Gjest bollebaker'n Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Sent i går kveld lagde jeg masse boller - i forskjellige varianter. (kanelboller, skoleboller og vanlige). La dem i poser, i kjøleskapet. De skal brukes til barneselskap i morgen ettermiddag. Bør jeg fryse dem så lenge, eller holder de seg fint i kjøleskap? Og hvordan best resultat med tining eller oppvarming - romtemperatur, ovn eller micro? 0 Siter
ostepop1365380989 Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 De holder seg sikkert fint i kjøleskapet, men jeg hadde nok frosset dem. Synes de er best når de nettopp er tinet for da blir de nesten som ferske. Tin dem på svak varme i varmluftsovn og slå av ovnen før dem er helt tina. Da synes jeg de blir aller best. 0 Siter
tuss&troll Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Frys dem ned, og tin dem i ovnen på svak varme. Ligger de i kjøleskapet blir de fort "harde og virker gamle". 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Jeg syns gjærbakst som ligger i kjøleskapet blir hardt/tørt, så jeg hadde nok frosset dem ned. 0 Siter
Gjest bollebaker'n Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Frys dem ned, og tin dem i ovnen på svak varme. Ligger de i kjøleskapet blir de fort "harde og virker gamle". Nettopp det jeg vil unngå, så hiver dem i fryser'n! Tusen takk! 0 Siter
Gjest martamor Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Jeg ville fryst dem ned, da blir de ikke så tørre. Jeg pleier å ta de rett fra fryseren og på tining i microen, da blir de varme og myke og gode igjen 0 Siter
Gjest bollebaker'n Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Jeg syns gjærbakst som ligger i kjøleskapet blir hardt/tørt, så jeg hadde nok frosset dem ned. Takk for tips, fryser dem jeg da :-) 0 Siter
Gjest bollebaker'n Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 De holder seg sikkert fint i kjøleskapet, men jeg hadde nok frosset dem. Synes de er best når de nettopp er tinet for da blir de nesten som ferske. Tin dem på svak varme i varmluftsovn og slå av ovnen før dem er helt tina. Da synes jeg de blir aller best. Hiver dem i fryseren, men har ikke varmluftsovn. Håper det går like fin i vanlig ovn, på svak varme. Takk for svar! 0 Siter
Gjest bollebaker'n Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Jeg ville fryst dem ned, da blir de ikke så tørre. Jeg pleier å ta de rett fra fryseren og på tining i microen, da blir de varme og myke og gode igjen Spurter til fryseren, enstemmig dette rådet, ser jeg ;-) Da tiner jeg dem i microen i morgen. Takk for svar :-) 0 Siter
Sofline Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Frys dem. Sannsynligvis er de tørre allerede (de blir fortere tørre i kjøleskap). 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Frys dem. Sannsynligvis er de tørre allerede (de blir fortere tørre i kjøleskap). "(de blir fortere tørre i kjøleskap)" Ja, ikke sant? Blir stadig overrasket over folk som legger brødmat og annen gjærbakst i kjøleskapet, og som syns det holder seg sååå bra. Den typen kjøleskap har i alle fall ikke _jeg_. 0 Siter
Sofline Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 "(de blir fortere tørre i kjøleskap)" Ja, ikke sant? Blir stadig overrasket over folk som legger brødmat og annen gjærbakst i kjøleskapet, og som syns det holder seg sååå bra. Den typen kjøleskap har i alle fall ikke _jeg_. Kanskje det er en spesiell type kjøleskap ja. :-) Gjærbakst blir tørt i kjøleskapet med en gang her. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.