Gå til innhold

er det ok for mannen og ha venninner når...

Anbefalte innlegg

sammfunnskritiker

Det er i så fall synd for dere. Såpass tillit må man ha i et forhold, synes jeg. Kunne ikke falle meg inn å nekte samboeren min å ha kontakt med noen av sine venner, mannlige eller kvinnelige. På samme måte nekter ikke han meg å ha kontakt med noen av mine venner. Det handler om å stole på hverandre.

Helt enig med deg! De vennene jeg hadde før forholdet og de jeg har truffet underveis, vil jeg jo dele interessene mine med...

Hadde vært kjempe stsselig om jeg skulle si nei til aktivitetesr, fordi at mannen blir sjalu. Det funker ikke for meg i lengde i alle fall...

Fortsetter under...

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• krepseline

10

• sammfunnskritiker

8

• Gemini

5

• Lurveline

3

Det er i så fall synd for dere. Såpass tillit må man ha i et forhold, synes jeg. Kunne ikke falle meg inn å nekte samboeren min å ha kontakt med noen av sine venner, mannlige eller kvinnelige. På samme måte nekter ikke han meg å ha kontakt med noen av mine venner. Det handler om å stole på hverandre.

krepseline skriver at hennes mann hemmeligholder disse venninnene for henne og at hun selv måtte kutte ut sine mannlige venner pga at han ble sjalu.

Jeg synes det er greit at min mann har venninner, men om han hadde holdt dem skjult for meg + at jeg ikke hadde fått ha mannlige venner, synes jeg også det hadde vært noe som skurret.

sammfunnskritiker

Jo, jeg har det bra. Ser ikke helt at det første svaret ditt står i stil med det andre.

Har du bestemt deg?

Ikke meningen å være tvetydig. Men jeg mener nok at forholdet her er et dødt løp. Manglende tilitt er nok ikke beste føden for et forhold! Her ser jag bare en desperat kjærring som prøver å redde forholdet sitt.

Gjest Princess Peach

krepseline skriver at hennes mann hemmeligholder disse venninnene for henne og at hun selv måtte kutte ut sine mannlige venner pga at han ble sjalu.

Jeg synes det er greit at min mann har venninner, men om han hadde holdt dem skjult for meg + at jeg ikke hadde fått ha mannlige venner, synes jeg også det hadde vært noe som skurret.

Enig, man må selvfølgelig være åpen om det. Hadde virkelig begynt å spekulere om samboeren min begynte å skjule at han hadde kontakt med enkelte damer. Da er det nok noe muffens på gang.

Annonse

Ikke meningen å være tvetydig. Men jeg mener nok at forholdet her er et dødt løp. Manglende tilitt er nok ikke beste føden for et forhold! Her ser jag bare en desperat kjærring som prøver å redde forholdet sitt.

Å beskrive trådstarter som en desperat kjerring synes jeg er aldri så lite nedlatende.

Jeg synes trådstarter har grunn til å reagere på kontakt som foregår bak hennes rygg.

At hennes mann velger å ikke være åpen om sine venninner sier mer om han enn om henne.

Hun har all grunn til å reagere, uten å få høre at hun er

1. desperat

2.kjerring

3 begge deler.

Desperat og desperat...jeg er kanskje desperat til å finne ut av dette når vi har 2 små barn og er gift,ja.MAn gjør som regel alt for å få det til å funke når man har barn.SAmtidig har jeg fortalt han at jeg driver og ser meg etter leilighet og tror det er best at vi bor litt fra hverandre i en periode...og nå er han plutselig snill som et lam.

Vi får se om ting blir bedre etterhvert,om han greier å bygge opp tilliten til meg.Det blir nok en stund til jeg finner meg en leilighet uansett..

Problemet er at hAn mener det er opp til meg om jeg føler jeg kan stole på han eller ikke,mens jeg mener at det er han sitt ansvar å gi meg tilliten tilbake....til og med her er vi ikke enige.

Nei det hadde jeg ikke. Men for meg synes det ikke ut som om det er kjærnens problem i dette caset.

Det er klart det er kjærnens problem?Tillit er jo en av de viktigste tingene...men man kan jo selvfølgelig skylde på at det ble sånn fordi"Kona var alltid så sliten når barna var små,orket ikke sex,så da falt jeg for andre damer som kunne gi meg litt bekreftelser...,hvem vet ..det kan jo hende dette er kjærnens problem.

Kanskje alle jenter i hele verden bør kutte kano, klatre og jakt turer med "gutta", i respekt for sin mann?

Jeg har dessuten alltid sakt til han at det er ok å ha venner av det andre kjønn...så lenge man er åpen om det.Men han likte ikke at jeg hadde mannlige venner,så jeg kuttet dem ut av hensyn til han.

Sorry...men nå blir jeg bare irritert...

sammfunnskritiker

Desperat og desperat...jeg er kanskje desperat til å finne ut av dette når vi har 2 små barn og er gift,ja.MAn gjør som regel alt for å få det til å funke når man har barn.SAmtidig har jeg fortalt han at jeg driver og ser meg etter leilighet og tror det er best at vi bor litt fra hverandre i en periode...og nå er han plutselig snill som et lam.

Vi får se om ting blir bedre etterhvert,om han greier å bygge opp tilliten til meg.Det blir nok en stund til jeg finner meg en leilighet uansett..

Problemet er at hAn mener det er opp til meg om jeg føler jeg kan stole på han eller ikke,mens jeg mener at det er han sitt ansvar å gi meg tilliten tilbake....til og med her er vi ikke enige.

Hva er grunnen til at han er snill som et lam? Er det trusselen om at det kan bli slutt, eller ønske om å få dette til? Og betyr ønsket om å få dette til, å prioritere bort "viktige" sider ved livet hans, eller er det plass til begge deler for begge to? Når ting begynner å foregå i det skjulte, da er liksom noen grenser sprengt og da tror jeg at en må være sterk , veldig sterk i viljen om dette skal kunne funke.

Hva er grunnen til at han er snill som et lam? Er det trusselen om at det kan bli slutt, eller ønske om å få dette til? Og betyr ønsket om å få dette til, å prioritere bort "viktige" sider ved livet hans, eller er det plass til begge deler for begge to? Når ting begynner å foregå i det skjulte, da er liksom noen grenser sprengt og da tror jeg at en må være sterk , veldig sterk i viljen om dette skal kunne funke.

Vet ikke hvorfor han er snill som et lam..det er det jeg prøver å finne ut.Om det er fordi han elsker meg eller fordi han ser det som "problematisk" at ekteskapet holder på å gå fyken.

Annonse

sammfunnskritiker

Å beskrive trådstarter som en desperat kjerring synes jeg er aldri så lite nedlatende.

Jeg synes trådstarter har grunn til å reagere på kontakt som foregår bak hennes rygg.

At hennes mann velger å ikke være åpen om sine venninner sier mer om han enn om henne.

Hun har all grunn til å reagere, uten å få høre at hun er

1. desperat

2.kjerring

3 begge deler.

"Desperat og desperat...jeg er kanskje desperat til å finne ut av dette når vi har 2 små barn og er gift,ja"

Svar fra trådstarter, litt lengre opp.

Jeg hadde nok også vært litt desperat og kjærring er jeg jo. Kan ikke alle kjærringer bli desperate innimellom (uten at det er fy og skam?).

Det synes jeg da var unødvendig strengt? Jeg har mannlige venner som min samboer ikke har kontakt med, men han stoler såpass på meg at jeg kan treffe dem uten at han blir sjalu. Hadde følt meg ganske teit hvis jeg ikke kunne møtt dem uten at samboeren min var med.

enig der..

Jeg synes ikke det er strengt, synes det er en helt klart selvfølge i et seriøst forhold.

Jeg har kuttet ut mannlige venner for lenge siden av den grunn.

En ting er at det blir stygt sladder av det om man morer seg med venner av motsatt kjønn, en annen ting er at det sårer partner.

Ikke har jeg behov for å ha egne mannevenner heller, jeg har mannen og det er nok.

Noe må man ofre for å satse på å ha et livslangt forhold, ikke var det så stort offer heller.

Himmel og hav.. Hvis det å ha samboer og familie hadde vært et slikt fengsel for meg - så hadde jeg klikket rimelig fort! :)

Man skal ikke legge begrensninger for sin partner.. De må da ha lov å være herre over sitt eget liv! Jeg har flere kompiser enn venninner - og trives best med det.... Og hadde min samboer nektet meg kompiser, så hadde han ikke vært min samboer - så enkelt er det.

Heisann, ellers har du det bra? Jeg mener faktisk det jeg skriver, salmiak eller ikke.

Dersom to personer i et forhold er kommet så på kant med hverandre, da tror ikke jeg det er mulig å redde "stumpene". Et forhold må nødvendigvis bygges på tilitt, noe jeg anser ikke er tilstede. Men værsågod, ta gjerne en mann som helst vil ha noen andre- slike menn "krepser" ikke jeg etter!

IIIK - jeg er faktisk enig med deg! Grøss og gru... :) hehe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...