Gå til innhold

Dol-folket er et snilt folkeslag når det gjelder!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å si at det gjør inntrykk på meg hvor mange dolere som sier ting til meg som treffer meg langt inn i sjela.

Jeg tror dolere dypest sett er et ganske snilt folkeslag:-)

Når jeg tror jeg er i ferd med å dø av savnet etter min elskede, så forsøker jeg å holde fast ved at dette overlever man, merkelig nok...

Men han er ikke her lenger.

Skrevet

Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal si her, men jeg sender en klem om du vil ha....

Skrevet

Jeg tror òg at de er gode og spesielt når det gjelder! Litt krangling avogtil, men det er egentlig om småting.

Jeg har ikke vært her kjempelenge, men har blitt fasinert av menneskene her. Liker dem rett og slett.

Midt i din store sorg er det òg viktig at du kan komme inn her, og klage, fortelle om det du har vært gjennom, om du ønsker.

Har lest mange av dine innlegg og du er en klok person.

Sorg er en merkelig prosess, den ene dagen i kjelleren og neste litt lenger oppe, sånn må det bare være.

Om en stund vil alle de gode minnene bære deg fremover i hverdagen.

Kjenner deg jo ikke, men tenker masse på deg likevel.

Klem

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Godt at du har så mye styrke.

Føler med deg, og sender gode tanker til deg.

Sorgen er et bevis på kjærligheten mellom dere to.

Trøsteklem fra en som også har mistet nære (for lenge siden).

Skrevet

Kjære frosken - bruk oss for alt vi er verdt. Det gjør et sterkt inntrykk å få ta del i en liten bit av den store sorgen din.

*kjempeklem*

Skrevet

Om vi kan hjelpe litt, er det bra.

Bruk oss om det kan hjelpe deg i sorgen.

*tenker på deg*

Skrevet

Det er rart med det. Vi dolere har tross alt dannet oss et samfunn og nettverk her inne.

Jeg tror de fleste føler samhørighet med kjente nick, selv om det kan storme på overflaten.

Vi bryr oss om hverandre, når det virkelig gjelder.

Og din sorg berører oss, ikke minst fordi du har latt oss få små glimt av ditt og og din avdøde (så trist ord!) manns samliv og kamp.

Vi setter pris på å få høre hvordan det går med deg, både i bølgedaler og topper. Vi ønsker også å støtte deg der vi kan.

Skrevet

Kjære deg

smerten,savnet,sorgen etter han føles uutholdelig nå. men du trenger ikke å uroe deg fordi forandringer vil skje helt naturlig etter en tid når man står i smerten. det kommer til å forandre seg. Det er hemmeligheten. når man sitter stille lenge nok vil man få lyst til å bevege seg, når man beveger seg lenge nok vil man få lyst til å hvile. forandringer skjer. det ligger i naturen. tro det.

føler med deg (og unnskyld hvis jeg trenger meg på:-)

Skrevet

Det er rart med det. Vi dolere har tross alt dannet oss et samfunn og nettverk her inne.

Jeg tror de fleste føler samhørighet med kjente nick, selv om det kan storme på overflaten.

Vi bryr oss om hverandre, når det virkelig gjelder.

Og din sorg berører oss, ikke minst fordi du har latt oss få små glimt av ditt og og din avdøde (så trist ord!) manns samliv og kamp.

Vi setter pris på å få høre hvordan det går med deg, både i bølgedaler og topper. Vi ønsker også å støtte deg der vi kan.

Det var et fint innlegg. Jeg tenker det samme :)

Skrevet

"Når jeg tror jeg er i ferd med å dø av savnet etter min elskede, så forsøker jeg å holde fast ved at dette overlever man, merkelig nok..."

Ja - det er jo sant. Men du verden så hardt det må være. Du har en lang, tung tid foran deg som du må gjennom. Jeg føler med deg og ber deg om aldri å nøle når det er noe du føler for å skrive om her.

Klem fra

Skrevet

Bruk oss så mye du trenger. Du har vært der for oss i årevis. La oss være der for deg nå i den grad vi kan.

Jeg skjønner at sorgen er dyp, og det skal den være. Den viser hvor nære dere var. Men det letter etterhvert selv om det virker umulig nå.

Jeg ønsker så at jeg kunne hjelpe på noe vis, men i alle fall leser jeg det du skriver og føler med deg.

Skrevet

Kjære deg

smerten,savnet,sorgen etter han føles uutholdelig nå. men du trenger ikke å uroe deg fordi forandringer vil skje helt naturlig etter en tid når man står i smerten. det kommer til å forandre seg. Det er hemmeligheten. når man sitter stille lenge nok vil man få lyst til å bevege seg, når man beveger seg lenge nok vil man få lyst til å hvile. forandringer skjer. det ligger i naturen. tro det.

føler med deg (og unnskyld hvis jeg trenger meg på:-)

Jeg lurer på når du kommer til å oppdage at du er et klokt menneske...

Skrevet

Man overlever, merkelig nok. Hold fast ved den tanken.

Du har stilt opp for oss i våre små og store kriser, trøstet og kommet med nødvendige spark av og til. Klart vi tenker på deg og gjerne vil støtte deg nå.

Skrevet

Sorgen din treffer oss, frosken. Er rart, ord på en skjerm, mennesker man ikke har truffet i "virkeligheten", så blir man enda glad i de på en måte! Du har ofte gode ord, selv kjenner jeg meg stum nå. Men i tankene er du!

Skrevet

Man kan ikke unngå å bli berørt av dette... Blir jo på en måte "kjent" med folk her inne. På mange måter kanskje bedre kjent enn når man har sett ansiktet til personen? Her snakker vi jo om alt og ingenting :)

Jeg har en venninne som i april mistet mann og barn. I disse månedene har jeg fulgt henne på avstand (vi bor langt fra hverandre, men snakkes på msn). Ettersom ukene har gått har hun forandret seg. Man merker at sorgen endrer seg og at hun etterhvert begynner å se lyset i tunellen. Det samme vil skje for deg!

Jeg føler virkelig med deg og skulle gjerne gitt deg en "ekte" klem...

*dolklem*

Skrevet

Jeg har ikke fulgt med på det som har vært skrevet her, men forstår at du har mistet din mann. Ville bare kondolere, og si at jeg føler med deg.

Skrevet

Ha tillit til; at hva som enn hender.. de neste dagene ... og de altfor lange nettene ..så vil du klare det. Dypt inne i deg selv finner du viljen og styrken.

Når naettene kommer og smerten igjen blir rå og uoverlevelsebar:

“Jag bär mitt lidande till den sjunkande solen, lägger alla mina sorger i dess ljusande famn. Och i kärlek omvandlande -vänder de åter tilbaks som hjälpande kraft.”

http://www.njcandle.com/unscented_candle_basics/index.6.jpg

Skrevet

Ha tillit til; at hva som enn hender.. de neste dagene ... og de altfor lange nettene ..så vil du klare det. Dypt inne i deg selv finner du viljen og styrken.

Når naettene kommer og smerten igjen blir rå og uoverlevelsebar:

“Jag bär mitt lidande till den sjunkande solen, lägger alla mina sorger i dess ljusande famn. Och i kärlek omvandlande -vänder de åter tilbaks som hjälpande kraft.”

http://www.njcandle.com/unscented_candle_basics/index.6.jpg

Nettene er helt umulige, bella. Men jeg sovner som regel mer eller mindre av utmattelse etter en stund. I natt trodde jeg nesten at jeg skulle tørne, men til slutt så sov jeg noen timer allikevel,

Det gjør så vondt å tenke på all lidelsen han utholdt. Den var så grenseløs - det fantes ingen muligheter for hvile. Allikvel ønsket han ikke å dø, han var så trist fordi han innså at tiden nok var begrenset.

Skrevet

Nettene er helt umulige, bella. Men jeg sovner som regel mer eller mindre av utmattelse etter en stund. I natt trodde jeg nesten at jeg skulle tørne, men til slutt så sov jeg noen timer allikevel,

Det gjør så vondt å tenke på all lidelsen han utholdt. Den var så grenseløs - det fantes ingen muligheter for hvile. Allikvel ønsket han ikke å dø, han var så trist fordi han innså at tiden nok var begrenset.

Jeg har bare store problemer med åforstå hvorfor det skal være så mye urettferdighet. Han ønsket livet, han var alvorlig syk lenge -men han ønsket så inderlig livet.

Ja..tiden var begrenset.. Men det spiller ingen rolle, han elsket deg.. du elsket ham.. du må være sønderknust frida.

Det er ofte slik det er.. dagene kan gå noenlunde men det er om nettene man revner innvendig.

Jeg har jo som kjent en litt underlig døgnrytme.. om du føler for å leke på dol.. eller trenger å prate feks på msn, så bare gi et pip. Vi er her for deg vet du..

hold ut.. djupa andetag

Skrevet

Jeg har bare store problemer med åforstå hvorfor det skal være så mye urettferdighet. Han ønsket livet, han var alvorlig syk lenge -men han ønsket så inderlig livet.

Ja..tiden var begrenset.. Men det spiller ingen rolle, han elsket deg.. du elsket ham.. du må være sønderknust frida.

Det er ofte slik det er.. dagene kan gå noenlunde men det er om nettene man revner innvendig.

Jeg har jo som kjent en litt underlig døgnrytme.. om du føler for å leke på dol.. eller trenger å prate feks på msn, så bare gi et pip. Vi er her for deg vet du..

hold ut.. djupa andetag

Var det kuene som gjorde at du er så god i svensk?

Skal nok se etter deg når resten av verden sover.

Det kjennes helt umulig ut akkurat nå, men det sies som sagt at man overlever

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...