Gå til innhold

Skal - skal ikke?

Gjest Maria Magdalena

Anbefalte innlegg

Gjest Maria Magdalena
Skrevet

Hei!

Jeg er så veldig i tvil om hva jeg skal gjøre. I våres meldte jeg meg litt på impuls opp til en deltidsutdanning over internett - som går over ett år (det er altså ingen obligatoriske sammenkomster - alt skjer over nettet). Det er et interessant kurs - men sikkert også ganske krevende (som jo alle studier er!). For tiden er jeg arbeidsledig (og har vært det en stund!), men er helt nødt til å finne meg en jobb i løpet av ett par uker - da jeg sårt trenger en inntekt nå (jeg har vært i kontakt med flere vikarbyråer - og er for så vidt optimist med tanke på et snarlig oppdrag av typen "lagerjobb").

Så er spørsmålet - skal jeg takke ja til dette kurset nå som jeg først har kommet inn,

eller bør jeg nå fokusere fult og helt på å få meg jobb, komme inn i arbeidsrutinene osv. (selv en lagerjobb krever vel sitt!). Det vil alltid være krevende å kombinere fulltidsjobb (som jeg først og fremst er på jakt etter!) med en deltidsutdanning - men ekstra hardt vil det jo også være siden jeg nå har vært arbeidsledig en stund! Er det urealistisk å tro at jeg vil klare dette kurset nå? Bør jeg drøye det ett års tid? (utdannelsen løper jo ikke fra meg - men samtidig vel jeg vel aldri føle at det passer helt!). Det ville vært veldig godt for selvtilliten min med litt mer utdannelse (jeg har et mål om å få i havn en Bachelorgrad på sikt!) - samtidig som selvtilliten min nok vil få seg en alvorlig knekk hvis jeg nå skulle forsøke - og mislykkes!).

Hva ville du gjort hvis du var meg?

Skrevet

Utdanning angrer man ikke på.

Hvis kurset er under halv tid, og du ikke har barn, ville jeg satt igang.

Skrevet

Har du en link til de studiene du gjør over nettet? Hvilke kurs finnes? Hørtes interressant ut :)

Skrevet

Jeg tror at du, med god innsats, kan klare begge deler.

En lagerjobb er vel helst fysisk slitsom, du bruker kroppen mye. Så å ta deltidsstudium samtidig tror jeg kan gå bra. Det kommer naturligvis an på hvilket studium du skal gå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...