Gå til innhold

Arg, hodepine fremdeles..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skrev her for noen dager siden(poster på åpent fordi det blir dårlig med svar på hodepine/migrene forumet). Jeg har nå hatt hodepine i over en uke, den er verst om morgenen, og gir seg ofte mot kvelden. Er litt trykk, og kjennes egentlig ut som spenningshodepine, er ikke vondt på samme sted hele tiden(gjør f.eks. av og til vondt over det ene øret når jeg tygger, merkelig), og paracet el.l virker ikke. Tror kanskje det kommer av at jeg er spent i skuldre/nakke - noen som har erfaring med hva man kan gjøre selv for å bli bedre? Skal gjøre noen yogaøvelser nå..Og muligens ringe legen i morgen, det er så slitsomt og begynner å bli bekymret siden det ikke går over..

Skrevet

rulle litt med skuldrene, strekke hodet til hver side.. hjelper litt på meg... du kan jo også smøre skuldrene med ice-gel eller noe liknende..

Gjest satan sjøl
Skrevet

har du prøvd kiropraktor som jeg nevnte sist?

om det var deg da..

Skrevet

Klyp og hold hardt i skinnet mellom tommel og pekefinger. Gjenta noen ganger. Dette er et kjent akupunktur-punkt som skal virke smertestillende på de fleste smerter.

Hvis det er muskelvondt så ville jeg heller tatt ibux, det virker bedre på muskler... Paraseth er blodfortynnende og kan i noen tilfeller forverre hodepinen...

Greit med sjekk hos lege.

Skrevet

Klyp og hold hardt i skinnet mellom tommel og pekefinger. Gjenta noen ganger. Dette er et kjent akupunktur-punkt som skal virke smertestillende på de fleste smerter.

Hvis det er muskelvondt så ville jeg heller tatt ibux, det virker bedre på muskler... Paraseth er blodfortynnende og kan i noen tilfeller forverre hodepinen...

Greit med sjekk hos lege.

Takk for tips :o) Sitter og klyper for harde livet nå..skal sjekke hos lege om det ikke går over snart ja. (Leste faktisk at spenningshodepine kan sitte i uker og måneder..uff)

Skrevet

har du prøvd kiropraktor som jeg nevnte sist?

om det var deg da..

Jeg skulle gjerne prøvd kiropraktor, men har ikke tid om dagen(deri ligger muligens svaret på hvorfor jeg har hodepine..), men får prøve legen først, og evt. se om han kan henvise meg noe sted..

Skrevet

rulle litt med skuldrene, strekke hodet til hver side.. hjelper litt på meg... du kan jo også smøre skuldrene med ice-gel eller noe liknende..

Henter yoga-boken min i dette øyeblikk ;o)

Skrevet

Henter yoga-boken min i dette øyeblikk ;o)

har en yoga bok jeg også, som jeg aldri orker å bruke :P

Skrevet

har en yoga bok jeg også, som jeg aldri orker å bruke :P

Jeg liker ikke de "vanlige" øvelsene, er jo beskrevet når man skal puste ut/inn og jeg treffer aldri, og da blir jeg irritert istedenfor avslappet, hihi. Men, de som er for avslapning i hverdagen er jeg kjempefornøyd med, og må nok bli flinkere til å bruke de i en hektisk tid med jobb og skole :o)

Skrevet

Jeg liker ikke de "vanlige" øvelsene, er jo beskrevet når man skal puste ut/inn og jeg treffer aldri, og da blir jeg irritert istedenfor avslappet, hihi. Men, de som er for avslapning i hverdagen er jeg kjempefornøyd med, og må nok bli flinkere til å bruke de i en hektisk tid med jobb og skole :o)

Er ikke så flink på de øvelsene jeg heller. klarer liksom ikke å konsentrere meg.. men tror å trene yoga er ganske bra for kroppen...

lalala1365380457
Skrevet

har samme problem som deg.. hodepina blir så ille innimellom at det eneste jeg hodler ut er å ligge under dyna med ei pute over hode (sperre ut lys og lyder). verken ibux eller paracet hjelper (tok i løpet av en kveld 2stk paracet 500g + 2stk ibux 400g uten noen effekt).

For meg er løsningen å komme seg til kiropraktoren. når hun gjør ett brekk på nakken min så er det akkurat som om hodet letter! utrolig deilig. Før jeg begynte hos henne kunne jeg ha hodepine omtrent hver dag i lange perioder.

Ser lengre nede at noen foreslo kiropraktor og du svarer at du ikke har tid. Det å komme seg til kiropraktor kan ta mindre tid enn til legen, de tar ofte inn på kort varsel (jeg ringer om morgenen og får komme inn samme dag), og behandlingen tar ikke lang tid den heller! Anbefales på det sterkeste :)

Skrevet

Jeg har slitt med hodepine i mange år. Så begynte jeg å trene i januar, og etter det har jeg nesten ikke hodepine i det hele tatt:-) Har fått spesialøvleser som går på å få blodgjennomstrømming i nakkeområdet.

Men denne uka har ikke vært bra. Masse psykisk stress + at jeg ikke har fått lov til å trene på over 14 dager grunnet en liten operasjon:-(

Skrevet

Jeg har slitt med hodepine i mange år. Så begynte jeg å trene i januar, og etter det har jeg nesten ikke hodepine i det hele tatt:-) Har fått spesialøvleser som går på å få blodgjennomstrømming i nakkeområdet.

Men denne uka har ikke vært bra. Masse psykisk stress + at jeg ikke har fått lov til å trene på over 14 dager grunnet en liten operasjon:-(

Hmm, jeg har vært i mye aktivitet i sommer, men ikke trent slik jeg pleide for et års tid siden(3-4 ganger i uken, variert trening). Kankskje det er kroppen som sier fra at den trenger mer trening..Føles faktisk litt bedre i dag, så håper det er i ferd med å bedre seg. takk for svar, det hjelper litt på bekymringen :o)

Skrevet

har samme problem som deg.. hodepina blir så ille innimellom at det eneste jeg hodler ut er å ligge under dyna med ei pute over hode (sperre ut lys og lyder). verken ibux eller paracet hjelper (tok i løpet av en kveld 2stk paracet 500g + 2stk ibux 400g uten noen effekt).

For meg er løsningen å komme seg til kiropraktoren. når hun gjør ett brekk på nakken min så er det akkurat som om hodet letter! utrolig deilig. Før jeg begynte hos henne kunne jeg ha hodepine omtrent hver dag i lange perioder.

Ser lengre nede at noen foreslo kiropraktor og du svarer at du ikke har tid. Det å komme seg til kiropraktor kan ta mindre tid enn til legen, de tar ofte inn på kort varsel (jeg ringer om morgenen og får komme inn samme dag), og behandlingen tar ikke lang tid den heller! Anbefales på det sterkeste :)

Han/hun hadde foreslått kiropraktor i en tråd noen dager tidligere, og jeg mente at jeg ikke hadde hatt tid enda :o) føles bedre i dag, men om det ikke har gått over til over helgen så drar jeg til legen..så får vi se om det evt. blir kiropraktor..er de private eller kan legen henvise meg til en? takk for svar, det hjelper godt for en bekymret jente, typisk meg å tenke det verste med en gang.. :o)

lalala1365380457
Skrevet

Han/hun hadde foreslått kiropraktor i en tråd noen dager tidligere, og jeg mente at jeg ikke hadde hatt tid enda :o) føles bedre i dag, men om det ikke har gått over til over helgen så drar jeg til legen..så får vi se om det evt. blir kiropraktor..er de private eller kan legen henvise meg til en? takk for svar, det hjelper godt for en bekymret jente, typisk meg å tenke det verste med en gang.. :o)

kan jo være trygt å gå til legen og ja, å f.eks. få foretatt en CT-scan for å utelukke slike årsaker.

vet ikke helt hvordan det fungerer akkurat nå, for jeg begynte til kiropraktor i fjor (reglene ble endret på nyår, nå får du litt refusjon og kiropraktorer kan sykemelde, og henvise til f.eks. fysioterapaut). men tror ikke du trenger noen henvisning for å dra til kiropraktor (trengte iallefall ikke det jeg)

Skrevet

kan jo være trygt å gå til legen og ja, å f.eks. få foretatt en CT-scan for å utelukke slike årsaker.

vet ikke helt hvordan det fungerer akkurat nå, for jeg begynte til kiropraktor i fjor (reglene ble endret på nyår, nå får du litt refusjon og kiropraktorer kan sykemelde, og henvise til f.eks. fysioterapaut). men tror ikke du trenger noen henvisning for å dra til kiropraktor (trengte iallefall ikke det jeg)

Ok, takk for svar. Er faktisk mye bedre nå, men har fremdeles et lite trykk på den ene siden av hodet, så ringer i morgen for sikkerthets skyld.. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...