petter smart Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 http://www.dagbladet.no/dinside/2006/09/12/476524.html Synes dette høres skremmende ut. Som alle vet skal en ta det en leser på nettet med mange klyper salt. Hvordan vet man at det ikke er folk med hevnmotiver (ref innlegg lenger ned her) som har lagt inn noe som ikke er sant? Det er vel flere med samme navn, hvordan vet de om det de finner gjelder den aktuelle søkeren? Jeg har selv søkt på mitt navn på google. Fant ikke noe negativt, men fant bl.a. et par positive ting som gjaldt en eller flere med samme navn som meg. Og er det så farlig om man har lagt inn en litt vovete profil på myspace eller andre steder? Det sier lite om ens evner til å utføre en jobb. Det sosiale er også viktig på en arbeidsplass. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Jeg googler alle. De som vil date meg, de som søker jobb, alle jeg trenger å vite litt mer om 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Jeg googler alle. De som vil date meg, de som søker jobb, alle jeg trenger å vite litt mer om Selvfølgelig gjør man det. ) 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Jeg googler alle. De som vil date meg, de som søker jobb, alle jeg trenger å vite litt mer om Jeg også. Bortsett fra at jeg ikke dater, da. ;o) 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Jeg også. Bortsett fra at jeg ikke dater, da. ;o) Menom du hadde gjort det - så hadde du googlet dem! 0 Siter
morsan Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Det rareste er at de anførte det som utslagsgivende for hvorfor vedkommende ikke fikk jobben at hun skrev "Sex. yes please" istedenfor "Sex: Female" og at hun skrev at hun hadde som mål "å ha det moro"! På en _dateprofil_!!! Var _det_ så ille, da?? kan bare skje i Amerika, vel......;-) 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Menom du hadde gjort det - så hadde du googlet dem! Så absolutt. OG søkt dem opp på sesam.no. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Så absolutt. OG søkt dem opp på sesam.no. Sesam tenkte jeg ikke på *søker* 0 Siter
Gjest mange spørsmål i hodet Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 SITAT: "Vær forsiktig: Skriver du negative eller spesielt ladede kommentarer i blogger eller diskusjonsforum, kan dette spores til deg. Det er langt fra sikkert at en utenforstående vil se ironien i en sleivete bemerkning og kan heller tolke det som et uttykk for din personlighet eller seriøse meninger." Hva menes med dette? Hvordan spore, og av hvem? Arbeidsgiveren? Er ikke Dol safe allikevel? 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 SITAT: "Vær forsiktig: Skriver du negative eller spesielt ladede kommentarer i blogger eller diskusjonsforum, kan dette spores til deg. Det er langt fra sikkert at en utenforstående vil se ironien i en sleivete bemerkning og kan heller tolke det som et uttykk for din personlighet eller seriøse meninger." Hva menes med dette? Hvordan spore, og av hvem? Arbeidsgiveren? Er ikke Dol safe allikevel? Joda, men hvis du skriver under med fullt navn så kan det jo spores da. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Så absolutt. OG søkt dem opp på sesam.no. Hva slags søkemotor er Sesam.no? Jeg prøvde den for første gang nå, og søkte da selvsagt på meg selv. Jeg fikk ett treff på "Personsøk", der Sesam kom med en adresse, tlf nr og kartreferanse på meg. Adressen var fullstendig gal, jeg har aldri bodd i den byen som kom opp. Og nei, det kan ikke være en annen person. jeg er alene om navnet mitt. 0 Siter
Gjest googler alt Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Jeg googler alle. De som vil date meg, de som søker jobb, alle jeg trenger å vite litt mer om Jeg googler også alle, er en bizarr googler Googler døde og levende, mordere og alt mulig. Sjekker gamle skattelister, telefonnr, bostedsadresser, mange søkemotorer...klarer liksom ikke stoppe når jeg først er i gang 0 Siter
petter smart Skrevet 13. september 2006 Forfatter Skrevet 13. september 2006 Det rareste er at de anførte det som utslagsgivende for hvorfor vedkommende ikke fikk jobben at hun skrev "Sex. yes please" istedenfor "Sex: Female" og at hun skrev at hun hadde som mål "å ha det moro"! På en _dateprofil_!!! Var _det_ så ille, da?? kan bare skje i Amerika, vel......;-) En skulle tro det var positivt at hun hadde humor og ikke var altfor ensporet ift jobb. 0 Siter
morsan Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 En skulle tro det var positivt at hun hadde humor og ikke var altfor ensporet ift jobb. Ja, ikke sant? Hadde hun skrevet at hennes mål var å drikke seg dritings og ha masse sex med tilfeldige menn så hadde jeg skjønt det, men "ha det moror" - ???? *skjønner ikkeno* 0 Siter
Sofline Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Nå googlet jeg meg selv og fant mange henvisninger til fora jeg har skrevet på under fullt navn fordi sidene skulle vært passordbeskyttet, men ingen problemer med å komme inn på dem uten passord via Google. 0 Siter
Dory Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Nå googlet jeg meg selv og fant mange henvisninger til fora jeg har skrevet på under fullt navn fordi sidene skulle vært passordbeskyttet, men ingen problemer med å komme inn på dem uten passord via Google. Det der har jeg også opplevd... Har skrevet inn anonymt på diskusjoner. Men har fått beskjed om at hvis jeg ikke skriver fult navn, så kommer ikke innleget meg. Navnet skal selvfølgelig holdes sjult står det, kun nicket skal vises... Men navnet vises altså... 0 Siter
Sofline Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Det der har jeg også opplevd... Har skrevet inn anonymt på diskusjoner. Men har fått beskjed om at hvis jeg ikke skriver fult navn, så kommer ikke innleget meg. Navnet skal selvfølgelig holdes sjult står det, kun nicket skal vises... Men navnet vises altså... Heldigvis har jeg ikke skrevet noe andre ikke bør vite. Det var bare noe spørsmål til noe harmløst, men plagsomt er det allikevel. 0 Siter
Dory Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Heldigvis har jeg ikke skrevet noe andre ikke bør vite. Det var bare noe spørsmål til noe harmløst, men plagsomt er det allikevel. Samme her.... Skrev ikke noe farlig, men det er prinsipp. De sier at kun nicket skal vises. 0 Siter
Hatsumomo Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Hvordan klarer dere å finne noe som helst om dere selv? Når jeg søker på mitt navn så får jeg ikke NOE om meg selv, men en hel haug med andre... 0 Siter
Gjest EnLitenKattepus Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Hvordan klarer dere å finne noe som helst om dere selv? Når jeg søker på mitt navn så får jeg ikke NOE om meg selv, men en hel haug med andre... Fant masse om deg, jeg http://www.google.com/search?q=Hatsumomo 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.