Gjest Aviaana Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Er det forsvarlig å lage et slikt konsept hvor deltakerne er ungdommer?. vil ungdommene være potensielle mobbeobjekter hvis de ikke klarer å gjennomføre prosjektet? Eller vil de oppleve et veldig stort press om å holde vekta når de kommer tilbake til skolen og møte vennene?. Jeg hadde aldri i verden taklet å være med på et slikt konsept, men vi er jo alle forskjellige.. Hva tenker dere? 0 Siter
Dory Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Vi sendte inn akkurat likt.. Som du ser i mitt innlegg, dette er ille! Burde aldri blitt sendt:( 0 Siter
hidi Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Jeg, som mor til tre ungdommer hadde ikke stilt mine barn ut på TV. Men, det kan jo hende at disse ungdommene blir tatt i mot av hjemstedet som helter. De har vært på TV jeg synes de er ganske tøffe som i det hele tatt tør! Men TV er IKKE velkomment i min familie......Bortsett fra der den står i hjørnet. 0 Siter
Gjest Aviaana Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Vi sendte inn akkurat likt.. Som du ser i mitt innlegg, dette er ille! Burde aldri blitt sendt:( jeg tenker at ungdommer er spesielt utsatt i forhold til media. De har ikke samme livserfaring som voksne og har vanskeligere for å vurdere hva deltakelsen i et slikt konsept kan gjøre med dem på sikt. Jeg vet ikke om jeg hadde tenkt hva dette innebar hvis jeg fikk tilbud om å være med da jeg var 15. Men jeg vet nå, at det kunne blitt katastrofalt. Hadde sikkert utviklet spiseforstyrrelser som følge av det. 0 Siter
Dory Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 jeg tenker at ungdommer er spesielt utsatt i forhold til media. De har ikke samme livserfaring som voksne og har vanskeligere for å vurdere hva deltakelsen i et slikt konsept kan gjøre med dem på sikt. Jeg vet ikke om jeg hadde tenkt hva dette innebar hvis jeg fikk tilbud om å være med da jeg var 15. Men jeg vet nå, at det kunne blitt katastrofalt. Hadde sikkert utviklet spiseforstyrrelser som følge av det. Ja, ungdommene er for unge til å skjønne at de blir utnyttet av media.. Huff! Jeg skal rett og slett sende klagebrev til TvNorge. 0 Siter
Gjest Aviaana Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Jeg, som mor til tre ungdommer hadde ikke stilt mine barn ut på TV. Men, det kan jo hende at disse ungdommene blir tatt i mot av hjemstedet som helter. De har vært på TV jeg synes de er ganske tøffe som i det hele tatt tør! Men TV er IKKE velkomment i min familie......Bortsett fra der den står i hjørnet. Det kan også være som du sier at de vil bli mottatt som helter. Men hvordan vil deltakerne selv reagere på sin deltakelse i ettertid? Man vet jo blant annet fra andre reality-serier at reaksjonene kan komme en tid etterpå. At det kan komme senreaksjoner disse ungdommene ikke er bevisste på nå. 0 Siter
hidi Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Det kan også være som du sier at de vil bli mottatt som helter. Men hvordan vil deltakerne selv reagere på sin deltakelse i ettertid? Man vet jo blant annet fra andre reality-serier at reaksjonene kan komme en tid etterpå. At det kan komme senreaksjoner disse ungdommene ikke er bevisste på nå. Og det er min grunn til at mine barn aldri hadde deltatt på noe slikt. Liker det overhodet ikke, men håper for barnas skyld at de ihvertfall ikke blir mer mobbet når de kommer hjem.... 0 Siter
Gjest Mener nå jeg Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Ja, ungdommene er for unge til å skjønne at de blir utnyttet av media.. Huff! Jeg skal rett og slett sende klagebrev til TvNorge. Sende klagebrev til TvNorge? De fikk mye motgang når de søkte etter deltakere, og vurderte ikke å stoppe det da. Nytter neppe at du skriver noe nå. Og synes ikke programmet er såå ille. Disse ungdommene har faktisk meldt seg på selv. Da synes jeg programmer som "SOS barnevakten" o.l er mye verre. 0 Siter
Gjest Aviaana Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Ja, ungdommene er for unge til å skjønne at de blir utnyttet av media.. Huff! Jeg skal rett og slett sende klagebrev til TvNorge. gå inn på tv Norges hjemmeside og still spørsmål til kari jackeson direkte. 0 Siter
Dory Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 gå inn på tv Norges hjemmeside og still spørsmål til kari jackeson direkte. 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Dette er ungdom under 18! Folk bør ikke bli så til de grader eksponert på tv før de er voksne (eller i alle fall myndige ) Det gjelder uansett konsept, synes jeg. Men ekstra ille er det når de skal behandles fordi det er noe feil ved kroppen deres. Kari J. skuffer! Jeg har egentlig hatt sansen for henne, jeg - men nå bare prostituerer hun seg. Begriper ikke foreldre som lar ungene sine bli med på sånt. 0 Siter
Gjest Violsa Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Dette er ungdom under 18! Folk bør ikke bli så til de grader eksponert på tv før de er voksne (eller i alle fall myndige ) Det gjelder uansett konsept, synes jeg. Men ekstra ille er det når de skal behandles fordi det er noe feil ved kroppen deres. Kari J. skuffer! Jeg har egentlig hatt sansen for henne, jeg - men nå bare prostituerer hun seg. Begriper ikke foreldre som lar ungene sine bli med på sånt. Vel. Hvorfor skal man gjøre det så dramatisk. Folk blir sendt på "leir" fordi noe er feil med kroppen sin. Fordi de har fysiske/psykiske handicap. Eller fordi de sliter med overvekt. Noe av det bra med konseptet er at man treffer andre i samme situasjon . Og tror du ikke disse barna alleredet vet at de skiller seg ut. Det at de er på tv gjør de ikke noe mer eller mindre overvektig. Sånn i utgangspunktet burde det være unødvendig å melde seg på et tv-program for at tenåringer skal få hjelp med overvekt. Men slik er det nå i dag. 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Vel. Hvorfor skal man gjøre det så dramatisk. Folk blir sendt på "leir" fordi noe er feil med kroppen sin. Fordi de har fysiske/psykiske handicap. Eller fordi de sliter med overvekt. Noe av det bra med konseptet er at man treffer andre i samme situasjon . Og tror du ikke disse barna alleredet vet at de skiller seg ut. Det at de er på tv gjør de ikke noe mer eller mindre overvektig. Sånn i utgangspunktet burde det være unødvendig å melde seg på et tv-program for at tenåringer skal få hjelp med overvekt. Men slik er det nå i dag. "Noe av det bra med konseptet er at man treffer andre i samme situasjon ." Jeg er helt for å treffe andre i samme situasjon, og tror ikke det nødvendigvis er farlig å få hjelp til å stoppe overvekt eller til og med gå ned litt selv om man er under 18. Men på TV - NEI! Tror det er tøft nok for mange voksne og bli eksponert for hele verden i diverse reality-show - og de burde kjenne seg selv godt nok på forhånd. Reality og ungdom i den verste tenårings-sårbarhetfasen....Tror ikke det er det smarteste man kan finne på. 0 Siter
Elisabeth1365380359 Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Det er frivillig deltakelse det er snakk om. Foreldre og barna har nok vært på møter og fått vite hva det går ut på. Dette er et bevisst valg de har tatt sammen. Disse barna VET at de er tykke, og de VET at alle andre også kan se det på dem. Og ingen vil være slik. Ikka nødvendigvis bare fordi det ikke er pent, men det er både helsefarlig og upraktisk samtidig. Her får de lære hva som er grunnen til at det ble slik, og hvordan man kan forandre på det. Jeg syns Kari var flink. De trengte en vekker for å komme igang. Og den vekkeren tror jeg mange hjem også fikk i samme slengen. 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Om jeg hadde hatt overvektige barn, ville jeg aldri ha latt dem være med på dette. Alt er greit, bortsett fra en ting. Det som ikke er greit er at det skal vises på Tv. Alle i nærmiljøet vil føle nøye med dem når de kommer hjem. Og skulle de mislykkes, kan de oppleve mobbing og psykiske problemer. Et voldsomt press. Vel, jeg har ikke peiling egentlig, men det er slik jeg ville ha tenkt. Jeg hadde ikke tatt sjangsen på å utsette mine barn for dette. Dette finnes da mindre synlige måter og slanke barn på. Nå skal jeg si rett ut hva jeg mener. Jeg tror egentlig foreldrene til disse ungdommene må være litt underutviklet inteligensmessig sett. Først har de sviktet dem ved dårlig kosthold og ikke passet på at de er i aktivitet. Deretter skal de være underholdning for det norske folk også. Forstå det den som kan. 0 Siter
KaVa Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Jeg liker ikke program der ungdom eller barns problemer blir gjort til underholdning. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.