Gå til innhold

Har dere fasttelefon?

Anbefalte innlegg

Gjest heffalumpen
Skrevet

Den lille lysten jeg hadde på fasttelefon forsvant fullt og helt nå.

Jeg snakker gjerne i timesvis. Mye bedre med fasttelefon enn mobilen som er dårligere forbindelse, og jeg blir varm i hue og øret. Kanskej jeg skulle kjøpe ledning???

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

4

• Excelsion

3

• Osiris

3

• Åsemor

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Vi er også billige i drift, ringer sjelden med mobilen og mest til hverandre. Når jeg skal snakke med familien i utlandet, er de nesten alltid snille og ringer meg. :-) Vi har ikke fasttelefon, men vurderer å få det fordi vi sannsynligvis kan få et abonnement med fri bredbånd og fasttelefon til nesten ingen penger.

Skrevet

Vi har fasttlf og mobiler begge to.

Jeg har mye kontakt med foreldre og besteforeldre, siden vi bor langt unna hverandre.

Og besteforeldrene mine får jo pustevansker om de må ringe til en mobil, det er dyre greier vet dere! ;-)

Siden jeg også ringer ofte offentlige kontorer, sykehuset o.l og sitter ofte i tlfkø, er det greitt med fasttlf.

Skrevet

Hvor mye betaler dere i året for fasttelefonen da?

Har ikke fasttelefon.

Det er sånn pakke, så jeg er faktisk ikke helt sikker. Tror fasttelefonen kommer seg på kr 130,- i mnd, og så kommer tv og internett på samme greia. Dette har jeg skikkelig god greie på, altså... *S*

Skrevet

Nei, vi har alle mobiler bortsett fra de to minste barna. Fasttelefon har vi ikke hatt siden 2002.

thuva1365380402
Skrevet

Ja, vi har IP-telefon, og det er veldig å ringe fra den. Betaler en fast sum i mnd, også kan man ringe så mye man vil. Ellers har vi begge mobiltlf.

Skrevet

Ja, vi har fasttelefon, og jeg foretrekker å bruke den.

Har stort sett med meg mobilen når jeg er ute, mest i tilfelle skolen eller barnehagen ringer vedr. barna.

Skrevet

Har i den gamle leiligheten, hvor jeg bodde i 3 år. Kan bruke den frem til 15. oktober da jeg må være ute :P Telefonen hører til leiligheten. Vurderte IP-telefon her jeg bor nå, men fant ut at den eneste det vil lønne seg for er mora mi som ringer meg hver dag, for da kan hun ringe gratis. Selv ringer hverken jeg eller sambo særlig mye. Og de fleste vi ringer til har ikke fasttelefon. Hvis jeg ringer til mor, så sier hun alltid: "Skal jeg ringe deg opp igjen?" for at jeg skal slippe å betale. Hehe. Nei, så det blir nok dyrere for oss enn å ikke ha.

Skrevet

Vi er også billige i drift, ringer sjelden med mobilen og mest til hverandre. Når jeg skal snakke med familien i utlandet, er de nesten alltid snille og ringer meg. :-) Vi har ikke fasttelefon, men vurderer å få det fordi vi sannsynligvis kan få et abonnement med fri bredbånd og fasttelefon til nesten ingen penger.

Men har du ikke vurdert Skype da? Dersom familien i utlandet har brdbånd kan jo alle ringe gratis via Skype. Om de ikke har bredbånd så kan du ringe dem for ca 13 øre minuttet via Skype Out, Syns det er helt fantastisk jeg. Skravler rett som det er leeenge med slekt i Sverige for under 8 kroner timen.

Se www.skype.no

Skrevet

Nei, og har ingen planer om å få det heller.

Har skype som vi kan bruke også, men bruker mobilen for det meste

Skrevet

Selvfølgelig!

Det koster oss 0,- mnd, og vi betaler 14 øre for tellerskrittene.

Helt akseptabel, pluss at folk kjenner nummeret vårt fra gammelt av.

Skrevet

Men har du ikke vurdert Skype da? Dersom familien i utlandet har brdbånd kan jo alle ringe gratis via Skype. Om de ikke har bredbånd så kan du ringe dem for ca 13 øre minuttet via Skype Out, Syns det er helt fantastisk jeg. Skravler rett som det er leeenge med slekt i Sverige for under 8 kroner timen.

Se www.skype.no

Det er bare det at det er jeg som bor i utlandet (og familien i Norge). :-)

Skrevet

Selvfølgelig!

0 kr i abonnement? Hvilket abonnement er det?

Skrevet

Nei. Ikke siden medio 2003

Telefonkostnadene har gått ned til en tredel på tre år, men ikke antallet ringeminutter, som har gått opp.

Skrevet

Det er bare det at det er jeg som bor i utlandet (og familien i Norge). :-)

Men du kan jo bruke Skype allikevel, det er jo internajsonalt. Se www.skype.com Norsk tekst finnes på skype.no om du kan få familien i Norge til å laste det ned. Da ringer dere jo gratis til hverandre.

Skrevet

Selvfølgelig!

Hva slags abonnemment? Jeg vil også ha :o)

Skrevet

Men du kan jo bruke Skype allikevel, det er jo internajsonalt. Se www.skype.com Norsk tekst finnes på skype.no om du kan få familien i Norge til å laste det ned. Da ringer dere jo gratis til hverandre.

Takk for tips!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...