Gå til innhold

Dr. Nils Håvard /soveproblemer

Anbefalte innlegg

Gjest sove snart

Jeg har et stort problem som går utover både privatliv og arbeidsliv.Jeg får ikke sove om natten.Jeg har prøvd div. medikamenter som Imovane og Zopiclone med god virkning,men dette ble det slutt på da min lege ikke ville skrive det ut lenger til meg.Prøvde så Tolvon uten at det gav virking,også 100-150 mg Vallergan heller uten virkning.Hva kan jeg gjøre for å sove?Jeg gir snart opp!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24549-dr-nils-h%C3%A5vard-soveproblemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Først og fremst må du prøve alle mulige ikkemedikamentelle tiltak.

Skulle du likevel trenge medikamenter, kan Nozinan eller Truxal være et alternativ.

Er du i en slik situasjon at du har muligheten for en stor dose av det beste av alle sovemidler hver kveld? Dette må utnyttes fullt ut i så fall.

Først og fremst må du prøve alle mulige ikkemedikamentelle tiltak.

Skulle du likevel trenge medikamenter, kan Nozinan eller Truxal være et alternativ.

Er du i en slik situasjon at du har muligheten for en stor dose av det beste av alle sovemidler hver kveld? Dette må utnyttes fullt ut i så fall.

Den skjønte jeg, dr.Dahl!

Anbefales :)

Hei.

Ikke medikamentelle metoder bør prøves først, det er riktig. Så hvis du er ærlig med deg selv, så vet du hva du må gjøre for å sove, men du gidder bare ikke, eyh ?

Stå opp tidlig, til samme tid hver morgen. Spis sunn mat, med nok næringsstoffer, unngå kaffe minst 7 timer før sengetid, og ikke røyk de siste 2 timer før sengetid. Ha regelmessig mosjon, og sørg for å få masse lys når du er våken. Det er viktig å komme seg ut ganske snart etter at man har stått opp, og få masse dagslys.

Ddæven, hehe, dette ble en huskeliste, like mye for meg, som for deg ;-)

vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...