Gå til innhold

Er det sånn, altså? (om hår)

Anbefalte innlegg

Gjest gammeldags, visst

Skjønner at jeg begynner å bli gammel, og godt gift har jeg vært lenge, men altså: Er det sånn at ALLE damer barberer bort kjønnshåra for tida?

Leste lenger nede om ShitDiddelyDoo (trur jeg det var) som hadde sin verste sexopplevelse da han oppdaga "full krattskog" på dama. Vil det si rett og slett ubarbert, altså slik vi damer ser ut fra naturen av? Og er det sånn at det er skikkelig turn-off?

Jeg forstår jo at jeg er skikkelig ute av tidens ånd, men er bare 35 år, da... men jeg har aldri barbert meg nedentil, jeg. Jeg liker å klippe bort en del hår "under", dvs rundt åpningene, for at det skal være mer hygienisk, men det må da være et farlig styr å holde det glatt der nede hele tida? Og er det sånn at "alle" gjør det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/245896-er-det-s%C3%A5nn-alts%C3%A5-om-h%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

21

• mumitrollet

9

• candyqueen_83

2

• ShitDiddelyDo

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest fra sted til sted

Ta deg en tur i svømmehallen, så ser du i garderoben hva som er vanlig (blant de som går i svømmehallen).

Spør du blant de som diskuterer slike ting på nettet, finner du ut hva som er vanlig blant de som diskuterer slike ting på nettet.

Slike ting følger også moten, alt tyder på at det blir en noe mer hårete mote i tiden fremover, men jeg tror det blir veldig lenge til det blir 60/70-talls takter over kjønnshår, hår under armene osv.

Å fjerne det som synes utenfor (en liten) underbukse, og å holde resten ganske kort, tror jeg er en vanlig minimumsløsning blant mange av de som ikke glattbarberer seg.

Annonse

Nei, alle gjør selvsagt ikke det. Men alle de venninne jeg kan snakke med slikt om, har sagt at de gjør det.

Og jeg gjør det. Er sikkert litt plunder første gangen, å få alt bort. Men etter det er det jo bare å høvle over når man dusjer. Ikke noe verre enn å barbere leggene jevnlig.

Gjest litt kjip nå

Jeg gjorde det i sommer fordi samboeren min ønsket det, men han viser ikke så stor interesse for sex så jeg orker ikke barbere hver dag for at vi skal ha sex en gang i måneden. Og nå har jeg tenkt å gå i svømmehallen jevnlig og barberer meg ikke.

Jeg har ikke all verdens erfaring, men det er fåtallet jeg har vært borti som har vært helt glattbarbert. Men mange har frisert seg.

Jeg har også vært ut for en krattskog og det var ikke noe kjekt. Lange (og da mener jeg lange) hår med urinlukt og det som verre var.

Jeg tviler på at de fleste kvinner glattbarberer seg og jeg tviler enda mer på at særlig mange menn forventer dette.

Kjæresten min er helt glattbarbert. Hun gjør det fordi hun sier hun får så lett soppinfeksjoner hvis hun ikke gjør det. Luft til huden er stikkordet. Hun tar ett par drag med min barberhøvel i dusjen hver morgen, det tar maks 20 sekunder.

Nei, alle gjør det ikke :) Men litt klipping og stussing er veldig vanlig. Ellers er det mye forskjellig ute og går.

For oss som har kraftig hårvekst er det jo et svare strev å holde det helt glatt, så jeg velger å la en stripe/trekant være igjen. Og nei, jeg gidder ikke å barbere resten hver dag :)

Kjæresten min er helt glattbarbert. Hun gjør det fordi hun sier hun får så lett soppinfeksjoner hvis hun ikke gjør det. Luft til huden er stikkordet. Hun tar ett par drag med min barberhøvel i dusjen hver morgen, det tar maks 20 sekunder.

Hmmm... Hårene er vel egentlig til for å holde bakterier etc unna, slik at sjansen for å få sopp er større om man barberer seg enn om man lar være.

Gjest litt kjip nå

Hårene lager et luftlag slik at det ikke blir helt tett mot klærne, og det er nok best.

Annonse

Med DIN høvel?? Æsj

Hårene lager et luftlag slik at det ikke blir helt tett mot klærne, og det er nok best.

Tja, hun sover uten truse, så tilsammen så blir det nok mer luft.

En skulle tro at sopp og andre ulumskheter har bedre grobunn nede i en tett hårvekst som samler på hudrester, urin osv enn på glatt hud. Det er jo ikke så vanlig å ha problmer med sopp på andre plasser der det naturlig ikke er lange hår (f.eks på kneet eller på magen?)

Faktum er i alle fall at hun er mye mindre plaget med sopp etter at hun ble nøye med dette. Hun har sovet truseløs i hvert fall så lange som jeg har kjent henne, så om dette er en faktor i det hele vet jeg ikke.

bruker hun stringtruser? Jeg mener at jeg leste nylig et sted at stringtruser kombinert med barbert kjønn var den vanligste årsaken til soppinfeksjon, evt en av de vanligste... Men husker ikke hvor jeg leste det...

*prøve å finne link*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...