Gjest Hjertet banker fort igjen Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Hvor lenge bør man vente etter et samlivsbrudd før man går inn i et nytt forhold? Det har seg sånn at samlivsbruddet var resultat av over et halvt års konflikt, vokste fra hverandre og alt det. Det var til og med utroskap involvert fra den andre part. Har truffet en jeg kjenner jeg kanskje har følelser for, men vet ikke helt om jeg burde.. Noen som har gode erfaringer å dele? 0 Siter
Prozak Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Det er jo ingen _regel_, men jeg synes jo at anstendigheten sier at man bør vente litt. En mnd. eller to, kanskje? Det ser for dumt ut å flytte fra én partner, og så uken etter inn hos neste. "........................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Det er jo ingen _regel_, men jeg synes jo at anstendigheten sier at man bør vente litt. En mnd. eller to, kanskje? Vanskelig å si. Evt. ligge litt lavt helt itl å begynne med, hvis man ikke klarer å styre seg? Det ser for dumt ut å flytte fra én partner, og så uken etter inn hos neste. "........................................." 0 Siter
Gjest shotz Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Hvor lenge man skal vente er opptil en selv, hva man er klar for selv - og ikke minst årsaken til bruddet. Om du fortsatt har følelser for den det ble brudd med, kanskje det var han som slo opp- ja da burde du vente litt så du fikk tid å komme over vedkommende, ellers kan du risikere at den nye blir en erstatning, alt han gjør sammenligner du med forrige. I mitt tilfelle hadde jeg tenkt å slå opp lenge, i flere år, til og fra og følelsene var nokså bortvisnet. Da følte jeg ikke noe galt i å finne en ny relativt kort tid etter bruddet. Ikke at jeg var på leting, egentlig bør man vel nyte singellivet litt og etter et brudd - finne seg selv liksom, men av og til råder tilfeldighetene og man finner "den rette", så må man bare følge hjertet sitt. Bare ikke gå for fort frem i et nytt forhold når det er kort tid etter forrige brudd, så du vet at den nye ikke er en erstatning. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Jeg var sammen med, og samboer med en fyr i 3 år. Dagen etter at det ble slutt blir jeg med ei venninne på vorspiel. Treffer en fyr, og jammen ble vi ikke sammen. Nå har vi vært gift i 7 år, vært sammen i 12. Så du behøver jo ikke å vente så veldig lenge. Men, er det barn med i bildet så ikke inkluder dem før det har gått en stund og du eventuelt er helt sikker på at dette blir et langvarig og seriøst forhold. 0 Siter
Gjest hos oss Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Ingen regel, og finner man drømmepartneren rett etter at det er slutt med eksen, så er det jo synd å ikke gi beskjed om at man er interessert. Men man kan ta det rolig, gi beskjed til den nye flammen om at man få den forrige litt ut av systemet før en etablerer seg veldig med en ny. Og man kan ta hensyn til familie, eksfamilie (hvis man omgås disse), venner og andre, og vente en stund før en fremstår som et nytt par. (Det er ofte mange involverte i et brudd, som kan synes det er trist at man skal miste kontakt osv.) Ikke minst for at den nye kjæresten kan få gjøre et godt inntrykk som seg selv, og ikke bare som den som har overtatt eksens rolle "før liket var kaldt". 0 Siter
Gjest Hjertet banker fort igjen Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Jeg var sammen med, og samboer med en fyr i 3 år. Dagen etter at det ble slutt blir jeg med ei venninne på vorspiel. Treffer en fyr, og jammen ble vi ikke sammen. Nå har vi vært gift i 7 år, vært sammen i 12. Så du behøver jo ikke å vente så veldig lenge. Men, er det barn med i bildet så ikke inkluder dem før det har gått en stund og du eventuelt er helt sikker på at dette blir et langvarig og seriøst forhold. Det er en måned siden det ble slutt nå, og jeg kjenner at jeg ikke har følelser for ham lengre. Det er ingen barn involvert. Han har fortsatt forholdet med den andre. Jeg sliter litt med tanker på om jeg kanskje sårer ham med å finne en ny, men egentlig er det jo ikke noe å tenke i og med at han har hatt en annen hele veien. Føles veldig rett å prøve dette nye, men jeg vet ikke helt. Ser for meg at det kan bli veldig seriøst, noe jeg også egentlig vil. Har kjent vedkommende i over 6 år som venn, nå har det blusset opp gjensidig. Er redd jeg gjør noe dumt om jeg ikke finner ut hva som kan ligge i dette? 0 Siter
Piraye Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Det betyr vel ikkeno. Go for it. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Det er en måned siden det ble slutt nå, og jeg kjenner at jeg ikke har følelser for ham lengre. Det er ingen barn involvert. Han har fortsatt forholdet med den andre. Jeg sliter litt med tanker på om jeg kanskje sårer ham med å finne en ny, men egentlig er det jo ikke noe å tenke i og med at han har hatt en annen hele veien. Føles veldig rett å prøve dette nye, men jeg vet ikke helt. Ser for meg at det kan bli veldig seriøst, noe jeg også egentlig vil. Har kjent vedkommende i over 6 år som venn, nå har det blusset opp gjensidig. Er redd jeg gjør noe dumt om jeg ikke finner ut hva som kan ligge i dette? I det du skriver kan jeg ikke finne en eneste grunn til at du ikke skal utforske dette nye. Gå i gang - bli lykkelig!!! 0 Siter
Angelica :o) Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 For meg gikk det ikke 2 mnd en gang. Det var absolutt ikke planen, men det føles allikvel veldig riktig. Må legge til at jeg kjente han fra før. Jeg tror ikke det fins et fasitsvar på sånt. Det som skjer, det skjer 0 Siter
Gyda Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Her følger du rett og slett hjertet. I det du får lyst til å bli bedre kjent med - og kanskje innlede et forholdt til en ny - så er det ingen grunn til å nøle. 0 Siter
amber sun Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Tid betyr ingenting. Når du finner han du vil ha, så go for it. Ikke gi slipp på en sjanse! Selv ventet jeg ikke. Og det er jeg glad for. *S* *S* *S* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.