Gå til innhold

Plutselig er han ikke mer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjære frosken.

Jeg føler så med deg. Skulle ønske jeg hadde din evne til å komme med kloke og trøstende ord. Du trenger noen nå. Håper du har familie og venner rundt deg. Og så kan du jo komme hit til DOL, du kan og få trøst og støtte herfra. Det er ikke bare du som skal gi.

Jeg kondolerer.

• Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

3

• Orio

2

• Dorthe

1

• ShitDiddelyDo

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Kjære frosken.

Jeg føler så med deg. Skulle ønske jeg hadde din evne til å komme med kloke og trøstende ord. Du trenger noen nå. Håper du har familie og venner rundt deg. Og så kan du jo komme hit til DOL, du kan og få trøst og støtte herfra. Det er ikke bare du som skal gi.

Jeg kondolerer.

Skrevet

ble helt tom for ord her nå.... helt tom..

tenner et lys...

er her... klem..

Skrevet

Kondolerer så mye. Ord blir så fattige i en slik situasjon, men jeg føler virkelig med deg. Så rart det enn kan virke i den situasjonen du er i nå, så går livet videre.

Ta vare på de gode minnene, og husk at vi her på dol alltid er her for deg om du vil prate eller ha en virtuell trøsteklem.

Tenker på deg.

klem

ylvali1365381015
Skrevet

kjære deg.

dette var vond lesning.

jeg vet ikke annet å si enn at jeg skulle ønske du slapp å ha det så vondt. men det er jo en umulig tanke det, når ham du savner er din elskede gjennom livet.

jeg sender deg min varmeste medfølelse og tanker i kveld.

og håper det dere har sammen i levd liv kan lindre og hjelpe på veien gjennom sorgen.

kondolerer.

Skrevet

Skulle oenske jeg kunne huske noen av de gode,lindrende ordene du skrev til meg da Eric doede.

Kanskje dine tanker - dengang - kunne hjelpe deg naa

Jeg har - saa lenge jeg har "kjent" deg -,beundret styrken og paagangsmotet hos baade deg og din elskede.

I motsetning til deg,har ikke jeg noen kloke ord aa komme med, bare en mengde gode og varme tanker til deg.

det beroerer meg dette, fordi jeg har fulgt dere, og blaaser forsiktig pa den nakne,hudloese sorgen din

Din sorg traff meg så sterkt den gangen, blant annet fordi jeg visste at vår tid ville være begrenset. Vi visste lite om prognose (eller diagnose), men levde som best vi kunne med trusselen om å miste hverandre.

Jeg skjønner virkelig ikke at folk overalt overlever å miste.

Gjest Liza i London
Skrevet

Din sorg traff meg så sterkt den gangen, blant annet fordi jeg visste at vår tid ville være begrenset. Vi visste lite om prognose (eller diagnose), men levde som best vi kunne med trusselen om å miste hverandre.

Jeg skjønner virkelig ikke at folk overalt overlever å miste.

Og kanskje dine ord var saa spesielle for meg fordi jeg visste,bak min egen ville sorg,at du hadde en lang taps-prossess, en lengre sorg som du engang ville maatte moete.

Og naa er du der - og ingenting hjelper akkurat naa. Jeg kjenner smerten din,Frosk,et sted dypt inni meg.

men vi klarer det. Du klarer det.

Kanskje du kan bruke varmen fra oss iblant?

Skrevet

Kjære deg. Så vondt å lese. Du må ha det forferdelig vondt og veldig vanskelig nå. En tomhet og sorg som ikke kan beskrives. Føler virkelig med deg. Sitter her og gråter selv om jeg ikke kjenner deg.

Du skriver så vakkert om deres sterke kjærlighet. Ta godt vare på følelsene, knug all deres godhet til hverandre inntil ditt hjerte.

La tårene strømme fritt, gi deg lov til å sørge over ham. Samtidig håper jeg du finner glede i alt dere hadde sammen, og over at du med stor sannsynlighet var hans store glede og trygghet helt til det siste.

Kondolerer.

Varm klem fra

Skrevet

"Å miste noen man elsker er så smertefullt at det er merkelig at mennesker over hele verden overlever det."

Jeg kondolerer og beklager.

Det er et håp at du kommer videre. Fakta er at livet -må- gå videre.

Jeg selv kunne ikke forstå at andre kunne leve videre som ingenting hadde skjedd da et menneske døde en brutal død uten at noen så ut til å ta seg nær av det. Jeg så livet renne ut av øynene hans og slukne. De som plukket han opp så ikke på han og sa ingenting. Slik vil jeg ikke noen skal dø. Heldige er de som dør med sine kjære rundt seg, der de levet og virket. Ikke i støv, skitt, støy og mørke med bare fremmede.

Skrevet

Det er uvirkelig når tapet og døden plutslig er der.

Jeg ønsker å sende deg alt jeg kan av varme, støtte og trøstende tanker.

Jeg kan nok ikke klare å forestille meg hvilken sorg og tomhet du nå står i. Deres livssituasjon har vært så spesiell, at den vanskelig kan sammenlignes med tap som jeg har opplevd.

Det å leve så nært innpå en man elsker så høyt, og som man har vært en slags praktisk, emosjonell og sosial livsnerve for, er en usedvanlig situasjon. Jeg tenker at denne symbiosen som dere har levd i, etterlater seg et tomrom som vel ikke kan beskrives.

Du har vært så parat, så generøs og så villig til å dele av dine varme, klokhet og kunnskap når vi andre har stått i våre små og store kriser i livet. Jeg håper nå at du vil møte all den støtte, nærvær og varme som du har behov for.

Og, ikke minst at du klarer å ta det imot.

Som du ser av listen over dolere som tenker på deg, er vi mange som er her, og som vil ta imot deg og det du måtte ha behov for å dele.

varme klemmer og tanker fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...