Gå til innhold

Gratis abort for utenlandske prostituerte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.nettavisen.no/ioslo/article738228.ece

Hjelp! Prosenteret har vanligvis innsikt som man ikke skal ta lett på, men at den norske stat skal betale aborter for disse stakkars damene fordi norske menn helst vil ha seg uten kondom?

Er det noe i veien med disse mennene? Er de suicidale? Har de ingen tanker whatsoever om konsekvensene for damene? Eller fosteret? Er det en 'jenteting' å føle at en liten spire er noe som ikke fjernes med lett hjerte?

Jeg vil ikke være med å betale gildet, jeg vil ikke at Norge skal være et fristed for prostitusjon og trafficing, selv om jeg i utgangspunktet har nokså liberale holdninger til sex mellom samtykkende voksne....

Gjest feil prioritering
Skrevet

Selvølgelig må de utenlandske få alt gratis her i landet. De må jo dulles og stelles godt med.

Ola Dunk steller jo heller godt med de utenlandske istedenfor å ta bedre vare på nordmennene.

Skrevet

Selvølgelig må de utenlandske få alt gratis her i landet. De må jo dulles og stelles godt med.

Ola Dunk steller jo heller godt med de utenlandske istedenfor å ta bedre vare på nordmennene.

Den dulling og stelling som nigerianske prostituerte får her i landet, ville jeg nok like gjerne være foruten...

Norske prostituerte får jo gratis abort, så sånn sett blir vel godene rettferdig fordelt..

Gjest feil prioritering
Skrevet

Den dulling og stelling som nigerianske prostituerte får her i landet, ville jeg nok like gjerne være foruten...

Norske prostituerte får jo gratis abort, så sånn sett blir vel godene rettferdig fordelt..

Joda det gjør de, jeg tenkte mer generelt jeg nå.

Skrevet

Innføres dette får de nok en grunn til å godta sex uten kondom. De har uansett de fleste sykdommer det er mulig å få. Dersom de må betale aborten selv har de et insentiv til å kreve at kunden bruker kondom.

Men jeg klarer heller ikke å forstå hva som er galt med disse mennene (de er muligens ikke de mest oppegående som kjøper sex) som krever å slippe å bruke kondom. Jeg ville ikke hatt en ONS uten kondom en gang. Alle vet at disse jentene har de fleste kjønnssykdommer som finnes. Bryr de seg så lite om seg selv og sin egen helse? Slike menn skulle hatt ei kule i nakken.

Skrevet

Innføres dette får de nok en grunn til å godta sex uten kondom. De har uansett de fleste sykdommer det er mulig å få. Dersom de må betale aborten selv har de et insentiv til å kreve at kunden bruker kondom.

Men jeg klarer heller ikke å forstå hva som er galt med disse mennene (de er muligens ikke de mest oppegående som kjøper sex) som krever å slippe å bruke kondom. Jeg ville ikke hatt en ONS uten kondom en gang. Alle vet at disse jentene har de fleste kjønnssykdommer som finnes. Bryr de seg så lite om seg selv og sin egen helse? Slike menn skulle hatt ei kule i nakken.

...og så drar mange hjem til kona etterpå og smitter henne med div. ulumskheter. Urk.

Skrevet

bedre om de fikk gratis p-piller da - eller spiral....?

Ja, det er jo det - billigere, tryggere for dem rent medisinsk, og mindre traumatiserende. Det er ikke kjekkere for dem å ta abort enn for andre. Men smittespredningen kommer vi ikke til livs uten kondomer.

Gjest enig med deg
Skrevet

Er helt enig med deg. Jeg begynner snart å lure på om menn på stortinget som er i imot et lovforbud av prostitusjon er horekunder.

Prostitussjon fører kun ondt med seg og jeg synes det er helt forkastelig at den norske regjering ikke skjønner alvoret med det. Om noen år skal jeg vedde på at hivantallet er mangedoblet.

Skrevet

Selv de minst oppegående pleier å ha et visst overlevelsesinstinkt...

Skrevet

bedre om de fikk gratis p-piller da - eller spiral....?

De får jo gratis kondomer for å hindre spredning av kjønnssykdommer og innimellom ønsker jeg at alle horekunder får hiv og annen dritt når de nekter å bruke kondom.

Trist for kona og ungene da, men jeg synes de er så råtne at jeg unner dem all jævelskap.

Skrevet

De fleste norske prosituerte bruker kondom. I hvert fall gjorde de det før og det er grunnen til at mennene foretrekker de utenlandske og betaler gjerne mer for en tur også.

Idioter spør du meg.

Skrevet

Er helt enig med deg. Jeg begynner snart å lure på om menn på stortinget som er i imot et lovforbud av prostitusjon er horekunder.

Prostitussjon fører kun ondt med seg og jeg synes det er helt forkastelig at den norske regjering ikke skjønner alvoret med det. Om noen år skal jeg vedde på at hivantallet er mangedoblet.

Er du så naiv at du tror prostitusjonen forsvinner bare vi kriminaliserer den?

Da vil den gå under jorden og forholdene for de prostituerte vil bli enda verre.

Skrevet

"Den dulling og stelling som nigerianske prostituerte får her i landet, ville jeg nok like gjerne være foruten"

Amen til det.

Gjest uenig med deg
Skrevet

Er du så naiv at du tror prostitusjonen forsvinner bare vi kriminaliserer den?

Da vil den gå under jorden og forholdene for de prostituerte vil bli enda verre.

Det vil alltid finnes kriminelle men en kan ikke slutte å ha lover og straffer for det.

Skrevet

Jeg er enig i at dette er tragisk.

MEN! Det kan jo ikke være sånn at vi skal gi bort dyre helsetjenester gratis til "hvemsomhelst"? Det er ikke norske statsborgere, de er her ulovlig, de jobber svart, osv...

En hvilken som helst utenlandsk kvinne som f.eks var ansatt i et norsk firma, eller med norsk statsborgerskap, studerte i Norge e.l. - ville jo blitt likestilt med oss andre? (Antar jeg da)

Så, konsekvensen av å være et sted illegalt er at du ikke kan benytte deg av stedets "goder".

Skrevet

Hvorfor skal prostitusjon være ulovlig? Hvorfor skal det være ulovlig å selge den tjenesten ifht andre tjenester?

Det må vel være bedre å trygge forholdene rundt det enn å bare forby det? Da vil forholdene bli enda verre som Petter Smart skriver under her...

Gjest uenig med deg
Skrevet

Jeg er enig i at dette er tragisk.

MEN! Det kan jo ikke være sånn at vi skal gi bort dyre helsetjenester gratis til "hvemsomhelst"? Det er ikke norske statsborgere, de er her ulovlig, de jobber svart, osv...

En hvilken som helst utenlandsk kvinne som f.eks var ansatt i et norsk firma, eller med norsk statsborgerskap, studerte i Norge e.l. - ville jo blitt likestilt med oss andre? (Antar jeg da)

Så, konsekvensen av å være et sted illegalt er at du ikke kan benytte deg av stedets "goder".

Det er svært mange grunner for det. Her er noen av grunnene:

1) Hallikene sender få eller ingen horer til de land hvor det er ulovlig. Se bare på Sverige. Norge er et attraktivt sted for hallikene. Ønsker du å støtte hallikene?

2) Det er et stort problem i Oslo. Det merkes for de som bor der. Lett for de som ikke bor der og forvsare prostitusjonen kanskje.

3) Kjønnsykdommer florerer allerede. HIV tallene vil

trolig eksplodere.

4) Det verste av alt er at uskyldige kvinner blir rammet av sykdommer og psykiske lidelser fordi mennene deres har latt seg friste av horer.

Skrevet

Det er svært mange grunner for det. Her er noen av grunnene:

1) Hallikene sender få eller ingen horer til de land hvor det er ulovlig. Se bare på Sverige. Norge er et attraktivt sted for hallikene. Ønsker du å støtte hallikene?

2) Det er et stort problem i Oslo. Det merkes for de som bor der. Lett for de som ikke bor der og forvsare prostitusjonen kanskje.

3) Kjønnsykdommer florerer allerede. HIV tallene vil

trolig eksplodere.

4) Det verste av alt er at uskyldige kvinner blir rammet av sykdommer og psykiske lidelser fordi mennene deres har latt seg friste av horer.

punkt 1 kan være et argument.

2. Er prostitusjon et problem ? Er det et problem at de prostituerte synes ? ere det ekkelt ? Det kunne like gjerne vært et argument for bordeller.

3. Menn lar seg 'friste' ? Likte ikke helt formuleringen. Hørtes litt ut som menn er stakkars ofre utenfor sin egen vilje.

Skrevet

Eller må begge foreldrene være norske for gratis abort? Eller kun kvinnen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...