Gå til innhold

Hva tjener du i mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor jobber en sivilingeniør?

Jeg jobber i et stort oljeselskap. :)

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

6

• Gemini

5

• citoyen

2

• petter smart

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Sivilingeniør. Ca 45 000 kroner utbetalt.

45.000 utbetalt, ikke brutto, som sivilingeniør? Mange års erfaring? Er det grunnlønn, eller inkl. overtid eller andre tillegg?

Jeg har virkelig valgt meg feil yrke...

*sukk*

Gjest syns du kan være fornøyd
Skrevet

Jeg tjener 280 000 i året (på full tid) Jobben er på et sentralbord,kjempe press og ingen samarbeid rundt oss. Vi er endestasjonen som blir nedlesset med arbeid, ansvaret her er kjempestort. Vi har ingen respekt, og er rimelig kjørte til tider. Vi får ingen fridager utenom feriedagene, all overtid skal betales ut. Avspasering er for alle andre på bygget, ikke oss to på sentralen. Er en av oss syk, må den andre jobbe utover arbeidstiden. (jeg jobber 70%, min kollega 80 %)I den ene sin ferie, må den andre jobbe 8,5 timers dag, hele ferien. Ingen 3'dje person skal brukes, så vi er dønn låst!!!

Nei, jeg er ikke fornøyd med hverken lønn eller arbeidssituasjon, og kommer til å søke ny jobb!

Noen som har en ledig kontor-assistent stilling til meg i Stavanger?? ;o)

Jeg syns det er en rimelig fantastisk lønn. Du har vel ikke særlig mye utdannelse. Selv tjener jeg ca. 335000 i året, men har 6 års studier med studielån.

Er konsulent for mennesker på avklaring/attføring.

Skrevet

45.000 utbetalt, ikke brutto, som sivilingeniør? Mange års erfaring? Er det grunnlønn, eller inkl. overtid eller andre tillegg?

Jeg har virkelig valgt meg feil yrke...

*sukk*

Jeg har ikke så mange års erfaring. Er i slutten av 20-åra. Grunnlønnen er på 455000 brutto i året, men fordi jeg tilbringer hver 5. uke offshore blir lønningen såpass bra.

Skrevet

I underkant av 30.000 brutto. Jobber i IT-sektoren. Seksårig høyere utdannelse (med dertil hørende studielån...)

Skrevet

Jeg har ikke så mange års erfaring. Er i slutten av 20-åra. Grunnlønnen er på 455000 brutto i året, men fordi jeg tilbringer hver 5. uke offshore blir lønningen såpass bra.

Det med offshore-tillegg forklarer saken ja. Jeg trodde nemlig ikke at de som sitter rundt meg her hadde SÅ bra lønninger... :-)

Skrevet

Det med offshore-tillegg forklarer saken ja. Jeg trodde nemlig ikke at de som sitter rundt meg her hadde SÅ bra lønninger... :-)

Min mann er siv.ing og jobber innen bygg. Han har ca. 30 000 utbetalt i grunnlønn, men jobber mye overtid så det blir ofte 40 000 utbetalt.

Utrolig deilig og litt urettferdig syns jeg som har ett år lengre utdannelse enn han og tjener peanuts i forhold, men hans lønn kommer heldigvis meg til gode da :)

Gjest Fornøyd? NOT!!
Skrevet

Jeg syns det er en rimelig fantastisk lønn. Du har vel ikke særlig mye utdannelse. Selv tjener jeg ca. 335000 i året, men har 6 års studier med studielån.

Er konsulent for mennesker på avklaring/attføring.

Hm, det må man si! Da kan jeg fortelle deg at jeg har langt større skolegang enn deg, og jeg er sikkert noen år eldre også. Pga. diverse årsaker, klarte jeg ikke lenger å fungere i mitt yrke, trist, etter lang utdannelse og studielån.

Så, selv om en sitter på et sentralbord, må ikke du tenke som du gjør! Litt arrogant tenkegang, spør du meg. Men sånne som deg blir en jo møtt med daglig.

For å si det sånn: Vi tar ikke bare telefoner, men jobber langt utover det mange andre her gjør. Vi gjør det samme som den på kontoret ved siden av, men i tillegg betjener vi telefonen. Forskjellen er bare at vi sitter her, og kan ikke lukke døren. Kundene skal nemlig treffe oss først. Vi skal representere firmaet.

Vel, du tjener mer enn oss, så din arrogante uttalelse om at vi bør være fornøyd, den sier bare mer om deg enn om oss.

Skrevet

Hm, det må man si! Da kan jeg fortelle deg at jeg har langt større skolegang enn deg, og jeg er sikkert noen år eldre også. Pga. diverse årsaker, klarte jeg ikke lenger å fungere i mitt yrke, trist, etter lang utdannelse og studielån.

Så, selv om en sitter på et sentralbord, må ikke du tenke som du gjør! Litt arrogant tenkegang, spør du meg. Men sånne som deg blir en jo møtt med daglig.

For å si det sånn: Vi tar ikke bare telefoner, men jobber langt utover det mange andre her gjør. Vi gjør det samme som den på kontoret ved siden av, men i tillegg betjener vi telefonen. Forskjellen er bare at vi sitter her, og kan ikke lukke døren. Kundene skal nemlig treffe oss først. Vi skal representere firmaet.

Vel, du tjener mer enn oss, så din arrogante uttalelse om at vi bør være fornøyd, den sier bare mer om deg enn om oss.

Ja da får jeg beklage det med utdannelsen, men det er nå engang sånn at man får lønn i forhold til den jobben man gjør.

Med det mener jeg ikke at du ikke gjør en fantastisk jobb, men det er ikke sikkert de trenger en sivilingeniør får å gjøre det du gjør hvis du skjønner hva jeg mener.

Jeg syns jo det virker som du ikke akkurat har hyggelig sjef og ønsker deg lykke til med å finne en ny jobb, men tror ikke du kan regne med så mye mer lønn i en kontorassistentjobb.

Er forresten i samme situasjon som deg at jeg ikke kan ta arbeid i yrke jeg er utdannet til pga sykdom, der hadde jeg fått mye høyere lønn.

Skrevet

Mener du på fullt alvor at du skulle hatt bedre betalt fordi du har en utdannelse som ikke har noen relevans for jobben du gjør?

Selv om jeg skal være enig i at 280 000 ikke er all verdens lønn hvis du har litt erfaring.

Skrevet

Gjør og gjør fru Blom, har vært syk da, så i utgangspunktet kunne jeg ikke gjort noe da..Men siden jeg nå er kommet dit hen at en omskolering er eneste utvei, sitter jeg nå og er noenlunde frisk, og er ikke arbeidsledig, så da har jeg MYE fritid.

Jeg hadde nok ikke klart meg på mindre lønn enn det jeg gjør nå, men det er ille at de som jobber tjener mindre enn meg...

Selvfølgelig hadde du klart deg med mindre. Og du burde fått mindre å klare deg for.

Problemet er ikke at folk som jobber tjener mindre enn deg, men at du tjener mer enn dem. De tjener ikke for lite, du "tjener" for mye.

Skrevet

Jeg tjener 280 000 i året (på full tid) Jobben er på et sentralbord,kjempe press og ingen samarbeid rundt oss. Vi er endestasjonen som blir nedlesset med arbeid, ansvaret her er kjempestort. Vi har ingen respekt, og er rimelig kjørte til tider. Vi får ingen fridager utenom feriedagene, all overtid skal betales ut. Avspasering er for alle andre på bygget, ikke oss to på sentralen. Er en av oss syk, må den andre jobbe utover arbeidstiden. (jeg jobber 70%, min kollega 80 %)I den ene sin ferie, må den andre jobbe 8,5 timers dag, hele ferien. Ingen 3'dje person skal brukes, så vi er dønn låst!!!

Nei, jeg er ikke fornøyd med hverken lønn eller arbeidssituasjon, og kommer til å søke ny jobb!

Noen som har en ledig kontor-assistent stilling til meg i Stavanger?? ;o)

Kontakt vikarbyråer og spør om de har bruk for folk med din kompetanse. Ofte kan man få fast jobb via vikaroppdrag.

Skrevet

I underkant av 30.000 brutto. Jobber i IT-sektoren. Seksårig høyere utdannelse (med dertil hørende studielån...)

Hva betaler du pr mnd i studielån?

Gjest Fornøyd? NOT!!
Skrevet

Kontakt vikarbyråer og spør om de har bruk for folk med din kompetanse. Ofte kan man få fast jobb via vikaroppdrag.

Jepp, det skal jeg gjøre :o) Og det var via vikarbyrå jeg fikk denne jobben også. På en uke fikk jeg 3 jobbtilbud, knallstart etter endt skolegang!

Skrevet

Hjemmeværende og tjener for tiden barnetrygd for 3 barn og får snart kontantstøtte for 1.

Jepp, jeg er rik!!!

Skrevet

Jepp, det skal jeg gjøre :o) Og det var via vikarbyrå jeg fikk denne jobben også. På en uke fikk jeg 3 jobbtilbud, knallstart etter endt skolegang!

Jeg begynte også her jeg jobber via vikarbyrå. Snart har jeg jobbet her i utrolige 10 år!!! :-)

Og har mange utviklingsmuligheter, om enn ikke verdens beste lønn, kanskje. Men skal ikke klage på den nå, fikk et individuelt lønnstillegg i sommer i tillegg til den generelle lønnsjusteringen, så jeg har i alle fall blitt "oppgradert" litt. :-)

Gjest Fornøyd? NOT!!
Skrevet

Mener du på fullt alvor at du skulle hatt bedre betalt fordi du har en utdannelse som ikke har noen relevans for jobben du gjør?

Selv om jeg skal være enig i at 280 000 ikke er all verdens lønn hvis du har litt erfaring.

Jeg mener absolutt at jeg skulle hatt mer lønn, etter innsatsen vi gjør ja! Her står vi på hodet, vi har 1/2 times lunsj-pause, og det er alt. Når andre går for å ta seg en kopp kaffe og et eple, løper vi her å svetter. Skulle jeg tillatt meg slike små-pauser, måtte jeg jobbet overtid hver dag. Og da jeg ikke får avspasere (som de andre kan) vil jeg helst gå når arbeidsdagen min er over.

Jeg har erfaring, og den er god. Utdannelsen min er en helt annen, men uten min erfaring med kunder/data/tekstbehandling og telefon, så hadde dette aldri gått.

Så, det jeg mener, er at vi alle fortjener lønn etter innsats. Vi gjør en kjempeinnsats her, og resultatet for oss er ganske utakknemlig og urettferdig.

Gjest Fornøyd? NOT!!
Skrevet

Jeg begynte også her jeg jobber via vikarbyrå. Snart har jeg jobbet her i utrolige 10 år!!! :-)

Og har mange utviklingsmuligheter, om enn ikke verdens beste lønn, kanskje. Men skal ikke klage på den nå, fikk et individuelt lønnstillegg i sommer i tillegg til den generelle lønnsjusteringen, så jeg har i alle fall blitt "oppgradert" litt. :-)

Jeg kunne godt hatt mindre lønn, men da måtte jeg hatt et mer normalt ansvarsområde. Jeg hadde også vært fornøyd her jeg er, om vi hadde blitt satt mer pris på. Ja, jeg satser på bedre tider et annet sted. Om ikke lønner blir like "god", så blir kanskje forholdene bedre. Og det kan jeg leve med :o)

Skrevet

Jeg kunne godt hatt mindre lønn, men da måtte jeg hatt et mer normalt ansvarsområde. Jeg hadde også vært fornøyd her jeg er, om vi hadde blitt satt mer pris på. Ja, jeg satser på bedre tider et annet sted. Om ikke lønner blir like "god", så blir kanskje forholdene bedre. Og det kan jeg leve med :o)

Skjønner godt at du ønsker bedre arbeidsforhold, og håper du snart finner en løsning på det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...