Gjest matiu Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Hei! Jeg må dele dette med noen og jeg håper noen vil lese dette og svare meg---for jeg aner ikke hva jeg skal gjøre... jeg har en samboer-vi har vert sammen for et år. Han har hatt en historie som ganske så flørtete og jeg vet han har vert utro ihvertfall en gang (ikke i mitt forhold). Det tok tid før vi ble sammen, jeg var skeptisk på han her, kjente han fra før. Og venninner advarte meg. Men vi hadde det så fint sammen og en gang så tok jeg det opp-for jeg kjente hvor lite jeg egentlig stolt på han... han ble veldig lei seg og sa at jeg kunne stole på han og at jeg ikke måtte høre på andre. Og vi har flyttet sammen til et lite sted-og jeg kan egentlig aldri tenke meg at han er utro. Han er så søt og snill og jeg tror flørtingen hans er bare et resultat at han vil bli likt av alle. MEN jeg kjente i går at jeg ikke stoler på han i det hele tatt, og det gjør så vondt-for vi har det så fint og vil ikke at det skal ødelegges. Og han merker at det er noe, jeg kan leses som en åpen bok. Men jeg vet ikke om jeg skal fortelle det... jeg tenker at det vil ødelegge forholdet, at han må passe på hele tiden...men hva skal jeg gjøre... Det startet sånn smått med at han har fått nye jobb, der er det mange damer-og på et lite sted så går rykter og hu ene er kjent for å være utro mot sin mann. Hyggelig dame, og kjærsten min har nevnt henne ofte i jobbsammenheng. Men jeg merket at det ble en del meldinger i mellom dem, men prøvde ikke å tenke på det. de er kolleger og hun er 10 år eldre. Og hun er ganske så pen men så skulle jeg ordne mobilen hans i går, det er min gamle og skulle slette alle meldinger...skulle til å gjøre det...og der var det flust av meldinger fra henne...jeg kjente hvor lite jeg stoler på han...og jeg fikk sååå lyst å lese... men jeg slettet dem.. men jeg tenker og jeg tenker, jeg aner ikke hva jeg skal gjøre..skal jeg si det? få en bekreftelse at alt er i orden-det er jo det beste for meg. eller skal jeg la være, og prøve å stole på han-det er jo det beste for han , og kanskje også forholdet... hvordan stole på han? er jeg ekstremt sjalu? skal jeg si det, eller jobbe med dette selv. For jeg ville at han skal føle seg overvåket og ikke stolt på-for føler det er meg det er noe galt med..men tenk om?? - matiu 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245883-vil-ogs%C3%A5-gjerne-ha-svar-fra-fagperson/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Hei! Det er ikke noe galt med deg. Sjalusifølelser er der som beskyttelse, som et slags forsvar mot å miste det vi så gjerne vil beholde. Men du kan ikke lav være å fortelle kjæresten hva som plager deg, når han merker at du er urolig. Jeg synes at meldingene fra kollegaen på mobilen hans er et tegn som det er all grunn til å reagere på. Kanskje det ikke er noe mer enn slik han sender til kolleger, av begge kjønn? Min erfaring er at magefølelsen som regel sier riktig. Derfor vil jeg oppfordre deg til ikke å brenne inne med denne uroen, men heller konfrontere ham med det. Hvis han som tidligere bare beroliger deg og kanskje også sier de er du som skaper problemer, da må du ikke gi deg. Hvis han virkelig vil ditt beste, må han lytte til deg, og deretter berolige deg med å vise at det er bare deg han vil ha. Du må være konkret og si hva du misliker av sms medlingene. Forklar ham at du blir sjalu og lurer på hva han mener med meldingene? Hvis han avviser all din mistanke, har du ikke annet å gjøre enn å forsøke å ta han på ordet. Bestem deg for å ikke tenke på det en stund, og se på det positive. Hvis du på nytt tar han i sms flirting, har du svaret. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245883-vil-ogs%C3%A5-gjerne-ha-svar-fra-fagperson/#findComment-1924371 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.