fresja Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Får en del treff når jeg søker på navnet mitt, antallet kan variere fra dag til dag. Pussig nok finner jeg ingenting på mine kvinnelige kollegaer (unge og gamle, hvordan har de klart det?) Søker jeg på Sesam, får jeg opp mobiltelefonene til disse damene, bortsett fra til den ene; den står nok på mannen... 0 Siter
morsan Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Hva slags søkemotor er Sesam.no? Jeg prøvde den for første gang nå, og søkte da selvsagt på meg selv. Jeg fikk ett treff på "Personsøk", der Sesam kom med en adresse, tlf nr og kartreferanse på meg. Adressen var fullstendig gal, jeg har aldri bodd i den byen som kom opp. Og nei, det kan ikke være en annen person. jeg er alene om navnet mitt. Jeg sesam'et en gammel flamme, og fant bl a ut at han tapte penger på T5PC!! ;-) *fryder med _litt_* 0 Siter
Dorthe Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Jeg er sannelig glad jeg har et helt vanlig navn og at jeg aldri bruker mitt eget navn på nettet. 0 Siter
Gjest mer og mer vanlig Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Jeg har opplevd på jobbintervju at jeg er googlet i forkant av intervjuet. Jeg oppfattet det som positivt - de hadde tatt seg tid til å sjekke litt ut om meg utover CV og søknad. Nå googler jeg selv også da, så jeg vet hva som finnes om meg - og siden de spesifikt var ute etter noen som også viste engasjement utenfor jobb, var det helt flott det de fant. Jeg hadde også googlet intervjueren - og visste dermed litt om hans verdier og holdninger (både jeg og han har temmelig unike navn). Fikk jobben og trives kjempegodt. Men jeg håper de fleste arbeidsgivere er i stand til å se gjennom fingerne med en og annen "ungdomssynd" og spøk - eksempelet var jo fra USA - litt andre holdninger der. 0 Siter
Hatsumomo Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Fant masse om deg, jeg http://www.google.com/search?q=Hatsumomo Hehe ja jammen er jeg viden kjent 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Hva slags søkemotor er Sesam.no? Jeg prøvde den for første gang nå, og søkte da selvsagt på meg selv. Jeg fikk ett treff på "Personsøk", der Sesam kom med en adresse, tlf nr og kartreferanse på meg. Adressen var fullstendig gal, jeg har aldri bodd i den byen som kom opp. Og nei, det kan ikke være en annen person. jeg er alene om navnet mitt. Jeg vet ikke helt hvor sesam får personsøkopplysningene fra, men på norske nettsøk og nyhetssøk er de suverene i forhold til google. Særlig treff i gamle papiraviser og slikt. Kjempebra! 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Jeg vet ikke helt hvor sesam får personsøkopplysningene fra, men på norske nettsøk og nyhetssøk er de suverene i forhold til google. Særlig treff i gamle papiraviser og slikt. Kjempebra! Greit å vite. Da skal jeg benytte Sesam neste gang jeg leter etter en bestemt nyhet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.