Gå til innhold

På besøk på gammel arbeidsplass...

Anbefalte innlegg

Gjest Albueskjell
Skrevet

Etter to lange år med utpsyking og krenkelse på arbeidsplassen, fikk jeg og en kollega nok. Vi gikk til forbundet og ga beskjed om hva som skjedde på arbeidsplassen. De var raske med å ta opp saken, da sjefen vår har vært i søkelyset for slike saker før og fordi h*n har slått andre arbeidsplasser konkurs.

70% av de andre som jobbet der gikk i ryggen på oss og ble med for å hjelpe, da de også hadde opplevd dette fra sjefen.

Vi to som startet dette er etterhvert blitt bestevenner og vi har nettopp fått barn begge to. Nå skal vi opp å besøk arbeidsplassen og de koslige ansatte vi jobbet med.

Problemet er at det er et par stk som støttet sjefen og mente vi hadde gjort noe dumt og sier derfor nå at de hater oss og ikke ønsker å se oss der oppe.

Har de lov å nekte oss å besøke, evt komme inn på området?

Fortsetter under...

Gjest heffalumpen
Skrevet

Siden ingen har svart deg: Hvis du ikke jobbet et sted med adgangsbegrensning, er det vel ingen som kan nekte dere å stikke innom. Dere er jo ikke ilagt besøksforbud??

Skrevet

Adm.dir/eier av firmaet kan nekte dere det - ingen andre.

Gjest Albueskjell
Skrevet

Adm.dir/eier av firmaet kan nekte dere det - ingen andre.

Vel... vi besøkte arbeidsplassen idag, og dette skjedde: Vi kom til porten med barnevognene, og ble nektet adgang fordi vi ikke hadde noen forhold til arbeidsplassen mer. Vi hadde ikke stilling der mer og hadde derfor ikke noe med om hva som ble snakket om på arbeidsplassen. Vi måtte stå med babyene i porten (dette er en barnehage)...

Skrevet

Vel... vi besøkte arbeidsplassen idag, og dette skjedde: Vi kom til porten med barnevognene, og ble nektet adgang fordi vi ikke hadde noen forhold til arbeidsplassen mer. Vi hadde ikke stilling der mer og hadde derfor ikke noe med om hva som ble snakket om på arbeidsplassen. Vi måtte stå med babyene i porten (dette er en barnehage)...

Hva for slags oppførsel er det?

Utrolig...

Gjest Albueskjell
Skrevet

Hva for slags oppførsel er det?

Utrolig...

Sier det samme :( Vi var nemlig en hel gjeng som ble dårlig behandlet av sjefen, og vi prøvde å ta det op med h*n men til ingen nytte. H*n bare tok med seg yndlings-ped-lederne og dro på shopping og ga dem fri når de måtte ønske... Så de er nok sure fordi vi til slutt MÅTTE ta kontakt med forbundet for å få slutt på det, men da slutta sjefen... derfor er de pedlederene sure på oss og bruker dårlige unnskyldninger slik at vi måtte stå utenfor porten og glo med barnevognene. Jeg bare tenker: hvis en baby trengte bleieskift, mat eller lignende, måtte vi gått hjem de 20 minuttene det tok for å gjøre dette, bare fordi de nektet oss å hilse på de ansatte vi kjenner der?... blir helt trist inni meg!

Annonse

Skrevet

Sier det samme :( Vi var nemlig en hel gjeng som ble dårlig behandlet av sjefen, og vi prøvde å ta det op med h*n men til ingen nytte. H*n bare tok med seg yndlings-ped-lederne og dro på shopping og ga dem fri når de måtte ønske... Så de er nok sure fordi vi til slutt MÅTTE ta kontakt med forbundet for å få slutt på det, men da slutta sjefen... derfor er de pedlederene sure på oss og bruker dårlige unnskyldninger slik at vi måtte stå utenfor porten og glo med barnevognene. Jeg bare tenker: hvis en baby trengte bleieskift, mat eller lignende, måtte vi gått hjem de 20 minuttene det tok for å gjøre dette, bare fordi de nektet oss å hilse på de ansatte vi kjenner der?... blir helt trist inni meg!

Jeg skjønner ikke hvorfor ingen av de andre ansatte sa noe?

Gjest Albueskjell
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor ingen av de andre ansatte sa noe?

Fordi det blir ansatt folk i vikariater hele tiden der bare for å prøvde dem ut. De faste asistentene som er der, finnes det bare to av, resten er 6-7 stk som bare er i vikariater som ikke "eies" av noen andre. Så de gir dem et år av gangen hele tiden, til de er lei av dem og så lar de dem gå selv om de gjør en kjempe god jobb. Så vikar-assistentene tør ikke gjøre noe i frykt for å miste jobben sin... :( trist... Det er vikar-assistentene som er med ungene. Ped-lederene røyker, spiser og har pause hele dagen... eller er på et møte eller to i uka...

Skrevet

Fordi det blir ansatt folk i vikariater hele tiden der bare for å prøvde dem ut. De faste asistentene som er der, finnes det bare to av, resten er 6-7 stk som bare er i vikariater som ikke "eies" av noen andre. Så de gir dem et år av gangen hele tiden, til de er lei av dem og så lar de dem gå selv om de gjør en kjempe god jobb. Så vikar-assistentene tør ikke gjøre noe i frykt for å miste jobben sin... :( trist... Det er vikar-assistentene som er med ungene. Ped-lederene røyker, spiser og har pause hele dagen... eller er på et møte eller to i uka...

Kommunal eller privat barnehage?

Gjest Albueskjell
Skrevet

Kommunal eller privat barnehage?

Privat barnehage. Det er begynt en ny sjef der nå som ikke starter før i desember, så nå gjør liksom alle sjefs-oppgaver der. Noen liker å leke litt for mye sjef.

Skrevet

Skulle ikke tro at slikt går ann, men...jeg

Tror at jeg i dette tilfellet ville ha kontaktet en av de ansatte som jeg hadde et godt forhold til, og gjennom denne bedt de andre ansatte hjem til meg i stedet.

Skrevet

Privat barnehage. Det er begynt en ny sjef der nå som ikke starter før i desember, så nå gjør liksom alle sjefs-oppgaver der. Noen liker å leke litt for mye sjef.

Kan jo hende det blir bedre etter det da...

Men sjef? Mener du styrer?

Gjest Albueskjell
Skrevet

Kan jo hende det blir bedre etter det da...

Men sjef? Mener du styrer?

Styrer jah ;) er vel selve styret i barnehagen som er sjefen på en måte.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...