Gå til innhold

Humbug?

Gjest Princess Peach

Anbefalte innlegg

Gjest Princess Peach
Skrevet

http://tinyurl.com/nevzh

Hvordan kan de konkludere at barn blir smartere av å være borte fra skolen basert på én person?

Høres ut som de ikke har tenkt på muligheten for at Natascha er spesielt intelligent i utgangspunktet.

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

20

• Prozak

10

• Katt-ja

5

• Piraye

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er jo snakk om ting som man utvikler som person mer eller mindre uavhengig av skolen. Nei, det der er en av de mindre seriøse "ekspertuttalelsene" jeg har sett på en stund.

"........................................"

Skrevet

Det er noe muffens med jentungen. Jeg vet ikke hva. Jeg venter på nærmere oppklaring, som jeg er sikker på kommer. Det mangler noe der.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Det er noe muffens med jentungen. Jeg vet ikke hva. Jeg venter på nærmere oppklaring, som jeg er sikker på kommer. Det mangler noe der.

Flere som sier de synes det er noe muffens med henne. Hva skal det være, egentlig?

Skrevet

Jeg tror det er ganske mye oppspinn av det som presenteres i media omkring denne jenta. Alt selger enten det er sant eller ei.

Skrevet

Flere som sier de synes det er noe muffens med henne. Hva skal det være, egentlig?

Jeg vet ikke, men venter spent på hva det kan være.

En amerikansk jenteskjebne ble nettopp avslørt som en regissert humbug, kjempestor. Alle trodde hun og hennes liv var ekte vare.

Men jeg kan trygt spekulere, da jeg ikke mistenker henne for noe straffbart. Er hun en bløff, så blir den stadig bedre. Dessuten blir hun rik. Redaktørene blir neppe blide, men da er det for sent.

Skrevet

De konkluderte ikke med det, da. De stiller spørsmålstegn ved hvordan det er mulig at ei jente som har vært avskjermet totalt fra den verden de fleste andre lever i, og avskjermet fra alt man anser som viktig for barns utvikling, likevel har greid å bli så voksen, moden, reflektert, osv.

Og jeg må jo si at hun imponerer - og skremmer litt. Er det virkelig mulig at hun har vært kidnappet og holdt innesperret i 8 år - og så er hun så... hva er ordet jeg leter etter... hun er så ressurssterk.

Jeg ville forventet et "vrak" etter 8 år i fangenskap. Og så fremstår hun som avbalansert, sterk og intelligent. Merkelig hele saken.

Skrevet

De konkluderte ikke med det, da. De stiller spørsmålstegn ved hvordan det er mulig at ei jente som har vært avskjermet totalt fra den verden de fleste andre lever i, og avskjermet fra alt man anser som viktig for barns utvikling, likevel har greid å bli så voksen, moden, reflektert, osv.

Og jeg må jo si at hun imponerer - og skremmer litt. Er det virkelig mulig at hun har vært kidnappet og holdt innesperret i 8 år - og så er hun så... hva er ordet jeg leter etter... hun er så ressurssterk.

Jeg ville forventet et "vrak" etter 8 år i fangenskap. Og så fremstår hun som avbalansert, sterk og intelligent. Merkelig hele saken.

Hvis hun er skuespiller, så stemmer det bedre.

Skrevet

Jeg tror det er ganske mye oppspinn av det som presenteres i media omkring denne jenta. Alt selger enten det er sant eller ei.

Det kan gå sport i å lure media.

Selv om de er svært mistenksomme, så er de mennesker, dessuten har de intresse av å bli lurt.

Skrevet

Jeg vet ikke, men venter spent på hva det kan være.

En amerikansk jenteskjebne ble nettopp avslørt som en regissert humbug, kjempestor. Alle trodde hun og hennes liv var ekte vare.

Men jeg kan trygt spekulere, da jeg ikke mistenker henne for noe straffbart. Er hun en bløff, så blir den stadig bedre. Dessuten blir hun rik. Redaktørene blir neppe blide, men da er det for sent.

Ah ah ah, keinstein. Denne "lonelygirl" kan selvsagt ikke sammenliknes med kidnappingsofferet. Førstnevnte var et privat youtube prosjekt. Sistnevnte er nyhetsstoff på statlige nyhetskanaler.

"......................................."

Skrevet

Ah ah ah, keinstein. Denne "lonelygirl" kan selvsagt ikke sammenliknes med kidnappingsofferet. Førstnevnte var et privat youtube prosjekt. Sistnevnte er nyhetsstoff på statlige nyhetskanaler.

Ja, og hun ble jo meldt savnet for 8 år siden,- skulle de ha planlagt humbugen allerede da?

Skrevet

Ja, og hun ble jo meldt savnet for 8 år siden,- skulle de ha planlagt humbugen allerede da?

Du vet at månelandingen i 1969 også er en konspirasjon? Det står på nettet :-)

"........................................."

Skrevet

:)

Og Elvis lever...

Skrevet

Skal vi vedde om hun er ekte? 50 kr. Jeg tror det dukker opp noe som knekker hele eller deler av historien.

Skrevet

Det kan gå sport i å lure media.

Selv om de er svært mistenksomme, så er de mennesker, dessuten har de intresse av å bli lurt.

Jeg tror på historien om at hun har vært kidnappet. Det er jo bare å sjekke nyhetsarkiver og politiets logg så kan man få verifisert forsvinningssaken hennes fra år tilbake.

Det jeg tviler på er alle disse historiene som lekker ut i etterkant om alt mulig hun har foretatt seg med kidnapperen osv osv. Hvor får media det fra? Behandlerne hennes har jo taushetsplikt. Mye av det som lekkes ut er nok rent oppspinn og fri fantasi.

Skrevet

Skal vi vedde om hun er ekte? 50 kr. Jeg tror det dukker opp noe som knekker hele eller deler av historien.

Da må du definere i hvilken grad du snakker om "ekte". Holder det at broparten av historien stemmer - jfr. din egen "hele eller deler av historien", eller definerer du det som "uekte" hvis en eneste liten detalj ikke stemmer?

I utgangspunktet kan jeg godt vedde en 50-lapp på at hun er ekte. Det finnes jo alltid en mulighet for juks, men jeg tviler i dette tilfellet.

Skrevet

:)

Og Elvis lever...

Elvis, ja? Han jobber på Fina'n te'n Peder i Aurskog. Per Elvis Evensen.

"........................................"

Skrevet

Jeg tror på historien om at hun har vært kidnappet. Det er jo bare å sjekke nyhetsarkiver og politiets logg så kan man få verifisert forsvinningssaken hennes fra år tilbake.

Det jeg tviler på er alle disse historiene som lekker ut i etterkant om alt mulig hun har foretatt seg med kidnapperen osv osv. Hvor får media det fra? Behandlerne hennes har jo taushetsplikt. Mye av det som lekkes ut er nok rent oppspinn og fri fantasi.

Jeg tror ikke hun er det jeg oppfatter som "kidnappet", dvs et 100% uvillig offer som ikke hadde noe valg og ikke kunne unnslippe om hun ville. Altså et dyr i et låst bur.

Jeg tror ikke det. Hun og saken mangler det jeg vil kale typiske tegn. Men tar jeg feil, så er det også OK.

Men jeg må få ha rett om jeg får det? Ofte er det slik at alle skal redde stumpene etterpå, og ofrer anstendigheten for æren.

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Jada, og _nesten_ ALT kan man få det til at er en illusjon, hvis man forsøker hardt nok..

Det var så gøy i sted: Ulvinnen trodde at hun klødde meg bak øret, "Hi,hi."- og det hun ikke _vet_ er at jeg faktisk ikke _har_ ører!

Alt folk får seg til å tro, liksom.

Og _månen_, er den største illusjonen av alle, tror jeg.

Iallefall lærte jeg det av min illusjonsmester..

Tenkte på deg i går, keinstein. Klem.

Skrevet

Da må du definere i hvilken grad du snakker om "ekte". Holder det at broparten av historien stemmer - jfr. din egen "hele eller deler av historien", eller definerer du det som "uekte" hvis en eneste liten detalj ikke stemmer?

I utgangspunktet kan jeg godt vedde en 50-lapp på at hun er ekte. Det finnes jo alltid en mulighet for juks, men jeg tviler i dette tilfellet.

Da vil jeg ikke ha de rareste krumspring og bortforklaringer etterpå?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...