Gå til innhold

Boller

Gjest bollebaker'n

Anbefalte innlegg

Gjest bollebaker'n
Skrevet

Sent i går kveld lagde jeg masse boller - i forskjellige varianter. (kanelboller, skoleboller og vanlige).

La dem i poser, i kjøleskapet.

De skal brukes til barneselskap i morgen ettermiddag. Bør jeg fryse dem så lenge, eller holder de seg fint i kjøleskap?

Og hvordan best resultat med tining eller oppvarming - romtemperatur, ovn eller micro?

ostepop1365380989
Skrevet

De holder seg sikkert fint i kjøleskapet, men jeg hadde nok frosset dem. Synes de er best når de nettopp er tinet for da blir de nesten som ferske.

Tin dem på svak varme i varmluftsovn og slå av ovnen før dem er helt tina. Da synes jeg de blir aller best.

Skrevet

Frys dem ned, og tin dem i ovnen på svak varme.

Ligger de i kjøleskapet blir de fort "harde og virker gamle".

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg syns gjærbakst som ligger i kjøleskapet blir hardt/tørt, så jeg hadde nok frosset dem ned.

Gjest bollebaker'n
Skrevet

Frys dem ned, og tin dem i ovnen på svak varme.

Ligger de i kjøleskapet blir de fort "harde og virker gamle".

Nettopp det jeg vil unngå, så hiver dem i fryser'n!

Tusen takk!

Skrevet

Jeg ville fryst dem ned, da blir de ikke så tørre.

Jeg pleier å ta de rett fra fryseren og på tining i microen, da blir de varme og myke og gode igjen :)

Gjest bollebaker'n
Skrevet

Jeg syns gjærbakst som ligger i kjøleskapet blir hardt/tørt, så jeg hadde nok frosset dem ned.

Takk for tips, fryser dem jeg da :-)

Gjest bollebaker'n
Skrevet

De holder seg sikkert fint i kjøleskapet, men jeg hadde nok frosset dem. Synes de er best når de nettopp er tinet for da blir de nesten som ferske.

Tin dem på svak varme i varmluftsovn og slå av ovnen før dem er helt tina. Da synes jeg de blir aller best.

Hiver dem i fryseren, men har ikke varmluftsovn. Håper det går like fin i vanlig ovn, på svak varme.

Takk for svar!

Gjest bollebaker'n
Skrevet

Jeg ville fryst dem ned, da blir de ikke så tørre.

Jeg pleier å ta de rett fra fryseren og på tining i microen, da blir de varme og myke og gode igjen :)

Spurter til fryseren, enstemmig dette rådet, ser jeg ;-)

Da tiner jeg dem i microen i morgen.

Takk for svar :-)

Skrevet

Frys dem. Sannsynligvis er de tørre allerede (de blir fortere tørre i kjøleskap).

Gjest ChiengMai
Skrevet

Frys dem. Sannsynligvis er de tørre allerede (de blir fortere tørre i kjøleskap).

"(de blir fortere tørre i kjøleskap)"

Ja, ikke sant? Blir stadig overrasket over folk som legger brødmat og annen gjærbakst i kjøleskapet, og som syns det holder seg sååå bra. Den typen kjøleskap har i alle fall ikke _jeg_.

Skrevet

"(de blir fortere tørre i kjøleskap)"

Ja, ikke sant? Blir stadig overrasket over folk som legger brødmat og annen gjærbakst i kjøleskapet, og som syns det holder seg sååå bra. Den typen kjøleskap har i alle fall ikke _jeg_.

Kanskje det er en spesiell type kjøleskap ja. :-) Gjærbakst blir tørt i kjøleskapet med en gang her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...