juli-jenta Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Hei Jeg sitter med en del fakturaer som skal sendes ut i dag, og siden jeg er helt ny i jobben min sliter jeg litt med å få til alt... Jeg har to dokumenter - et i word og et i excel. Disse skal flettes sammen slik at word-dokumentet henter inn opplysninger fra excel i et standard brev. Problemet er at jeg ikke skjønner hvordan jeg legger inn et filter som gjør at de verdiene som er tomme (lik 0) ikke blir tatt med. Dvs jeg skal sitte igjen med et dokument med f.eks. 50 fakturaer - men ender nå med 150 fordi alle kundene tas med... Jeg skal KUN ha med de kundene som har fakturerbare timer denne mnd. Er det noen som skjønner hva jeg mener`? (jeg vet at jeg enkelt bare kan slette de jeg ikke trenger, men da er litt av poenget borte med flettefunksjonen) 0 Siter
laban Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 I Word-dokumentet som inneholder flettefeltene og er koplet til riktig datakilde: Verktøy - Brev- og masseutsendelser - Utskriftsfletting Derfra velger du Rediger mottakerliste Da får du opp et bilde hvor du kan sette inn betingelser, f.eks. at et felt ikke er tomt. Håper dette stemmer, jeg bruker ikke Excel til vanlig. 0 Siter
juli-jenta Skrevet 11. september 2006 Forfatter Skrevet 11. september 2006 I Word-dokumentet som inneholder flettefeltene og er koplet til riktig datakilde: Verktøy - Brev- og masseutsendelser - Utskriftsfletting Derfra velger du Rediger mottakerliste Da får du opp et bilde hvor du kan sette inn betingelser, f.eks. at et felt ikke er tomt. Håper dette stemmer, jeg bruker ikke Excel til vanlig. Tusen takk for svar Nå fikk jeg det til! 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Herregud du har bare inkompetente venner?! Beklager at jeg ikke kunne hjelpe, fletting er som sagt ikke min styrke... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.