Gå til innhold

Min far er bifil

Gjest familiens hemmelighet

Anbefalte innlegg

Gjest familiens hemmelighet
Skrevet

Har akkurat funnet ut at min far er bifil. Jeg er snart 40 og han er pensjonist. Han og min mor lever sammen men han har også homofile forhold.

Jeg har alltid hatt og har flere homofile og bifile venner og har et fullstendig avslappet forhold til det.

Hvorfor synes jeg det så vanskelig å få vite at han er bifil?

Jeg blir helt satt ut av min egen reaksjon, måtte ta meg sammen for å være åpen og imøtekommende, følte plutselig at han ikke var "min far" lenger.

Er jeg skaphomofob?

Gjest utoskap uansett
Skrevet

Hadde du følt det noe bedre hvis han hadde hatt hetrofile utenomeksteskapelige forhold?

jeg ville mistet mye av respektfor og troen på en forelder som jeg hadde fått vite dette om, uansett hvilket kjønn det var snakk om.

Skrevet

Det er ikke det at han er utro som gjør at du reagerer så sterkt?

Gjest Princess Peach
Skrevet

Fordi du har hatt et visst bilde av hvordan din far er, og nå når du får høre at han er "en annen" enn det du trodde, er det vanskelig å forholde seg til ham på samme måte. Blir også noe annet med ting som angår foreldrene våre enn venner og bekjente.

Skrevet

Tror heller problemet er at han har flere partnere enn din mor!

Skjønner ikke hvorfor det skulle vært mer ok med homofile elskere enn heterofile. Syns det høres ut som om han legitimerer utroskapen med sin legning, noe som er helt forkastelig spør du meg.

Skrevet

Han er utro mot din mor, det er klart du reagerer.

Apropo det at han er bi...han er gammel nå og testosteronen har sunket kraftig, han får vel ikke gjort så mange sexuelle sprell lenger eller?

Skrevet

Det jeg hadde reagert mest på er at han er utro mot din mor. DET synes jeg ikke kan tolerers. (Uansett hvilken kjønn man foretrekker)

Skrevet

Jeg har de samme holdningene til deg rundt homofili, men hadde helt klart blitt ganske satt ut om jeg hadde fått vite dette om faren eller moren min..

Faren din har jo vært utro og det vil vel alle barn reagere på. Dessuten har faren din avslørt noe vesentlig i livet sitt som du aldri har visst om. Det må sikkert føles som om du ikke kjenner faren din likevel?

Jeg tror du reagerer helt naturlig!

Skrevet

Han er utro mot din mor, det er klart du reagerer.

Apropo det at han er bi...han er gammel nå og testosteronen har sunket kraftig, han får vel ikke gjort så mange sexuelle sprell lenger eller?

Hun skriver at foreldrene snart er pensjonister. Tror du at sex-driften avtar eller stopper opp ved fylte 60?

Skrevet

Jeg tror du både reagerer negativt på utroskapen, og at han ikke er den du trodde. Ikke at han er bifil i seg selv, så mye som at du har fått vite det først nå, og at han mest sannsynlig fører din mor bak lyset.

Jeg ville også ha reagert om jeg var i din situasjon, selv om jeg absolutt ikke har noe problem med at folk er homo- eller bifile ellers.

Skrevet

Hun skriver at foreldrene snart er pensjonister. Tror du at sex-driften avtar eller stopper opp ved fylte 60?

Fra legehold sies det at testosteronet synker drastisk hos menn fra midten av førtiåra og videre, og sexualdriften avtar normalt veldig i de tjue årene som går fra førti til seksti. Så ja, jeg tror på det legene selv sier.

Men jeg er ikke seksti selv og har aldri hatt meg med en sekstiåring (Takk og lov!), og snakker derfor ikke av egen erfaring.

Skrevet

Fra legehold sies det at testosteronet synker drastisk hos menn fra midten av førtiåra og videre, og sexualdriften avtar normalt veldig i de tjue årene som går fra førti til seksti. Så ja, jeg tror på det legene selv sier.

Men jeg er ikke seksti selv og har aldri hatt meg med en sekstiåring (Takk og lov!), og snakker derfor ikke av egen erfaring.

Det har heldigvis ikke jeg heller, men jeg har da inntrykk av at sånt er ganske variabelt.

Skrevet

Det har heldigvis ikke jeg heller, men jeg har da inntrykk av at sånt er ganske variabelt.

Det har du sikkert rett i! :)

Skrevet

Jeg hadde reagert på at han var utro mot deres mamma - mer enn hvem han var utro med.Det er ikke noen grunn til at bifile skal være mer utro enn andre.

Skrevet

De er så aktive at :)

Åhh? ;)

Er flisamannen 60? trodde han var rundt 30-40 jeg...

Skrevet

Hvorfor du synes det er vanskelig? Kanskje fordi du vet at han har sex med andre enn moren din. Jeg kan ikke forstå at det å være bifil skal billige det å ha flere partnere.

Skrevet

Åhh? ;)

Er flisamannen 60? trodde han var rundt 30-40 jeg...

- jeg snakker om min far -håper jeg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...