Gå til innhold

gravid???

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt hormonspiral i 3,5 år. Ikke hatt noe blødninger omtrent, hverken i forbindelse med innsetting eller ved menstruasjon. Jeg har merket at menstruasjonen har vært der, ved blod tilblandet slim/utfod, og noen få ganger hatt litt friskt blod. Ikke hatt noe behov for hverken bind eller tampong. Men... Tirsdag 8 august kom "mensen", som normalt. Ferdig mandag14.hadde eggløsning 22 ca (og 29 dagers syklus). og plutselig BLØR jeg!!! Ikke veldig mye, men læll.Blødde 4-5 dager, blødningsfri et par dager, så var det på`n igjen.Sånn holdt det på til "mensen" kom den 5 sept. Da, når jeg SKULLE ha mensen, varte den hele 2 dager!!! Men igjen hatt litt blødninger i dag. 4 sept var jeg hos lege for GU, han kunne ikke se noe tråder som jo da tilsier at spiralen sitter som den skal. Han sendt henvisning til gyn. poliklinikk, men ikke fått innkalling. Gravitest ble ikke tatt. Skjønner jo at man kan måtte vente litt på time, men om nå spiralen har forsvunnet er det jo neimen ikke godt å vite NÅR det skjedde, eller hvor langt på vei man evnt kan være....

Jeg er 30 år, har 3(4) barn og samboer. Noe krise ville det vel ikke være om man skulle være gravid. Men vi hadde kanskje ikke helt tenkt oss fler barn med det første...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/245436-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hormonspiralbruker

Mine tråder var også vanskelig å finne da jeg byttet hormonspiralen min :), men han fant de nå tilslutt.

Uregelmessige blødninger kunne jeg også ha innimellom.

Får håpe at du får time på gynekologisk snart da, jeg for min del tror at spiralen din er på plass "ett eller annet sted" :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/245436-gravid/#findComment-1912919
Del på andre sider

Mine tråder var også vanskelig å finne da jeg byttet hormonspiralen min :), men han fant de nå tilslutt.

Uregelmessige blødninger kunne jeg også ha innimellom.

Får håpe at du får time på gynekologisk snart da, jeg for min del tror at spiralen din er på plass "ett eller annet sted" :)

Jo, jeg vet at man kan ha uregelmessige blødninger. Men at de plutselig begynner etter 3,5 år, det var ikke fullt så vanlig skjønte jeg. Legen ville ta GU og henvise til gynekolog med en gang. Bare så synd jeg ikke får noen time...! hehe.. Utålmodig/frustrert...

Men... Tok en test i dag, den var negativ! Så da slår jeg meg til ro med dèt, og håper brevet fra sykehuset kommer snart. Vil jo fryktelig gjerne vite hva det er allikevel. Kanskje den skulle vært byttet ut? Egentlig i tidligste laget men... (sier seg igrunn selv at den må byttes ut om den rett og slett har forsvunnet med blødninger eller noe da men.)

Leste noe om at de kan "grave seg inn i livmorveggen eller noe sånt... Noen som har erfaring med dèt? Eller hørt om der?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/245436-gravid/#findComment-1914123
Del på andre sider

Gjest hormonspiralbruker

Jo, jeg vet at man kan ha uregelmessige blødninger. Men at de plutselig begynner etter 3,5 år, det var ikke fullt så vanlig skjønte jeg. Legen ville ta GU og henvise til gynekolog med en gang. Bare så synd jeg ikke får noen time...! hehe.. Utålmodig/frustrert...

Men... Tok en test i dag, den var negativ! Så da slår jeg meg til ro med dèt, og håper brevet fra sykehuset kommer snart. Vil jo fryktelig gjerne vite hva det er allikevel. Kanskje den skulle vært byttet ut? Egentlig i tidligste laget men... (sier seg igrunn selv at den må byttes ut om den rett og slett har forsvunnet med blødninger eller noe da men.)

Leste noe om at de kan "grave seg inn i livmorveggen eller noe sånt... Noen som har erfaring med dèt? Eller hørt om der?

Jeg var blødningsfri i 3 år etter at jeg satte inn spiralen, først da begynte jeg å blø uregelmessig. Hadde blødninger en og annen gang pr mnd. da frem til det var på tide å bytte spiralen, først da ble blødningene helt borte igjen, så jeg tror det er noe i hormonspiralen som gjør dette.

Det samme har jeg hørt fra flere. Så det kan umulig være uvanlig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/245436-gravid/#findComment-1914654
Del på andre sider

Jeg var blødningsfri i 3 år etter at jeg satte inn spiralen, først da begynte jeg å blø uregelmessig. Hadde blødninger en og annen gang pr mnd. da frem til det var på tide å bytte spiralen, først da ble blødningene helt borte igjen, så jeg tror det er noe i hormonspiralen som gjør dette.

Det samme har jeg hørt fra flere. Så det kan umulig være uvanlig.

Mulig det... Kanskje jeg bare "tolket" svaret hans annerledes fordi jeg er så frustrert? Men han sa da vitterlig at siden det var første gangen det skjedde var det verdt å ta en titt, ellers pleide man visst å se det ann 2-3 sykluser...

Men men... Håper den sitter som den skal ihvertfall!

Må ned igjen med sønnen min i gag da, våknet med igjenklistrede øyne i dag... Og dèt på 10 års dagen sin! Stakkars... Fin måte å feire dagen liksom! sukk..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/245436-gravid/#findComment-1916686
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...