Gå til innhold

Gratis abort for utenlandske prostituerte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er svært mange grunner for det. Her er noen av grunnene:

1) Hallikene sender få eller ingen horer til de land hvor det er ulovlig. Se bare på Sverige. Norge er et attraktivt sted for hallikene. Ønsker du å støtte hallikene?

2) Det er et stort problem i Oslo. Det merkes for de som bor der. Lett for de som ikke bor der og forvsare prostitusjonen kanskje.

3) Kjønnsykdommer florerer allerede. HIV tallene vil

trolig eksplodere.

4) Det verste av alt er at uskyldige kvinner blir rammet av sykdommer og psykiske lidelser fordi mennene deres har latt seg friste av horer.

"1) Hallikene sender få eller ingen horer til de land hvor det er ulovlig. Se bare på Sverige. Norge er et attraktivt sted for hallikene. Ønsker du å støtte hallikene?"

Det er jo ikke sånn at man støtter noe selv om man er ikke er imot det...

"2) Det er et stort problem i Oslo. Det merkes for de som bor der. Lett for de som ikke bor der og forvsare prostitusjonen kanskje."

Jeg er fra Oslo, har alltid bodd her - og kommer alltid til å bo her. Likevel tror jeg ikke løsningen er forbud, jeg tror det er å åpne for f.eks tildels legaliserte trygge virksomheter, for å bli kvitt gateprostitusjonen, som tross alt er den verste i alle mulige sammenhenger.

"3) Kjønnsykdommer florerer allerede. HIV tallene vil trolig eksplodere. "

Heller ikke her er løsningen forbud, for prostitusjon vil alltid eksistere - også her vil det kanskje være bedre å tilrettelegge så det er enklere for de prostituerte å beskytte seg.

"4) Det verste av alt er at uskyldige kvinner blir rammet av sykdommer og psykiske lidelser fordi mennene deres har latt seg friste av horer."

Da får man ta mennene da, ikke kvinnene de kjøper sex av. Det er få prostituerte som BER menn ha sex med dem ubeskyttet - det der er helt og holdent mannens egen skyld, og da bør han bettre meg straffes for det også.

Og akkurat når det gjelder det, så er det mulig å straffe dem selv om prostitusjonen ikke er straffbar - fordi de setter et annet menneskes liv i fare.

Jeg sier ikke at jeg ØNSKER prostitusjon, men jeg tror ikke forbud er løsningen.

Skrevet

Eller må begge foreldrene være norske for gratis abort? Eller kun kvinnen?

Det er kvinnen som gjelder i dette tilfellet - det er henne inngrepet blir utført på.

Dessuten vil en mann alltid kunne nekte inntil det motsatte er bevist, og det kan ikke bevises før man har et barn å ta prøver av.

Skrevet

"1) Hallikene sender få eller ingen horer til de land hvor det er ulovlig. Se bare på Sverige. Norge er et attraktivt sted for hallikene. Ønsker du å støtte hallikene?"

Det er jo ikke sånn at man støtter noe selv om man er ikke er imot det...

"2) Det er et stort problem i Oslo. Det merkes for de som bor der. Lett for de som ikke bor der og forvsare prostitusjonen kanskje."

Jeg er fra Oslo, har alltid bodd her - og kommer alltid til å bo her. Likevel tror jeg ikke løsningen er forbud, jeg tror det er å åpne for f.eks tildels legaliserte trygge virksomheter, for å bli kvitt gateprostitusjonen, som tross alt er den verste i alle mulige sammenhenger.

"3) Kjønnsykdommer florerer allerede. HIV tallene vil trolig eksplodere. "

Heller ikke her er løsningen forbud, for prostitusjon vil alltid eksistere - også her vil det kanskje være bedre å tilrettelegge så det er enklere for de prostituerte å beskytte seg.

"4) Det verste av alt er at uskyldige kvinner blir rammet av sykdommer og psykiske lidelser fordi mennene deres har latt seg friste av horer."

Da får man ta mennene da, ikke kvinnene de kjøper sex av. Det er få prostituerte som BER menn ha sex med dem ubeskyttet - det der er helt og holdent mannens egen skyld, og da bør han bettre meg straffes for det også.

Og akkurat når det gjelder det, så er det mulig å straffe dem selv om prostitusjonen ikke er straffbar - fordi de setter et annet menneskes liv i fare.

Jeg sier ikke at jeg ØNSKER prostitusjon, men jeg tror ikke forbud er løsningen.

"jeg tror det er å åpne for f.eks tildels legaliserte trygge virksomheter, for å bli kvitt gateprostitusjonen, som tross alt er den verste i alle mulige sammenhenger."

Lovlige bordeller (noen av dem betaler til og med skatt) er det mer enn nok at i Danmark, men gateprostitusjonen er like ille her. Spesielt fordi svenskene strømmer til for å kjøpe sex lovlig.

Skrevet

Er du så naiv at du tror prostitusjonen forsvinner bare vi kriminaliserer den?

Da vil den gå under jorden og forholdene for de prostituerte vil bli enda verre.

Det må da være en grunn til at det er langt færre prostituerte i Sverige nå en tidligere.

Skrevet

bedre om de fikk gratis p-piller da - eller spiral....?

God idé!

Skrevet

Det må da være en grunn til at det er langt færre prostituerte i Sverige nå en tidligere.

Hvor har du det fra?

Gjest mindre trafficking
Skrevet

Hvor har du det fra?

både myndighetene og de prostituertes interesseorganisasjoner, sier i hvertfall at det har blitt mindre av den typen prostitusjon som innebærer trafficking og menneskehandel. Om det har blitt mindre prostituerte totalt, er det sikkert delte meninger om.

Kanskje det står mer her:

http://www.dep.no/jd/norsk/dok/andre_dok/rapporter/012101-990544/hov008-bn.html

Skrevet

Innføres dette får de nok en grunn til å godta sex uten kondom. De har uansett de fleste sykdommer det er mulig å få. Dersom de må betale aborten selv har de et insentiv til å kreve at kunden bruker kondom.

Men jeg klarer heller ikke å forstå hva som er galt med disse mennene (de er muligens ikke de mest oppegående som kjøper sex) som krever å slippe å bruke kondom. Jeg ville ikke hatt en ONS uten kondom en gang. Alle vet at disse jentene har de fleste kjønnssykdommer som finnes. Bryr de seg så lite om seg selv og sin egen helse? Slike menn skulle hatt ei kule i nakken.

Et øyeblikks nytelse...

Skrevet

Hvor har du det fra?

Det ble snakket veldig mye om prostitusjon i Danmark for ikke så lenge siden (jeg bor i Danmark), og da ble det tatt opp flere ganger at i Sverige var det langt færre prostituerte nå enn tidligere. Det ble også sagt at færre svenske menn gikk til prostituerte etter at det ble ulovlig, eller dvs: de reiste over grensa for å gjøre det lovlig i Danmark i stedet for.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...