Gjest bokbolla Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Jeg tenkte å ta med ungene på biblioteket i dag, men jeg vil låne noe til meg selv og... Er så dårlig på å lese bøker selv! Liker mest bøker med handling fra virkeligheten. Har du noen gode tips til hva jeg burde låne?? Kom med bokanmeldelser til meg:o) 0 Siter
Gjest spør på biblioteket Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 En bok som heter noe med Karen.... Den handler om demens/alzheimers. 0 Siter
birdie Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 En bok som heter noe med Karen.... Den handler om demens/alzheimers. Hehe, det svaret ble nesten (ufrivillig?) morsomt. 0 Siter
Lillemus Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 "Idas dans", nydelig og skikkelig tåredryppende bok om en ung jente med kreft. Boka kom ut i fjor, av Gunhild Corwin. 0 Siter
birdie Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Mener du "dette hendte meg", eller romaner som er oppdiktet men allikevel befinner seg et stykke unna fantasy-genren? På et bibliotek kan du faktisk være så heldig å finne bøkene til B Traven (spør om de har dem i arkivet om de ikke står fremme), dette er herlige beskrivelser av livet i Mexico ca. rundt forrige århundreskifte; traurige kår, enkle mennesker, men skrevet i en fantastisk ironisk tone. Så har du nylig avdøde Naguib Mahfouz' klassiker "Middaqsmuget", det er en roman lagt til fattigkvarteret i Kairo tidlig på 1900-tallet - igjen ingen rosenrød fortelling, men allikevel skrevet på en måte som gjør dette til en leseropplevelse som huskes. Amy Tans skildringer av mor-datter forhold og det å vokse opp som førstegenerasjons kinesisk innvandrer i USA er også gode. 0 Siter
Gjest blomsterløk Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 "Idas dans", nydelig og skikkelig tåredryppende bok om en ung jente med kreft. Boka kom ut i fjor, av Gunhild Corwin. Den anbefalingen henger jeg meg på. Holder på å lese den nå, kjempefin bok. 0 Siter
Lillemus Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Den anbefalingen henger jeg meg på. Holder på å lese den nå, kjempefin bok. Jeg grein flere ganger da jeg hørte lydboka.... *Snufs* 0 Siter
Gjest blomsterløk Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Jeg grein flere ganger da jeg hørte lydboka.... *Snufs* Tårene sitter løst når jeg sitter og leser også. Ikke ofte at jeg nesten hulker når jeg leser en bok, men det gjør jeg når jeg leser denne. En utrolig sterk fortelling. 0 Siter
Lucretia Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Mecka Lind - Isabell, et gatebarn i Rio Det er ikke en sann historie i den forstand at Isabell er en reel pike. Men Mecka har vært i Brasil og intervjuet flere gatebarn og satt sammen til en historie. Så det er en historie som kunne vært sann. Det er riktignok en ungdomssbok, men den har rørt meg veldig. Handler om Isabell som er 8 år når hun kommer til Rio, i den tro at Rio er et paradis. Hun er 12 når boken slutter, og har vært gjennom det meste; prostitusjon, sniffing av lim, stjeling osv. 0 Siter
NeaNoor Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 'Det angår også deg' av Herman Sachnowitz. Utrolig bra bok. Har lest den maange ganger. 0 Siter
KaVa Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 'Det angår også deg' av Herman Sachnowitz. Utrolig bra bok. Har lest den maange ganger. DEN er det lenge siden jeg har lest. Husker den gjorde stort inntrykk! 0 Siter
Bunny Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Hehe, det svaret ble nesten (ufrivillig?) morsomt. :-D 0 Siter
NeaNoor Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 DEN er det lenge siden jeg har lest. Husker den gjorde stort inntrykk! Ja, den er veldig sterk. Men så utrolig bra skrevet. 0 Siter
Mette Marits Vonde Behn Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Paula av Isabel Allende. Boken handler om Allendes dødsyke datter, Paula, men fremfor alt om Allende selv. Om arven fra den baskiske sjømannen som steg i land på Chiles kyst tidlig på 1800-tallet og grunnla familien, om oppveksten under mange himmelstrøk, om politisk forfølgelse, om ekteskap og gryende forfatterdrømmer, og om internasjonal suksess. 0 Siter
Gjest bokbolla Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 "Idas dans", nydelig og skikkelig tåredryppende bok om en ung jente med kreft. Boka kom ut i fjor, av Gunhild Corwin. Hei! Den har jeg lest, og ja, den var sterk! Har selv en datter som har hatt kreft, men hun er riktignok frisk nå... og hun er bare 7, men alikevel kjente jeg meg igjen i mye... Meget flott skrevet! 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Ulla ett eller annet- Ro uten årer. En fin bok om ALS. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 "Det merkelige som skjedde med hunden den kvelden" - eller noe i den duren. Ei kjempesøt og lettlest bok. Den er skrevet med ordene til en 15-årig gutt som har Asbergers syndrom. Anbefales!!! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.