Gjest jente,29 Skrevet 11. april 2001 Del Skrevet 11. april 2001 hei igjen. Kremen jeg bruker er også xylocain. Hjelper litt, men blir jo ikke bedre av den da..Har også fått høre av en spesialist at jeg hadde vondt fordi jeg tenkte så mye på det.Ikke akkurat et svar som hjelper på problemet nei. Jeg byttet til en annen spesialist hvor jeg føler jeg blir tatt mer på alvor. Han sier i allefall at han ser tydelig at huden er irritert. Den andre sa at han ikke kunne se noen ting.. Skal dit over helga igjen, så jeg kan jo skrive hvis han har noen gode forslag. Men begynner jo å miste troa på at han finner ut av det. Hei da! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24579-til-tyren-72/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
tyren1972 Skrevet 11. april 2001 Del Skrevet 11. april 2001 Hei igjen, Spennende å høre hva han sier da. Regner med at du har tatt like mange prøver som meg. Har tatt utallige chlamydia, gonore, sopp og hiv-tester og det er ikke noe sånt. Regner jo ikke med det heller siden jeg har hatt samme partner i fem år. Det svir i det ene øyeblikket inni urinrøret (ikke når jeg tisser) og når det gir seg begynner det å svi rundt skjedeåpningen. Er det sånn for deg også? Jeg vet at Gynekologen min er veldig dyktig, men begynner også å tenke på å gå et annet sted. Har vært en gang på Olafia - der trodde de det kunne være allergi. Men det ble jeg liksom heller ikke noe klokere av. Nå har jeg hatt dette siden januar 2000. Det begynte med en soppinfeksjon. Har legen din sagt noe om hva han tror det kan være, hva slags prøver har han tatt, og hvilke skal du ta neste gang? God påske! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24579-til-tyren-72/#findComment-102991 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 13. april 2001 Del Skrevet 13. april 2001 Jeg er ikke helt klar over om hva problemet er, men sannsynligvis noe jeg før har svart på. Ellers må dere legge inn spørsmål på nytt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24579-til-tyren-72/#findComment-103205 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jente,29 Skrevet 13. april 2001 Del Skrevet 13. april 2001 Hei igjen, Spennende å høre hva han sier da. Regner med at du har tatt like mange prøver som meg. Har tatt utallige chlamydia, gonore, sopp og hiv-tester og det er ikke noe sånt. Regner jo ikke med det heller siden jeg har hatt samme partner i fem år. Det svir i det ene øyeblikket inni urinrøret (ikke når jeg tisser) og når det gir seg begynner det å svi rundt skjedeåpningen. Er det sånn for deg også? Jeg vet at Gynekologen min er veldig dyktig, men begynner også å tenke på å gå et annet sted. Har vært en gang på Olafia - der trodde de det kunne være allergi. Men det ble jeg liksom heller ikke noe klokere av. Nå har jeg hatt dette siden januar 2000. Det begynte med en soppinfeksjon. Har legen din sagt noe om hva han tror det kan være, hva slags prøver har han tatt, og hvilke skal du ta neste gang? God påske! Hei igjen. Ja, det høres veldig likt ut. Det svir egentlig overalt der nede, men til ulike tider. Har også hatt soppinfeksjoner ganske jevnlig i tillegg. Har tatt de samme prøvene som deg. Har også tatt en vevsprøve (tror jeg det heter) for å sjekke om det var HPV-virus, noe som jeg fikk til svar at det ikke var. Du kan jo be om å få tatt en slik prøve hvis du ikke har gjort det. Det er visst ikke så vanlig å ta den testen. Men spesialisten min mente at den burde bli tatt oftere av pasienter med slike plager.Jeg har også noen rifter i huden og små knopper. Leste forresten nettopp et sted her på DOL at man burde unngå den kremen vi begge bruker for man kunne bli allergisk mot den...Ble du testet for allergi eller? Hva mente de i såfall at du kunne være allergisk mot?Temmelig lei av dette, men man må vel tro at det en gang blir bra igjen. Jeg har hatt det slik siden august 2001.Skal til legen igjen på tirsdag så da får jeg kanskje noen gode råd? God påske du også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24579-til-tyren-72/#findComment-103244 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tyren 1972 Skrevet 16. april 2001 Del Skrevet 16. april 2001 Hei igjen. Ja, det høres veldig likt ut. Det svir egentlig overalt der nede, men til ulike tider. Har også hatt soppinfeksjoner ganske jevnlig i tillegg. Har tatt de samme prøvene som deg. Har også tatt en vevsprøve (tror jeg det heter) for å sjekke om det var HPV-virus, noe som jeg fikk til svar at det ikke var. Du kan jo be om å få tatt en slik prøve hvis du ikke har gjort det. Det er visst ikke så vanlig å ta den testen. Men spesialisten min mente at den burde bli tatt oftere av pasienter med slike plager.Jeg har også noen rifter i huden og små knopper. Leste forresten nettopp et sted her på DOL at man burde unngå den kremen vi begge bruker for man kunne bli allergisk mot den...Ble du testet for allergi eller? Hva mente de i såfall at du kunne være allergisk mot?Temmelig lei av dette, men man må vel tro at det en gang blir bra igjen. Jeg har hatt det slik siden august 2001.Skal til legen igjen på tirsdag så da får jeg kanskje noen gode råd? God påske du også. Hei, Du mener vel en annen vevsprøve en vanlig celleprøve fra livmorhalsen (såkallt kreftprøve) antar jeg, for det har jeg tatt mange ganger. En gang oppdaget de på en slik prøve at det var unormale celler som er forenlig med hpv-virus som de sier. Men hpv skal egentlig ikke gi symptomer. Dette er flere år siden, og nå har jeg visst ikke noe. Det har de sagt på Olafia også, og de er jo eksperter på sånn. Ellers var det visst vanskelig å vite hva man kan være allergisk for, det kan være så mye, og som regel veldig vanskelig å finne ut. Det som er litt snålt er at når jeg har mensen og bruker tampong, er jeg helt fin. Det virker som det er utflod og sånn som gir svien, og dess mer fuktighet dess verre er det. Har hørt at man kan ha allergi for sin egen utflod, men vet ikke så mye om det. Jeg har også noen små knopper rundt skjedeåpningen, men de har jeg hatt der så lenge jeg kan huske uten at det har gitt meg noen plager, og ingen gynekologer har noen gang nevnt det. Rifter har jeg ikke, men har hørt om noe de kaller fissurer. Rifter i huden som svir. Har du forresten byttet partner rett før dette begynte? Har nemlig hørt at man kan være allergisk for partnerens bakterieflora. Dette gjelder ikke meg ihverfall. Håper det gir seg etter et eventuelt svangerskap/fødsel jeg, for tror ikke på at de finner ut av det. Spennende å høre hva legen din sier på tirsdag...Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24579-til-tyren-72/#findComment-103951 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jente,29 Skrevet 8. mai 2001 Del Skrevet 8. mai 2001 Hei, Du mener vel en annen vevsprøve en vanlig celleprøve fra livmorhalsen (såkallt kreftprøve) antar jeg, for det har jeg tatt mange ganger. En gang oppdaget de på en slik prøve at det var unormale celler som er forenlig med hpv-virus som de sier. Men hpv skal egentlig ikke gi symptomer. Dette er flere år siden, og nå har jeg visst ikke noe. Det har de sagt på Olafia også, og de er jo eksperter på sånn. Ellers var det visst vanskelig å vite hva man kan være allergisk for, det kan være så mye, og som regel veldig vanskelig å finne ut. Det som er litt snålt er at når jeg har mensen og bruker tampong, er jeg helt fin. Det virker som det er utflod og sånn som gir svien, og dess mer fuktighet dess verre er det. Har hørt at man kan ha allergi for sin egen utflod, men vet ikke så mye om det. Jeg har også noen små knopper rundt skjedeåpningen, men de har jeg hatt der så lenge jeg kan huske uten at det har gitt meg noen plager, og ingen gynekologer har noen gang nevnt det. Rifter har jeg ikke, men har hørt om noe de kaller fissurer. Rifter i huden som svir. Har du forresten byttet partner rett før dette begynte? Har nemlig hørt at man kan være allergisk for partnerens bakterieflora. Dette gjelder ikke meg ihverfall. Håper det gir seg etter et eventuelt svangerskap/fødsel jeg, for tror ikke på at de finner ut av det. Spennende å høre hva legen din sier på tirsdag...Lykke til! Hei og beklager at jeg ikke svarer deg før nå. Har vært hos legen igjen uten noen større resultat. Prøvene viste ikke HPV-virus sa han. Men han tok de samme prøvene en gang til -skulle visst sende dem til "noen andre" på sykehuset som undersøkte på en "annen måte". Jeg tror han kaller det vevesprøve det han tar for å finne ut om det er HPV-virus. Og det er ikke den samme prøven som "kreftprøve" nei. Det er nemlig temmelig vondt når han tar den. Tror han klipper av noen hudbiter.... Fikk så resept i posten på noen tabletter som het noe med as...x... husker ikke. Dette var fordi de fant mye av en bakterietype. De hjalp iallefall ingenting! Jeg tok også gonoreprøve, noe jeg ikke har tatt tidligere. Symptomene stemmer visst bra, men det er vel ikke så vanlig i Norge idag, så vidt jeg vet. Og partneren min har ingen plager.. Har også utflod fra urinrøret-seigt og blankt/gult. Svir og klør! Har også stadig soppinnfeksjoner. Vet ikke hva jeg skal gjøre... Dette ble jo mest klaging og lite råd til deg, men... Skal ti lspesialist igjen neste uke, så gode råd kommer hvis jeg får noen... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24579-til-tyren-72/#findComment-109771 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.