laguna1365380434 Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Jeg lurer på følgende: Bruker man redskap av noe slag for å slå nuppereller? Eller bare fingrene, liksom..Hva med kniplinger? Jeg vet at en syr med nål, hekler med heklenål og strikker med pinner..Ellers.. Blank! *lurer på mye rart* :-) 0 Siter
Åsemor Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Kniplinger: man bruker et brett med nåler, og flere dingser som man har tråden festet på. http://www.kvisten.kk.dk/upload/kvisten/spændende%20projekter/knipling.jpg Eller her var det ikke et brett da, men en rull. Man fester nålene etter et mønster, og når man legger dingsene med tråd over hverandre på en spesiell måte så lager man liksom kniplingen... Øh.. Har aldri gjort det selv, men kikket på mange ganger. 0 Siter
Gjest EnLitenKattepus Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 http://minhobbyblogg.sprayblogg.no/kniplinger.html 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 13. september 2006 Forfatter Skrevet 13. september 2006 Kniplinger: man bruker et brett med nåler, og flere dingser som man har tråden festet på. http://www.kvisten.kk.dk/upload/kvisten/spændende%20projekter/knipling.jpg Eller her var det ikke et brett da, men en rull. Man fester nålene etter et mønster, og når man legger dingsene med tråd over hverandre på en spesiell måte så lager man liksom kniplingen... Øh.. Har aldri gjort det selv, men kikket på mange ganger. Takker & bukker! :-) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 13. september 2006 Forfatter Skrevet 13. september 2006 http://minhobbyblogg.sprayblogg.no/kniplinger.html Tusen takk! :-) 0 Siter
Zarine Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Liten skyttel for nupereller, og litt meir utstyr for kniplingar (pute, nåler, glassperler, mm.). Eg har kikka på kniplingsutstyr mange gongar, ser interessant ut... 0 Siter
KaVa Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 *Ser for seg Laguna som slår kniplinger* 0 Siter
kjerringskinn Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 For å slå nupereller må du ha en skyttel og helst en liten heklenål for å feste picotene til hverandre. Det finnes også en metode ved å lage knutene på pappbiter, men jeg synes i alle fall det er lettere med skyttel. Om du trenger oppskrifter eller instruksjon så si fra. Nupereller er litt tidkrevende, men moro når du får det til ;-) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 14. september 2006 Forfatter Skrevet 14. september 2006 Liten skyttel for nupereller, og litt meir utstyr for kniplingar (pute, nåler, glassperler, mm.). Eg har kikka på kniplingsutstyr mange gongar, ser interessant ut... Takk! :-) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 14. september 2006 Forfatter Skrevet 14. september 2006 *Ser for seg Laguna som slår kniplinger* Hehe..Neida..Jeg bare LURTE..Ingen foruroligende ideer om å sette disse tankene ut i praksis..;-) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 14. september 2006 Forfatter Skrevet 14. september 2006 For å slå nupereller må du ha en skyttel og helst en liten heklenål for å feste picotene til hverandre. Det finnes også en metode ved å lage knutene på pappbiter, men jeg synes i alle fall det er lettere med skyttel. Om du trenger oppskrifter eller instruksjon så si fra. Nupereller er litt tidkrevende, men moro når du får det til ;-) Tusen takk for informasjon:-) Jeg har nok ikke tenkt å begynne med det, jeg bare lurte litt på hvordan det ble gjort, siden jeg absolutt ikike hadde peil. :-) 0 Siter
kjerringskinn Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Tusen takk for informasjon:-) Jeg har nok ikke tenkt å begynne med det, jeg bare lurte litt på hvordan det ble gjort, siden jeg absolutt ikike hadde peil. :-) Filler'n også! Jeg så for meg et hyggelig nuperellekurs på et sted med skjenkerett og deretter litt kreativ assistanse til å utarbeide nye mønstre. Keg holder nemlig på å forske ut hvordan man lager dødningeskaller i nuperelle, for da vinner jeg et veddemål :-) 0 Siter
KaVa Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Hehe..Neida..Jeg bare LURTE..Ingen foruroligende ideer om å sette disse tankene ut i praksis..;-) *puh* Det var bra. Nå ble verdensbildet mitt ristet tilbake til normalen igjen ;-) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 14. september 2006 Forfatter Skrevet 14. september 2006 Filler'n også! Jeg så for meg et hyggelig nuperellekurs på et sted med skjenkerett og deretter litt kreativ assistanse til å utarbeide nye mønstre. Keg holder nemlig på å forske ut hvordan man lager dødningeskaller i nuperelle, for da vinner jeg et veddemål :-) Det hørtes neimenn ikke dårlig ut! Lykke til! :-D 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.