Gå til innhold

Smertestillende bare preller av :o

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lenge slitt med en skade i håndleddet som medførte en del smerter. Ingenting av smertestillende jeg forsøkte hjalp. Blant annet forsøkte jeg Paracet, Ibux, Ibux gel, Voltaren, Voltaren gel, Brexidol, Naproxen, Tigerbalsam og Orudis gel. Smertene var ikke kjempestore, men var der hele tiden, og dermed rimelig plagsomme. Ingen av disse smertestillende hjalp overhodet, ikke engang en liten halvtime. Er ikke det litt rart?

Nå har jeg operert armen, og har en del større smerter. Nå har jeg forsøkt Paracet, høye doser Ibux, Pinex forte og tilslutt Nobligan, som jeg fikk skrevet ut i går. Selv sistnevnte, som jeg måtte levere legitimasjon på apoteket for å få tatt ut, gir ikke et snev av lindring. Det er nesten så jeg ikke blir frustrert engang, jeg blir mer fascinert.

Når jeg tar Pinex forte (har prøvd det to-tre ganger) blir jeg litt surrete i toppen, så det er jo tydelig at det går over i blodet på en eller annen måte. Nobliganen ble jeg litt sånn småsløv av, men altså like fullt vondt i armen.

Dersom jeg tar smertestillende ved mensensmerter så fungerer det dersom jeg tar dem tidlig nok (verre å bli kvitt om det har rukket å bli -skikkelige- smerter), og ved hodepine pleier to paracet å hjelpe.

Jeg tar ikke smertestillende særlig ofte, så det er ikke det at jeg er "immun" mot det.

Jeg vet jo at alle reagerer forskjellig på ulike typer legemidler, men jeg har liksom prøvd "alt", og det er da merkelig at ingenting har noen virkning? Noen som har vært borti det samme?

Skrevet

Jeg synes ikke det er så rart. Det er jo slik at forskjellig type smertestillende hjelper mot forskjellige typer smerter og noen smerter er mer vanskelig enn andre å lindre.

Forresten, blir du svimmel av Nobligan. Jeg blir så svimmel at jeg ikke kan bruke dem.

Skrevet

Jeg synes ikke det er så rart. Det er jo slik at forskjellig type smertestillende hjelper mot forskjellige typer smerter og noen smerter er mer vanskelig enn andre å lindre.

Forresten, blir du svimmel av Nobligan. Jeg blir så svimmel at jeg ikke kan bruke dem.

Ja, jeg vet jo at det kreves forskjellige legemidler for å lindre forskjellige tilstander. Men når jeg har prøvd "alt som er" og ingenting har hatt engang en liten halvtimes lindring? Det er liksom det jeg synes er litt merkelig...jeg regner jo ikke med at jeg kan ta en tablett og så blir alt helt bra, men det er det totale fraværet av effekt som forundrer meg.

Jeg har ikke opplevd svimmelhet av Nobligan, nei. Men jeg er liksom litt sånn omtåka av dem, tror jeg.

Skrevet

Du får spørre om noe sterkere skyts, hvis smertene vedvarer.

Klarer du å takle smertene, er jo det det beste:)

Skrevet

Ja, jeg vet jo at det kreves forskjellige legemidler for å lindre forskjellige tilstander. Men når jeg har prøvd "alt som er" og ingenting har hatt engang en liten halvtimes lindring? Det er liksom det jeg synes er litt merkelig...jeg regner jo ikke med at jeg kan ta en tablett og så blir alt helt bra, men det er det totale fraværet av effekt som forundrer meg.

Jeg har ikke opplevd svimmelhet av Nobligan, nei. Men jeg er liksom litt sånn omtåka av dem, tror jeg.

Jeg har i perioder ganske vondt i nakken og heller ikke da hjelper noe av det vanlige som du også har prøvd. Fysioterapi hjelper heller ikke. Kun kombinasjonen Paralgin Forte og Somadril som gir meg en ekkel rusfølelse.

Så jeg står som regel over smertestillende når jeg har slik vondt.

Skrevet

Du får spørre om noe sterkere skyts, hvis smertene vedvarer.

Klarer du å takle smertene, er jo det det beste:)

Ja, jeg takler nok heller smerten enn å få noe enda sterkere enn Nobligan. Det var selvsagt verst rett etter operasjonen, men har blitt litegrann bedre nå. Men det gjør sånn jevnt vondt hele tiden, samt veldig vondt om jeg prøver å bevege den noe særlig. Så jeg klarer meg forsåvidt uten smertestillende, iallfall om alternativet er dop som får meg til å ligge helt utslått en uke, liksom.

Skrevet

Det var snodig at ingenting av dette virker. Men de må jo ha noe som kan ta bort smertene?

Jeg ble totalt dritings av Nobligan og måtte slutte med de etter en halv dag.

Gjest trultemor26
Skrevet

"Zooon, hvorfor behandle hele kroppen" *leses med ekkel stemme og tonefall*

Skrevet

Det var snodig at ingenting av dette virker. Men de må jo ha noe som kan ta bort smertene?

Godt å høre at det er flere enn meg som reagerer så voldsomt på Nobligan. Kvalm blir jeg også.

Skrevet

Godt å høre at det er flere enn meg som reagerer så voldsomt på Nobligan. Kvalm blir jeg også.

Jeg leverte inn resten av eska på apoteket. Det ble for voldsomt for meg. Somadril virket omtrent på samme måten, men jeg tok de bare på natta. Men ryggen er heldigvis bedre nå så jeg trenger ikke så sterke tabletter lengre.

Skrevet

Jeg leverte inn resten av eska på apoteket. Det ble for voldsomt for meg. Somadril virket omtrent på samme måten, men jeg tok de bare på natta. Men ryggen er heldigvis bedre nå så jeg trenger ikke så sterke tabletter lengre.

Jeg bare sovner på Somadril og tar dem også bare på natta. Jeg klarer ikke å spise noe medisin som gjør meg groggi om dagen, da må jeg i så fall ha utrolige smerter.

Men da har jeg andre medisiner enn det som er nevnt her.

Skrevet

"Zooon, hvorfor behandle hele kroppen" *leses med ekkel stemme og tonefall*

Hihi, jeg glemte å nevne at jeg har prøvd det uten at det hjalp heller ;)

Selv om jeg av prinsipp ikke burde gjøre det, ettersom reklamen er så teit :P

Skrevet

Mulig de kan ta bort smertene i narkose eller høy morfinrus, men det er jeg ikke så veldig interessert i, akkurat. Men noe burde jo ha hjulpet -litt- av det jeg har prøvd, iallfall. Men som jeg sa til noen andre her, så tror jeg heller at jeg vil takle smertene enn å prøve meg på noe sterkere..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...