Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg har fått konstatert fibromyalgi. Verker mest om nettene. Skal over på yrkesretta attføring. Hva skjer visst eg ikkje klarer og fullføre pga sykdommen? Blir fort sliten. Tenker på uførepensjon. Men eg har snart bare voksne barn, og liker ikkje og bare vær hjemmeværende. Noen med liknande problemstillinger????

Skrevet

Jeg hadde store barn da jeg ikke klarte å jobbe mere pga fibromyalgi, men gikk greit å få uføretrygd.To av barna var voksne og en tenåring.

Jeg prøvde først å jobbe 50%, men etter et par år måtte jeg søke om 100% uføretrygd og måtte ikke til noen undersøkelser da, trygdekontoret avgjorde på grunnlag av søknaden og tidligere undersøkelser.

Det er godt å slippe å måtte på jobb hver dag, vi vet jo aldri hvordan dagsformen er. Det tar sin tid om morgenen å komme i gang og derfor godt å gjøre alt i eget tempo. Jeg nyter de gode periodene og gjør det beste ut av de dårlige.

I gode perioder "jobber" jeg litt som frivillig for å føle å være litt til nytte. Dette fungerer helt greit for meg.

Ønsker deg lykke til!

Skrevet

Jeg hadde store barn da jeg ikke klarte å jobbe mere pga fibromyalgi, men gikk greit å få uføretrygd.To av barna var voksne og en tenåring.

Jeg prøvde først å jobbe 50%, men etter et par år måtte jeg søke om 100% uføretrygd og måtte ikke til noen undersøkelser da, trygdekontoret avgjorde på grunnlag av søknaden og tidligere undersøkelser.

Det er godt å slippe å måtte på jobb hver dag, vi vet jo aldri hvordan dagsformen er. Det tar sin tid om morgenen å komme i gang og derfor godt å gjøre alt i eget tempo. Jeg nyter de gode periodene og gjør det beste ut av de dårlige.

I gode perioder "jobber" jeg litt som frivillig for å føle å være litt til nytte. Dette fungerer helt greit for meg.

Ønsker deg lykke til!

Takk for svar. Korleis går eg frem for og søke om uførepensjon?

Skrevet

Takk for svar. Korleis går eg frem for og søke om uførepensjon?

Det kan du ta opp med fastlegen din, h*n vet hvordan du går fram. Etterat legen hadde sendt inn papirer til trygdekontoret ble jeg innkalt til et par leger som trygdekontoret bruker for at disse skulle høre min sykehistorie.

I mens jeg gikk med på en behandling fikk jeg rehalibiteringspenger og etter 8 mnd. sa trygdekontoretlegen at det var realistisk å tro at jeg aldri ville komme til å klare mere enn 50% jobb så derfor innstilte han på det i første omgang. Trygdekontoret var greie og positive hele tiden synes jeg. Da jeg gikk fra 50% til 100% måtte jeg først være sykmeldt i et år og på slutten av året var det jeg som tok opp med trygdekontoret om å søke 100%. Alt gikk veldig greit for min del. Følte meg forstått av både leger og trygdekontoret så det gjorde saken lettere, mange sliter jo her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...