Gå til innhold

Når kan man ta en graviditetstest????

Anbefalte innlegg

Hvor lenge må man vente før man tar en test?

Det er bare 5 dager siden jeg kunne ha blitt gravid. Men etter det har jeg glemt to p-piller uten å ha fått noe mellomblødning. Noe jeg ALLTID får, om jeg ikke tar dem til fast tid, det kan være snakk om fem-seks timer...! Når kan jeg ta en test??? Noen som vet det?? Ville vært himmelsk takknemlig for svar!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/245432-n%C3%A5r-kan-man-ta-en-graviditetstest/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei:) får du ikke sove du heller?:(

Du må dessverre smøre deg godt med tålmodighet, for graviditetstest kan du ta tidligst denne dagen du forventer mens. Det finnes jo noen tester som hevder å gi svar ca 3 dager før mensen skulle komme, men de gir dessverre ingen garanti som de vanlige tester. Det beste er å teste morgenurin denne dagen du venter mens.

hei:) får du ikke sove du heller?:(

Du må dessverre smøre deg godt med tålmodighet, for graviditetstest kan du ta tidligst denne dagen du forventer mens. Det finnes jo noen tester som hevder å gi svar ca 3 dager før mensen skulle komme, men de gir dessverre ingen garanti som de vanlige tester. Det beste er å teste morgenurin denne dagen du venter mens.

Ok. Takk for svar! Nei, får heller ikke sove!

Det var bare det at jeg leste på Clear Blue sine sider at hvis man tok testen når man skulle ha mensen kunne man ta den når som helst på dagen, men om man tok den før måtte man ta den om morgenen. Men når er denne før????! Huff, er så nervøs!!!

Det var bare det at jeg leste på Clear Blue sine sider at hvis man tok testen når man skulle ha mensen kunne man ta den når som helst på dagen, men om man tok den før måtte man ta den om morgenen. Men når er denne før????! Huff, er så nervøs!!!

Ja, det er det de sier, men det har med HCG mengde i urin å gjøre. Morgenurin er mer konsentrert og gir lettere utslagg på testen, derfor er det viktig at du bruker den hvis du velger å ta test før mens-dagen. Og HCG mengden dobbles hver annen eller tredje dag, husker ikke nøyaktig nå, så det er derfor anbefalt å vente til mense-dagen. Du kan selvsagt ta testen opptil 3 dager før , men da har du ingen garanti at svaret du får er reel, for kroppen har rett og slett ikke rukket å produsere nok HCG til å slå ut. Jeg forstår deg meget godt, har heller ingen tålmodighet til å vente. ..

Men jeg har faktisk ikke funnet andre tester som man kan ta før, bare den Clear Blue. Clear blue kan du ta tre dager før menstruasjon, men da gir det bare 76% sikkerhet. Leste noen sted at det finnes tester som kan taes en uke før, men klarte ikke finne noen, og sjekket i alle apotekjeder i Bergen.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...