Gå til innhold

Rettferdig handel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, vi ligger langt etter her til lands når det gjelder rettferdige varer. Bare i Danmark kan man velge mellom langt flere ting.

Skrevet

Rettferdige varer har et slett rykte. Markeder fungerer ikke slik. Bonden i Peru får ingenting før vi putter det rett i hånda hans, og selv da vil han begynne å kjøpe av andre billig for å selge dyrt til oss. Dermed blir en rik og de andre forblir fattige.

Skrevet

Jeg kjøper rettferdig kaffe, enten Farmers eller Futuro fra Coop. Begge variantene er faktisk veldig gode.

Skrevet

Jeg kjøper rettferdig kaffe, enten Farmers eller Futuro fra Coop. Begge variantene er faktisk veldig gode.

:) Jeg kjøper kakaoen fra Fairtrade, den er også god.

Og bananene, sjokolade hvis jeg finner.

Men det er jammen lite utvalg av slike varer...:(

Skrevet

Ja, vi ligger langt etter her til lands når det gjelder rettferdige varer. Bare i Danmark kan man velge mellom langt flere ting.

Ja her jeg bor er det kun en butikk som har litt utvalg.. Men da snakker vi litt...:( Bananer, av og til sjokolade, g kakao.

Kaffe finner jeg som regel på de fleste butikker:)

Har hørt at danmark er veldig bra ja! Vi er visst veldig trege.. :(

Skrevet

:) Jeg kjøper kakaoen fra Fairtrade, den er også god.

Og bananene, sjokolade hvis jeg finner.

Men det er jammen lite utvalg av slike varer...:(

Jeg bruker omtrent aldri kakao, men jeg kjøper også Fair trade kakao og den varer jo i to-tre år eller til jeg rydder kjøkkenskapet. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...