Tullerull Skrevet 17. august 2000 Del Skrevet 17. august 2000 Etter min første abort i mars hadde jeg to meget sterke menstruasjoner som også var smertefulle. De første dagene måtte jeg skifte bind hver time og ta tabletter mot smertene, det har jeg aldri gjort tidligere. Etter to menstruasjoner ble je gravid igjen, men aborterte i juli. Fikk i dag tilbake mensen, og blør svært kraftig. Jeg var også nødt til og ta smertestillende tabletter. Hverken før eller etter mitt første svangerskap som jeg fullførte i -98 har menstruasjonen endret seg på denne måten, fram til den første aborten hadde jeg alltid hatt moderate blødninger og så og si ingen smerter. Jeg er 29 år. høres dette normalt ut? Hvorfor skjer denne endringen? Etter to aborter er jeg også usikker på om jeg bør vente lenger enn en menstruasjon før jeg blir gravid igjen. Kan du si noe om dette? På forhånd tusen takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/2458-sterke-menstruasjoner-etter-abort/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mette H Moen, gynekolog Skrevet 17. august 2000 Del Skrevet 17. august 2000 Hvis det fortsetter med slike menstruasjoner, synes jeg du skal få en undersøkelse i ikke-gravid tilstand. Muskelknuter på livmoren kan gi store blødninger, den godartede tilstand endometriose kan gi smerter hos kvinner som ikke tidligere har hatt problem med mensen. Vi vet ikke om det er lurt å vente, jeg tror det viktigste er at du føler deg i form til å forsøke igjen. Lykke til.Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/2458-sterke-menstruasjoner-etter-abort/#findComment-9040 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.