Gå til innhold

Hva tjener du i mnd?

Anbefalte innlegg

ylvali1365381015
Skrevet

Ja da får jeg beklage det med utdannelsen, men det er nå engang sånn at man får lønn i forhold til den jobben man gjør.

Med det mener jeg ikke at du ikke gjør en fantastisk jobb, men det er ikke sikkert de trenger en sivilingeniør får å gjøre det du gjør hvis du skjønner hva jeg mener.

Jeg syns jo det virker som du ikke akkurat har hyggelig sjef og ønsker deg lykke til med å finne en ny jobb, men tror ikke du kan regne med så mye mer lønn i en kontorassistentjobb.

Er forresten i samme situasjon som deg at jeg ikke kan ta arbeid i yrke jeg er utdannet til pga sykdom, der hadde jeg fått mye høyere lønn.

man får _ikke_ nødvendigvis lønn etter utdanning eller jobben man gjør!

jeg her til nå tre års utdanning, og det ligger enda tre år foran meg. jeg har god kompetanse innen ped, med litt psykologi og mediedannelse på toppen. i tillegg til erfaring innen bhg. en årslønn på rundt 300.000 venter meg etter seks års utdanning pluss tilleggskompetanse og erfaring.

jeg har også studielån for disse årene.

kan du mene at det er mer verdig og viktig å jobbe innen it enn med barn? eller mennseker som sådan? syke eller friske?

min kjære tjener 700.000 i året, i it-sektoren han også.

det fortoner seg temmelig urettferdig og feil på alle måter egentlig, når jeg ser meg rundt... på alle dem som har ditto studielån og erfaring og kompetanse på andre områder. (disse jobbene kan attpåtil betegnes som mer nødvendig, når man koker ned til essensen).

lønn gjenspeiler ikke nødvendigvis hverken utdannelsens lengde, kvalitet eller graden av samfunnstjenelighet.

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

6

• Gemini

5

• citoyen

2

• petter smart

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

IT, Ingeniørutdannelse, ca. 35.000 brutto

Sånn rimelig fornøyd...

Gjest Fornøyd? NOT!!
Skrevet

Ja da får jeg beklage det med utdannelsen, men det er nå engang sånn at man får lønn i forhold til den jobben man gjør.

Med det mener jeg ikke at du ikke gjør en fantastisk jobb, men det er ikke sikkert de trenger en sivilingeniør får å gjøre det du gjør hvis du skjønner hva jeg mener.

Jeg syns jo det virker som du ikke akkurat har hyggelig sjef og ønsker deg lykke til med å finne en ny jobb, men tror ikke du kan regne med så mye mer lønn i en kontorassistentjobb.

Er forresten i samme situasjon som deg at jeg ikke kan ta arbeid i yrke jeg er utdannet til pga sykdom, der hadde jeg fått mye høyere lønn.

Som jeg har svart de andre innleggene, så kommer det jo frem at det er akkurat det jeg mener! Lønn etter innsats.

Når vi gjør en slik innsats som vi gjør, og har minst lønn på bygget, kan vi selvsagt ikke være fornøyd. Når en på kontoret er syk, må ikke den andre jobbe utover sin arbeidstid. Det må vi. Skal en avspasere (som vi ikke får lov til) må ikke en annen jobbe for ham. Det må vi. I sommer hadde jeg nesten 60 timer utover min ordinære arbeidstid, den skulle jeg gjerne fått tilbake. Men nei, jeg fikk ikke en dag avspasering. Jeg jobbet til og med i lunsjene, for ingen 3'dje person skal steppe inn for oss.

Dette er innsats. Ingen andre her blir belastet på samme måte.

Så jeg mener absolutt at vi tjener lite, men det er i forhold til innsatsen...

Gjest syns du kan være fornøyd
Skrevet

man får _ikke_ nødvendigvis lønn etter utdanning eller jobben man gjør!

jeg her til nå tre års utdanning, og det ligger enda tre år foran meg. jeg har god kompetanse innen ped, med litt psykologi og mediedannelse på toppen. i tillegg til erfaring innen bhg. en årslønn på rundt 300.000 venter meg etter seks års utdanning pluss tilleggskompetanse og erfaring.

jeg har også studielån for disse årene.

kan du mene at det er mer verdig og viktig å jobbe innen it enn med barn? eller mennseker som sådan? syke eller friske?

min kjære tjener 700.000 i året, i it-sektoren han også.

det fortoner seg temmelig urettferdig og feil på alle måter egentlig, når jeg ser meg rundt... på alle dem som har ditto studielån og erfaring og kompetanse på andre områder. (disse jobbene kan attpåtil betegnes som mer nødvendig, når man koker ned til essensen).

lønn gjenspeiler ikke nødvendigvis hverken utdannelsens lengde, kvalitet eller graden av samfunnstjenelighet.

Nei, jeg mener ikke at jobb innen f.eks IT er mer verdt enn det å jobbe med mennesker, men det er nå sånn at enkelte jobber her i samfunnet er "overbetalt".

Jeg syns også det er dønn urettferdig, men jeg tror ikke vi som har utdannet oss til f.eks pedagoger vil kunne oppnå en lønn på 700 000 i nærmeste fremtid, alle i Norge kan ikke ha den lønnen, da hadde det gått på dunken. Vi har allerede alt for høye lønnskostnader og for høyt forbruk.

Det eneste virkemiddelet jeg kan se er at folk for utdanne seg til yrkene som i dag har høy lønn, da vil det blir mye overskudd av kvalifisert arbeidskraft og lønnen vil gå ned :)

Skrevet

Jeg tjener 270 000 i året, jobber som ped.leder.

Skulle gjerne ha tjent mer :)

Skrevet

Jobber i helsesektoren. Får bare utbetalt pluss minus 12 000. Har bare 50 % stilling og et par ekstravakter.

Hvis du jobber bare 50% og får utbetalt 12000,- har du en meget bra lønn, til i helsesektoren å være!...

Skrevet

Jobber på kontor. Fakturerer, godkjenner fakturaer, skriver ordre, lager kataloger, sender ut massebrev til kunder, lager nyhetsbrev, skriver ut statistikker for sjefen, bestiller rekvisita og div. annet kontorarbeid.

Har brutto 26000 i måneden, 17500 etter skatt.

Jeg er IKKe fornøyd med lønna.

Var fornøyd med lønna når jeg startet her for snart 10 år siden. Men etter å kun ha gått opp knappe 2% i året i lønnsøkning i mange år er jeg ikke fornøyd.

Jeg tjener akkurat det samme som deg. Er lærer med 5 1/2 års utdannelse og 4 års ansiennitet.

Skrevet

Hvis du jobber bare 50% og får utbetalt 12000,- har du en meget bra lønn, til i helsesektoren å være!...

Jeg jobber som nattevakt da.. blir litt mer penger enn dag/kveld.

Også har jeg et par ekstravakter på dagtid. Som regel ca tre.

Skrevet

Jeg jobber som nattevakt da.. blir litt mer penger enn dag/kveld.

Også har jeg et par ekstravakter på dagtid. Som regel ca tre.

Ja nattevakter drar inn en del mer ja. Da forstår jeg bedre ;-)

Skrevet

Ja nattevakter drar inn en del mer ja. Da forstår jeg bedre ;-)

Så timelønna uten kveldstillegget er ikke noe særlig :P

Skrevet

Så timelønna uten kveldstillegget er ikke noe særlig :P

Nei, det veit jeg. Jeg har en mann i helsevesenet ;-)

Skrevet

Tjener stort sett 23-25000 kr brutto i måneden. Jobber som ferskvareansvarlig med låseansvar i dagligvarebutikk. Har ingen utdannelse utover videregående, så jeg klager ikke;)

Skrevet

Ca 23 000 brutto i måneden.

Er fornøyd.

Har ingen utdannelse utover grunnskolen, men har en knallfin jobb alikevel.

Jobber innen transportnæringen.

Skrevet

30000 brutto. Systemutvikler.

Ikke fornøyd når jeg tar i betraktning at jeg har jobbet i mange år. Kunne fått en bedre betalt jobb, men så trives jeg faktisk veldig bra.... penger er ikke alt.

Gjest aldeles ikke!!
Skrevet

Selvfølgelig hadde du klart deg med mindre. Og du burde fått mindre å klare deg for.

Problemet er ikke at folk som jobber tjener mindre enn deg, men at du tjener mer enn dem. De tjener ikke for lite, du "tjener" for mye.

Kunne vel klart meg på 0,-i inntekt, hadde nok ikke sultet ihjel i Norge!

Men kjekt å klare seg uten å måtte gå på sosialen, har jo barn å forsørge å da, og må ha en plass å bo!

Og sorry, men jeg syns jeg fortjener det, ser det ikke som en skam å ta imot hjelp i en overgangsfase under alvorlig sykdom, etter å ha betalt skatt i mange år, og forhåpentligvis holder jeg meg frisk slik at jeg kan jobbe i mange år etterpå også!

Skrevet

Kunne vel klart meg på 0,-i inntekt, hadde nok ikke sultet ihjel i Norge!

Men kjekt å klare seg uten å måtte gå på sosialen, har jo barn å forsørge å da, og må ha en plass å bo!

Og sorry, men jeg syns jeg fortjener det, ser det ikke som en skam å ta imot hjelp i en overgangsfase under alvorlig sykdom, etter å ha betalt skatt i mange år, og forhåpentligvis holder jeg meg frisk slik at jeg kan jobbe i mange år etterpå også!

Selvfølgelig er det bra at du slipper å gå på sosialen,og får penger så du klarer deg under sykdom.

Men det første innlegget ditt tolket jeg som om du ikke trengte å gjøre en dritt og var stolt av det. At du bare fikk penger for moro skyld.(mange som gjør det)

Gjest alldeles ikke
Skrevet

Selvfølgelig er det bra at du slipper å gå på sosialen,og får penger så du klarer deg under sykdom.

Men det første innlegget ditt tolket jeg som om du ikke trengte å gjøre en dritt og var stolt av det. At du bare fikk penger for moro skyld.(mange som gjør det)

Mulig jeg prøvde med litt ironi, for det er mange som tror jeg er hjemme for gøy, og får hele tiden høre hvor "heldig" jeg er som får påkostet utdanning med lønn, men hadde jeg kunne sluppet unna sykdommen og fortsatt i den gamle jobben min hadde jeg vært lykkelig!

Men heldig er jeg på en måte, som slipper å sulte å la familien lide under min sykdom ved ikke å ha inntekt, har dårlig nok samvittighet som det er.

Men når vi bor i et velstandsland med sånne rettigheter, skammer jeg meg ikke for å ta imot nei!

Skrevet

"Ja da får jeg beklage det med utdannelsen, men det er nå engang sånn at man får lønn i forhold til den jobben man gjør"

HA-HA! Det er noe av det mest naive jeg har hørt! Noen gang vurdert å ta av deg skylappene? ;)

ylvali1365381015
Skrevet

Nå for tiden lever jeg av luftsuppe og venteboller.

:-D

det er da bra kost, om enn mager!

håper på bedre tider for deg. humøret har du uansett, ser jeg.

mvh,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...