Gå til innhold

Du kan gå glipp av en jobb pga ting på nettet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får en del treff når jeg søker på navnet mitt, antallet kan variere fra dag til dag. Pussig nok finner jeg ingenting på mine kvinnelige kollegaer (unge og gamle, hvordan har de klart det?) Søker jeg på Sesam, får jeg opp mobiltelefonene til disse damene, bortsett fra til den ene; den står nok på mannen...

Skrevet

Hva slags søkemotor er Sesam.no?

Jeg prøvde den for første gang nå, og søkte da selvsagt på meg selv. Jeg fikk ett treff på "Personsøk", der Sesam kom med en adresse, tlf nr og kartreferanse på meg.

Adressen var fullstendig gal, jeg har aldri bodd i den byen som kom opp. Og nei, det kan ikke være en annen person. jeg er alene om navnet mitt.

Jeg sesam'et en gammel flamme, og fant bl a ut at han tapte penger på T5PC!! ;-)

*fryder med _litt_*

Skrevet

Jeg er sannelig glad jeg har et helt vanlig navn og at jeg aldri bruker mitt eget navn på nettet.

Gjest mer og mer vanlig
Skrevet

Jeg har opplevd på jobbintervju at jeg er googlet i forkant av intervjuet. Jeg oppfattet det som positivt - de hadde tatt seg tid til å sjekke litt ut om meg utover CV og søknad. Nå googler jeg selv også da, så jeg vet hva som finnes om meg - og siden de spesifikt var ute etter noen som også viste engasjement utenfor jobb, var det helt flott det de fant. Jeg hadde også googlet intervjueren - og visste dermed litt om hans verdier og holdninger (både jeg og han har temmelig unike navn). Fikk jobben og trives kjempegodt. Men jeg håper de fleste arbeidsgivere er i stand til å se gjennom fingerne med en og annen "ungdomssynd" og spøk - eksempelet var jo fra USA - litt andre holdninger der.

Skrevet

Hva slags søkemotor er Sesam.no?

Jeg prøvde den for første gang nå, og søkte da selvsagt på meg selv. Jeg fikk ett treff på "Personsøk", der Sesam kom med en adresse, tlf nr og kartreferanse på meg.

Adressen var fullstendig gal, jeg har aldri bodd i den byen som kom opp. Og nei, det kan ikke være en annen person. jeg er alene om navnet mitt.

Jeg vet ikke helt hvor sesam får personsøkopplysningene fra, men på norske nettsøk og nyhetssøk er de suverene i forhold til google. Særlig treff i gamle papiraviser og slikt. Kjempebra!

Skrevet

Jeg vet ikke helt hvor sesam får personsøkopplysningene fra, men på norske nettsøk og nyhetssøk er de suverene i forhold til google. Særlig treff i gamle papiraviser og slikt. Kjempebra!

Greit å vite. Da skal jeg benytte Sesam neste gang jeg leter etter en bestemt nyhet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...