Gå til innhold

Er du rasistisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det rare er at folk i rullestol kan bli oppfattet som døve - mange ROPER jo til dem - - rart.

Hehe, sant det! Jeg har flere ganger fått spørsmål om jeg bruker punktskrift *flirer*

• Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

25

• Goliath

11

• ylvali1365381015

11

• flisa

7

Skrevet

Det gjorde moren min også en gang, men hun fikk aldri noen telefon, og hun var så flau at hun ikke trude kjøre tilbake for å betale.

Stakkars :-)

Skrevet

White trash er i vanlig definisjon de hvite fattige og evneveike uten ambisjoner, ofte psykisk utviklingshemma og psykisk syke. Hvis du forakter slike, da er det ikke håp.

Nix, mener ikke noen som er syke. Hverken psykisk eller fysisk. Da har du en annen definisjon av White Trash enn meg gitt! -og hvor du har funnet den skjønner jeg ikke helt. dette legger jeg i begrepet:

"White Trash in an informal sense a pejorative term often used to describe relatively uneducated white Americans with bad personal habits in a typically low socio-economic class. The term is often directed at those who are not necessarily happy with their economic status, but do not attempt to better themselves through education or hard work. The term implies a lack of education and social refinement, and some people might argue that the term belongs to a category of insults focusing on behavioral characteristics (e.g., mannerisms, lifestyle) rather than overt racial characteristics (e.g., nigger, kike, etc.).

White Trash in the American popular media are stereotyped as uneducated, lazy, vulgar, and showing little respect for authority or social norms. White Trash is often, though not always, seen as politically conservative.

Males are perceived to be white trash if interested in stereotypically "manly or macho" things, such as sports, tattoos, body piercing (late 1990’s) especially hunting and motor sports, guns, tobacco smoked and chewed, alcohol, mostly beer and sex. They tend to avoid anything that could be considered girlish or feminine, such as fine art, ballet, or even fine food."

Hentet herfra:

http://kpearson.faculty.tcnj.edu/Dictionary/white_trash.htm

Forøvrig: kan man egentlig være rasist mot den rasen man selv tilhører?

Skrevet

avsnitt nr en er jeg helt enig i.

avsnitt nr to er vel et uttrykk for din tolkning av en annens følelseuttrykk, som du egentlig ikke vet noe om?

Det er vel kanskje best å la tiltalte få tvilen på sin side. Men jeg vil ikke kalle han tiltalt heller, og jeg har ikke anklaget han for noen forbrytelse.

I koranen står det at "de vantro er som aper og svin..." pluss en hel del intolerant og guffent gørr. Det kan ingen nekte for, for det kan de lese selv. Og det står at menn skal slå kvinner og kue dem.

Skrevet

Jeg har glemt å betale en gang, da ringte en frekkas jeg kjenner og ropte i røret:

ERRU BLITT SENNIL ELLER??

En som kjøpte bil av meg stakk fra regningen to ganger før bilen ble overført til meg. Da ringte politiet kl 05 om morran den ene gangen, og 01 den andre.

Jeg glemmer bare å betale pilsen jeg og må tusle tilbake dagen etter å betale regninga mi :o(

Skrevet

Nix, mener ikke noen som er syke. Hverken psykisk eller fysisk. Da har du en annen definisjon av White Trash enn meg gitt! -og hvor du har funnet den skjønner jeg ikke helt. dette legger jeg i begrepet:

"White Trash in an informal sense a pejorative term often used to describe relatively uneducated white Americans with bad personal habits in a typically low socio-economic class. The term is often directed at those who are not necessarily happy with their economic status, but do not attempt to better themselves through education or hard work. The term implies a lack of education and social refinement, and some people might argue that the term belongs to a category of insults focusing on behavioral characteristics (e.g., mannerisms, lifestyle) rather than overt racial characteristics (e.g., nigger, kike, etc.).

White Trash in the American popular media are stereotyped as uneducated, lazy, vulgar, and showing little respect for authority or social norms. White Trash is often, though not always, seen as politically conservative.

Males are perceived to be white trash if interested in stereotypically "manly or macho" things, such as sports, tattoos, body piercing (late 1990’s) especially hunting and motor sports, guns, tobacco smoked and chewed, alcohol, mostly beer and sex. They tend to avoid anything that could be considered girlish or feminine, such as fine art, ballet, or even fine food."

Hentet herfra:

http://kpearson.faculty.tcnj.edu/Dictionary/white_trash.htm

Forøvrig: kan man egentlig være rasist mot den rasen man selv tilhører?

"Forøvrig: kan man egentlig være rasist mot den rasen man selv tilhører?"

Ja. Du kan forakte din egen rase.

Vi har nok av samer i dette landet som ikke vil være samer. Jeg kjenner mange personlig som godt kan skrive en skriftlig tilståelse om det. Men det fins mange som ikke vil la dem innrømme slikt. De får ikke lov. Tilståelsene blir revet i stykker.

Også en kvinnelig somalier hevdet at hun skammet seg over sine egne, hun fikk heller ikke lov til det. Du skal være stolt enten du vil eller ei, mener visst noen, som i tillegg er totalt utenforstående og uforstående.

Er du muslim og baksnakker islam, så blir du drapstruet i Norge og andre land. Det er ganske unikt.

tzatziki1365380058
Skrevet

Ja, jeg er dessverre rasistisk. Jeg jobber hardt for å legge det av meg - på tester på nettet kommer jeg ut som absolutt ikke rasist. Der svarer jeg naturligvis i henhold til hva jeg innerst inne mener er rett - ikke i henhold til følelsene mine.

For jeg er nok ikke rasistisk med hodet, men med følelsene. Det er ikke noe bedre.

Men jeg har fremmedfrykt - ubegrunnet, og jeg har fordommer og aksepterer stereotypier som sanne, hvis jeg ikke tenker meg om.

Jeg mener det er rasistisk. Å si at rasisme bare handler om å synes at en rase sånn generelt er bedre enn en annen, blir litt for enkelt for meg. De færreste ville vel svare ja på det. Det betyr etter min mening ikke at vi er rasistfri sone.

Skrevet

:-)

Nå må du vise litt følelser og empati da mann. Synes du ikke synd på noen som ikke er som oss?

Syns du ikke synd på noen som er ulike? Tenk på de stakkarene som har rødt hår f eks, dem er det virkelig synd på. Jeg vet ikke riktig hvorfor. At du samtidig ynkeliggjør dem, omdanner dem til mindreverdige vesener som vi ikke kan regne med, eller ta alvorlig, er viktig. Når de sier eller gjør noe galt, så må du skjule fakta eller framstille dem som utilregnelige. Framhev at ingen må rakke ned på dem du har ynkeliggjort, og du har rett til å gjøre hvem som helst til ynkelige utilregnelige ofre når som helst.

En fjern slektning som nå er død, uttalte på alvor at hun syns synd på voldtektsmenn "de trenger det vel da stakkar!" det er vel det ypperste av ynkeliggjøring og empati?

Stakkars!!! Hører du? Si stakkars! Eller så skal vi slå deg!

Hvis du har en personlighetsforstyrrelse som gjør at du hater alle som er ulike deg, så skal vi slå deg til du blir bra. Jeg tenker vi slår alle som ikke er som oss. Ups.... Dæven.... aner jeg en dobbeltmoral her?

:-)

he-he...:-)

Skrevet

Enig -når får tenkt meg om

Jeg trodde du ville være det, men var litt usikker.

Selv synes jeg alt for mange legger merkelappen rasisme på det som i realiteten er forskjellsbehandling av andre årsaker.

Av og til kan det selvfølgelig skyldes rasisme.

Men svært ofte ligger det mer logiske og helt andre grunner bak enn at man er rasistisk.

Og så kan man selvfølgelig diskutere om denne forskjellsbehandlingen er rettferdig.

Personlig synes jeg det er viktig å forsøke å behandle alle likt, men ikke nødvendigvis alltid.

For av og til er det nødvendig å forskjellsbehandle. Og da skal man kunne gjøre det, så fremt man kan forklare hvorfor og det finnes en god grunn.

Skrevet

Ja, igrunnen er det merkelig at vi betaler etterpå. Må jo være mange som lurer seg unna vil jeg tro?

Merkelig er det ikke, men rent praktisk.

De fleste ønsker å fylle en full tank, men du vet jo ikke på forhånd hvor mye det vil bli?

Skrevet

I USA betalte vi alltid på forhånd, det er (var i alle fall) helt vanlig overalt. Veldig greit syns jeg.

I Florida er det helt som i Norge.

Du fyller først, og betaler etterpå.

Skrevet

Ja, jeg er dessverre rasistisk. Jeg jobber hardt for å legge det av meg - på tester på nettet kommer jeg ut som absolutt ikke rasist. Der svarer jeg naturligvis i henhold til hva jeg innerst inne mener er rett - ikke i henhold til følelsene mine.

For jeg er nok ikke rasistisk med hodet, men med følelsene. Det er ikke noe bedre.

Men jeg har fremmedfrykt - ubegrunnet, og jeg har fordommer og aksepterer stereotypier som sanne, hvis jeg ikke tenker meg om.

Jeg mener det er rasistisk. Å si at rasisme bare handler om å synes at en rase sånn generelt er bedre enn en annen, blir litt for enkelt for meg. De færreste ville vel svare ja på det. Det betyr etter min mening ikke at vi er rasistfri sone.

Har du en link til en sånn test?

Skrevet

"Forøvrig: kan man egentlig være rasist mot den rasen man selv tilhører?"

Ja. Du kan forakte din egen rase.

Vi har nok av samer i dette landet som ikke vil være samer. Jeg kjenner mange personlig som godt kan skrive en skriftlig tilståelse om det. Men det fins mange som ikke vil la dem innrømme slikt. De får ikke lov. Tilståelsene blir revet i stykker.

Også en kvinnelig somalier hevdet at hun skammet seg over sine egne, hun fikk heller ikke lov til det. Du skal være stolt enten du vil eller ei, mener visst noen, som i tillegg er totalt utenforstående og uforstående.

Er du muslim og baksnakker islam, så blir du drapstruet i Norge og andre land. Det er ganske unikt.

Det å skamme seg over å tilhøre en folkegruppe er vel ikke rasistisk? Det er vel først når man snakker nedsettende om _andre_ det er rasistisk.

jeg mener heller ikke at det er rasistisk å skamme seg over oppførselen til en folkegruppe man tilhører.

Jeg kan vel finne på å skamme meg over hvite europeeres oppførsel under kolonitiden, men jeg er vel ikke rasist for det?

Det er jo helt tragisk å ikke kunne være glad for å være den man er, da er man jo negativ til sin egen eksistens på en måte!

Skrevet

Hvorfor kan enda ikke hvite vise seg visse steder i New York?

Hva var hovedargumentet for å myrde i Rwanda og i Uganda?

Hva er grunnene til så mange drap i Somalia? Kongo? Sør-Sudan?

"Hele Afrika" er tuftet på fiendskap mellom grupper som igjen er tuftet på tilhørighet til stammer og folkeslag.

Primitiv stammekultur. Rasisme og mangel på respekt for ulikheter er primitive og instinktive beskyttelsemekanismer. Mener jeg.

Selvfølgelig er det primitivt og instinktivt. Men så er jo vi mennesker fortsatt primitive og instinktive. Mange tror vi har blitt så utviklede og siviliserte kun fordi vi har masse teknologi rundt oss, men det stemmer nok ikke.

Skrevet

I Florida er det helt som i Norge.

Du fyller først, og betaler etterpå.

OK, det er noen år siden jeg bodde der :) og dette varierer sikkert fra stat til stat. Jeg bodde i New Mexico, men jeg mener det var sånn i California, Nevada, Texas og Arizona også.

Uansett er det en grei ordning.

Skrevet

OK, det er noen år siden jeg bodde der :) og dette varierer sikkert fra stat til stat. Jeg bodde i New Mexico, men jeg mener det var sånn i California, Nevada, Texas og Arizona også.

Uansett er det en grei ordning.

Hvordan vet du på forhånd hvor mye du skal betale (hvordan vet du hvor mye bensin/diesel du får fyllt hvis du ønsker full tank)?

ylvali1365381015
Skrevet

Det er vel kanskje best å la tiltalte få tvilen på sin side. Men jeg vil ikke kalle han tiltalt heller, og jeg har ikke anklaget han for noen forbrytelse.

I koranen står det at "de vantro er som aper og svin..." pluss en hel del intolerant og guffent gørr. Det kan ingen nekte for, for det kan de lese selv. Og det står at menn skal slå kvinner og kue dem.

minner litt om det gamle testamentet. mye rart kan sies om kristendommen med utgangspunkt i gt.

Skrevet

minner litt om det gamle testamentet. mye rart kan sies om kristendommen med utgangspunkt i gt.

Du mener at GT brukes like mye i dag som koranen for f eks å true, undertrykke eller finne holdepunkter for intoleranse?

GT er altså et like stort eller større problem enn koranen?

Eller/og mener du at problemene med GT kommer i tillegg til det vi allerede ser kommer fra islam, slik at siuasjonen er verre en den ser ut som? Slik at vi må intensivere tiltak for å bekjempe disse?

Skrevet

Hvordan vet du på forhånd hvor mye du skal betale (hvordan vet du hvor mye bensin/diesel du får fyllt hvis du ønsker full tank)?

Jeg hadde alltid ca estimat i hodet. Og fyllte alltid for rene dollar, eksempelvis 20 $. Så jeg vet ikke helt hvordan jeg ville gjort det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...