Gå til innhold

Er du rasistisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merkelig er det ikke, men rent praktisk.

De fleste ønsker å fylle en full tank, men du vet jo ikke på forhånd hvor mye det vil bli?

Men hvordan har de da tenkt å fikse dette rent praktisk mht polakkene??

• Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

25

• Goliath

11

• ylvali1365381015

11

• flisa

7

Skrevet

Alle må legge igjen en tusing eller førerkortet sitt inne på stasjonen før de får fylle. Hvis de ikke bruker betalingskort i pumpa.

I hele Norge. I solidaritet med sine brødre og søstre over hele verden.

*synger internasjonalen*

Mens østeuropeerne stjeler alt som ikke er bolta fast - av solidaritet til selv og det gode liv.

Skrevet

Rart at besinstasjonseierne skal være solidariske, mens tyvene slipper? Ikke bare blir de bestjålet, de skal skal ikke få hindre det heller.

Polakkene selv klager ikke, de er vant med det. Når de så kommer til Norge hvor folk er dumme nok til å la dem fylle uten å passe på, så er det bare å forsyne seg.

Er du så dum å ikke passe på sakene dine, så må du regne med å bli bestjålet.

ylvali1365381015
Skrevet

Du mener at GT brukes like mye i dag som koranen for f eks å true, undertrykke eller finne holdepunkter for intoleranse?

GT er altså et like stort eller større problem enn koranen?

Eller/og mener du at problemene med GT kommer i tillegg til det vi allerede ser kommer fra islam, slik at siuasjonen er verre en den ser ut som? Slik at vi må intensivere tiltak for å bekjempe disse?

nei. jeg sa man kunne finne noe av det samme i gt, som jo også er "vår" religiøse vugge.

hverken mer eller mindre.

:-)

Skrevet

Dette minner stygt om intoleranse og dobbeltmoral?

Beskylder andre for å ha egenskaper du har selv. Intoleranse blir ikke bedre om man snur den. Din intoleranse er ikke bedre enn andres.

Du har nok rett! *sukk*

Skrevet

Alle må legge igjen en tusing eller førerkortet sitt inne på stasjonen før de får fylle. Hvis de ikke bruker betalingskort i pumpa.

I hele Norge. I solidaritet med sine brødre og søstre over hele verden.

*synger internasjonalen*

Mens østeuropeerne stjeler alt som ikke er bolta fast - av solidaritet til selv og det gode liv.

*lukker øya og traller i vei*

tzatziki1365380058
Skrevet

Har du en link til en sånn test?

Nei, jeg tok en som jeg enten fant på dinside eller VG eller Dagbladet eller noe sånt for ikke så veldig lenge siden, men husker ikke helt når/hvor.

Har tatt noen andre generelle om åpenhet osv tidligere, men det var på papir. Målte jo ikke rasisme akkurat, da.

Skrevet

Rent praktisk så må de betale først og fylle etterpå.

Ulempen er jo den jeg har nevnt (at du aldri får fyllt full tank).

Alternativt at de må legge igjen et depositum før de fyller (enten penger eller legitimasjon).

Litt tungvindt ja. Men hvis det er nødvendig for å redusere tyveriene så hvorfor ikke?

Og hvis dette er et problem spesielt knyttet til østeuropere, så ser jeg ikke hvorfor vi skal være "solidariske" og påføre samme ulempe for alle?

Skrevet

Rent praktisk så må de betale først og fylle etterpå.

Ulempen er jo den jeg har nevnt (at du aldri får fyllt full tank).

Alternativt at de må legge igjen et depositum før de fyller (enten penger eller legitimasjon).

Litt tungvindt ja. Men hvis det er nødvendig for å redusere tyveriene så hvorfor ikke?

Og hvis dette er et problem spesielt knyttet til østeuropere, så ser jeg ikke hvorfor vi skal være "solidariske" og påføre samme ulempe for alle?

Jeg er fortsatt like uenig med deg i og med at jeg ser på mennesker i et individperspektiv, ikke som en homogen gruppe.

Poenget ditt ser jeg, men jeg synes det er farlig å begynne å gjøre ting på denne måten. Hvor går da grensen for hva som skal være greit og ikke greit.

Noen matbutikker/kiosker e.l. forbyr at skoleungdom går inn for å handle, flere enn tre-fire i gangen. Her ser jeg også poenget, men mener det blir helt feil. Istedet får de prøve å finne andre løsninger (mer vakthold etc.)

Men vi blir nok uansett aldri helt enige her ;-)

Skrevet

Jeg er fortsatt like uenig med deg i og med at jeg ser på mennesker i et individperspektiv, ikke som en homogen gruppe.

Poenget ditt ser jeg, men jeg synes det er farlig å begynne å gjøre ting på denne måten. Hvor går da grensen for hva som skal være greit og ikke greit.

Noen matbutikker/kiosker e.l. forbyr at skoleungdom går inn for å handle, flere enn tre-fire i gangen. Her ser jeg også poenget, men mener det blir helt feil. Istedet får de prøve å finne andre løsninger (mer vakthold etc.)

Men vi blir nok uansett aldri helt enige her ;-)

Her blir vi nok aldri enige nei:-)

Den "likhetstankegangen" er prinsipielt fin, men fungerer aldri slik den er tenkt. Til det har den alt for mange uheldige konsekvenser om man forsøker å leve den helt ut.

Kommunismen er et godt eksempel på hvor feilslått det blir å forsøke å gjennomføre slikt helt og fullt.

Mennesket er for komplisert/egoistisk/egenrådig til at det er hensiktsmessig.

Og siden mennesket er en type "flokkdyr", så må man også til tider håndtere dem/oss som en "flokk" og ikke bare som individer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...