Gå til innhold

fortelle eller ikke??

Gjest fortelle om utroskap...??

Anbefalte innlegg

Gjest fortelle om utroskap...??

Hei

Jeg har et vennepar som er gift og har barn sammen. Han har vært utro mange ganger og konen vet om det. Hun har gitt han valget nå om at dersom han er utro flere ganger så er det over og ut.

Nå har det seg slik at han prøvde seg på meg forrige helg. Han var skikkelig pågående og hadde jeg ikke nektet så hadde han vært utro igjen. Slik han oppførte seg ville jeg ha betegnet han som utro dersom det var min mann. Han bedyret også overfor meg at ingen trengte å få vite noe dersom vi hade sex...

Det ble jo ikke noe av sexen da jeg avviste han. Kunne veldig godt tenke meg å fortelle hans kone dette slik at hun vet hvor hun har han, men jeg vet at da går ekteskapet deres i oppløsning. Hva ville dere gjort?

Tenker litt på hva jeg ville ønske dersom jeg var i hans kones sted. Jeg ville definitivt visst det om min mann oppførte seg slik når han var på byen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/245446-fortelle-eller-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er tydelig at han ikke har lært en tøddel av sine tidligere feil. Han kan ikke ha særlig respekt hverken for deg eller henne når han prøver seg på hennes VENNINNE. Notorisk utro er han iallefall, og ikke noe å ha (dersom hun ønsker en trofast mann).

Aner ikke hvorfor han prøvde seg på nettopp deg, det kan jo ha en grunn. Det kan godt hende at han gjorde nettopp det fordi han "håper" du skal røske opp i det. Klage til fruen? Eller kanskje han regner med at du får så store kvaler mtp. samvittighet eller noe, så du IKKE sier noe?

Jeg vet ikke hva jeg ville gjort. Du har jo først og fremst lojaliteten din til henne. Men hun blir jo dradd mellom dere to, og velger sannsynligvis han (som hun har gjort så mange ganger før).

Du kan jo godt si til han at "enten forteller du det, eller så gjør jeg det". Det beste er jo om det kommer fra HAN.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/245446-fortelle-eller-ikke/#findComment-1913037
Del på andre sider

Gjest fotelle om utroskap...?

Det er tydelig at han ikke har lært en tøddel av sine tidligere feil. Han kan ikke ha særlig respekt hverken for deg eller henne når han prøver seg på hennes VENNINNE. Notorisk utro er han iallefall, og ikke noe å ha (dersom hun ønsker en trofast mann).

Aner ikke hvorfor han prøvde seg på nettopp deg, det kan jo ha en grunn. Det kan godt hende at han gjorde nettopp det fordi han "håper" du skal røske opp i det. Klage til fruen? Eller kanskje han regner med at du får så store kvaler mtp. samvittighet eller noe, så du IKKE sier noe?

Jeg vet ikke hva jeg ville gjort. Du har jo først og fremst lojaliteten din til henne. Men hun blir jo dradd mellom dere to, og velger sannsynligvis han (som hun har gjort så mange ganger før).

Du kan jo godt si til han at "enten forteller du det, eller så gjør jeg det". Det beste er jo om det kommer fra HAN.

Hei

At det var meg han la an på var nok veldig tilfeldig, og det kan godt hende han følte at det var jeg som la opp til det. Det gjorde jeg ikke i mitt hode. Hadde ikke de baktankene i det hele tatt. Skjedde på et nachspiel hvor vi begge var ganske fulle.

Er ikke slik at jeg er bestevenninne med konen heller. Er omgangsvenner med paret, men kjenner vel egentlig han bedre enn henne.

Vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til dette her. Vil jo ikke at de skal skilles, men samtidig ser jeg jo at han aldri kommer til å forbedre seg med tanke på utroskapen. Konen hans stoler på han nå, han la alle kortene på bordet for en stund siden og bedyret at det aldri skulle skje igjen. Men hadde ikke jeg stoppet det i helgen så hadde det skjedd igjen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/245446-fortelle-eller-ikke/#findComment-1913053
Del på andre sider

Med mindre det er en veldig nær venninne, ville jeg ikke sagt noe når jeg var så sterkt involvert selv. Her blir det jo bare ord mot ord, både når det gjelder intensjonene og hendelsesforløpet.

Hadde jeg derimot observert ham med en annen, og hadde grunn til å anta/visste at det skjedde noe, ville jeg antakelig sagt noe.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/245446-fortelle-eller-ikke/#findComment-1913193
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville definitivt fortalt det (hvis det var snakk om en kompis, ikke hvis det var en perifer bekjent).

Det er ikke sladring. Det er å hjelpe en venn til å unngå å gjøre sitt livs største blemme. Og det er en blemme å gifte seg med bithcer.

Er det ikke sånt venner er til for?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/245446-fortelle-eller-ikke/#findComment-1913559
Del på andre sider

Tja... Jeg har alltid tenkt at jeg ville ha konfrontert den som var utro, sagt at enten fikk h*n snakke med partneren selv, eller så kom jeg til å gjøre det.

Etter jeg ble skilt, fikk jeg høre flere forskjellige historier om hvor, når og med hvem eksen min hadde vært utro.

Akkurat der og da var det faktisk det som svei mest: At jeg hadde sittet hjemme, stolt på ham,ant fred og ingen fare...mens flere andre visste hva som foregikk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/245446-fortelle-eller-ikke/#findComment-1913782
Del på andre sider

Hei

At det var meg han la an på var nok veldig tilfeldig, og det kan godt hende han følte at det var jeg som la opp til det. Det gjorde jeg ikke i mitt hode. Hadde ikke de baktankene i det hele tatt. Skjedde på et nachspiel hvor vi begge var ganske fulle.

Er ikke slik at jeg er bestevenninne med konen heller. Er omgangsvenner med paret, men kjenner vel egentlig han bedre enn henne.

Vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til dette her. Vil jo ikke at de skal skilles, men samtidig ser jeg jo at han aldri kommer til å forbedre seg med tanke på utroskapen. Konen hans stoler på han nå, han la alle kortene på bordet for en stund siden og bedyret at det aldri skulle skje igjen. Men hadde ikke jeg stoppet det i helgen så hadde det skjedd igjen.

jeg hadde definitivt fortalt det om det var en god venninne.hadde satt pris på om det var omvendt også.da ville jeg blitt glad om noen kom å fortalte meg det.

gitt meg sjansen til å sparke han hardt i rævva(mildt sagt)og kommet meg videre!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/245446-fortelle-eller-ikke/#findComment-1913941
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...