Gå til innhold

Regler i Outlook

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bedt om å slette meldinger fra en bestemt avsender, men meldingene blir ikke sletta. Regelen er aktiv, og de blir sletta når jeg kjører regelen manuelt. Men ikke automatisk.

Hva er galt?

Skrevet

Går mailen i innboksen? Er regelen satt til å gjelde innboksen?

Ja. Og det virker når jeg ber om "kjør regel nå". Peker til riktig mappe og alt ser OK ut i alle dialoger. Men det virker ikke automatisk.

Skrevet

Ja. Og det virker når jeg ber om "kjør regel nå". Peker til riktig mappe og alt ser OK ut i alle dialoger. Men det virker ikke automatisk.

Hmm, pussig. Jeg bruker ikke Outlook nå, men Thunderbird, så jeg får ikke sett etter.

Men her var det jammen siiirup! :-o

Skrevet

Hmm, pussig. Jeg bruker ikke Outlook nå, men Thunderbird, så jeg får ikke sett etter.

Men her var det jammen siiirup! :-o

En av ruterne på traceroute er oppe i 300 ms, så det er ikke så rart.

Skrevet

En av ruterne på traceroute er oppe i 300 ms, så det er ikke så rart.

Huh?

Skrevet

Huh?

Forbindelsen melllom her hos meg og DOL går om 12 rutingspunkter (hopp). En av de (IP 193.75.9.9) kneler visst innimellom, og sinker signalene kraftig. Derfor går det tregt. Det kan du se med en s k "ping plotter" med "traceroute" hvor raske ruterne er. Men det kan være andre feil også.

Skrevet

Forbindelsen melllom her hos meg og DOL går om 12 rutingspunkter (hopp). En av de (IP 193.75.9.9) kneler visst innimellom, og sinker signalene kraftig. Derfor går det tregt. Det kan du se med en s k "ping plotter" med "traceroute" hvor raske ruterne er. Men det kan være andre feil også.

Ehh, akkurat ja..

Skrevet

Ehh, akkurat ja..

Det kan også være at noen har snubla i en ledning.

Skrevet

Du må sjekke om regelen ikke kolliderer med en annen regel. Hvis jeg ikke husker helt feil så kan man vel også sortere reglene. Forsøk da å legge den nye regelen først (øverst).

Skrevet

Du må sjekke om regelen ikke kolliderer med en annen regel. Hvis jeg ikke husker helt feil så kan man vel også sortere reglene. Forsøk da å legge den nye regelen først (øverst).

OK.

Skrevet

Jeg slettet de andre reglene og lager dem evt på nytt senere, så får vi se....

Et søppelpostprogram har gått bannanas og sender haugevis med falske feilmeldinger om e-post som ikke har kommet fram. Det er selvsagt for å øke klikkfrekvensen, men de ødelegger jo for seriøse tjenester.

Skrevet

Det kan også være at noen har snubla i en ledning.

Ok, _den_ skjønte jeg. :knegg:

Skrevet

Ok, _den_ skjønte jeg. :knegg:

Du har lagt merke til at elektriske ting virker bedre når stikkontakten står i?

Skrevet

Du har lagt merke til at elektriske ting virker bedre når stikkontakten står i?

Ja, faktisk. Jammen mye rart en må passe på gitt ;-)

Skrevet

Meldingene måtte først fjernes fra "useriøs" lista, slik at de kom inn i innboksen, og ikke gikk til "useriøs e-post" mappa. Så kunne den slettes med filter.

Skrevet

Ja, faktisk. Jammen mye rart en må passe på gitt ;-)

Meldingene måtte først fjernes fra "useriøs" lista, slik at de kom inn i innboksen, og ikke gikk til "useriøs e-post" mappa. Så kunne de slettes med filteret.

Userøsfilteret tar meldingene først, og lemper dem i useriøs-mappa. Der kan de ikke slettes automatisk. Fant jeg ut helt av meg sjøl.

Skrevet

Meldingene måtte først fjernes fra "useriøs" lista, slik at de kom inn i innboksen, og ikke gikk til "useriøs e-post" mappa. Så kunne de slettes med filteret.

Userøsfilteret tar meldingene først, og lemper dem i useriøs-mappa. Der kan de ikke slettes automatisk. Fant jeg ut helt av meg sjøl.

Dæsken, ikke dårlig, hehe..

Skrevet

Dæsken, ikke dårlig, hehe..

Det er en slags logikk i det?

Eller...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...