Dory Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/5771844.html Kom igjen folkes, gå i din butikk å spør etter Max Havelaar produkter/Fairtrade... Kanskje butikkene skjerper seg:) 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Ja, vi ligger langt etter her til lands når det gjelder rettferdige varer. Bare i Danmark kan man velge mellom langt flere ting. 0 Siter
keinstein Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Rettferdige varer har et slett rykte. Markeder fungerer ikke slik. Bonden i Peru får ingenting før vi putter det rett i hånda hans, og selv da vil han begynne å kjøpe av andre billig for å selge dyrt til oss. Dermed blir en rik og de andre forblir fattige. 0 Siter
Osiris Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Jeg kjøper rettferdig kaffe, enten Farmers eller Futuro fra Coop. Begge variantene er faktisk veldig gode. 0 Siter
Dory Skrevet 14. september 2006 Forfatter Skrevet 14. september 2006 Jeg kjøper rettferdig kaffe, enten Farmers eller Futuro fra Coop. Begge variantene er faktisk veldig gode. Jeg kjøper kakaoen fra Fairtrade, den er også god. Og bananene, sjokolade hvis jeg finner. Men det er jammen lite utvalg av slike varer... 0 Siter
Dory Skrevet 14. september 2006 Forfatter Skrevet 14. september 2006 Ja, vi ligger langt etter her til lands når det gjelder rettferdige varer. Bare i Danmark kan man velge mellom langt flere ting. Ja her jeg bor er det kun en butikk som har litt utvalg.. Men da snakker vi litt... Bananer, av og til sjokolade, g kakao. Kaffe finner jeg som regel på de fleste butikker:) Har hørt at danmark er veldig bra ja! Vi er visst veldig trege.. 0 Siter
Osiris Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Jeg kjøper kakaoen fra Fairtrade, den er også god. Og bananene, sjokolade hvis jeg finner. Men det er jammen lite utvalg av slike varer... Jeg bruker omtrent aldri kakao, men jeg kjøper også Fair trade kakao og den varer jo i to-tre år eller til jeg rydder kjøkkenskapet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.