Gå til innhold

Jeg har hår overalt!

Anbefalte innlegg

Jeg har egentlig alltid hatt mye hårvekst, noe som har irritert meg mye. har masse hår overalt. Lår og skrittet er aldelse grusomt, prøver å barbere det vekk men det blir bare sånne ingrodde hår. Har masse hår på armene, som en mann. I tillegg på haka, brystene, overleppa.. Skulle tro jeg var en gammel dame, ikke jente på 20 år! Er det normalt å ha så mye hår? hva gjør dere isåfall for å fjerne det effektivt? Det tar lang tid og er kjedelig

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/245949-jeg-har-h%C3%A5r-overalt/
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Jeg har akkurat samme problemet, og jeg har gitt opp. Barberer meg på kroppen en gang i måneden og lar det så vokse ut igjen. Men haken og overleppen må jeg nuppe nesten daglig. er livredd for at andre skal se skjeggveksten...Hvis jeg prøver å holde det i sjakk (resten av kroppen) ved å barbere daglig så skjærer jeg over hårsekker eller får betennelser på grunn av inngrodde hår. Og jeg ser ut som en jordbæråker i beste blomst :I

Det hele har gjordt at jeg isolerer meg mye i de lyse månedene da hårveksten blir synlig. Jeg føler at skjeggveksten har ødelagt en stor del av livet mitt. Jeg orker ikke å ha kjæreste. Jeg trenger trolig ikke si hvorfor..

Jeg har heller ikke råd til dyre laserbehandlinger. Det er visst det eneste som er effektivt for å fjerne hår varig, men det krever ofte flere behandlinger på et sted for effekt.

Jeg har sjekket med blodprøver hos legen om hårveksten kom av hormonforstyrrelser som det kan være i slike tilfeller, men det var ikke tilfellet hos meg.

En annen ting som og kan hjelpe er p-pillen diane, men den hjalp også minimalt på meg...

Fint å høre hvordan andre greier å leve med dette her.

For meg er det en funksjonshemning som har gitt meg sosial angst og "allergi" for seksuell nærhet :I

Jeg har akkurat samme problemet, og jeg har gitt opp. Barberer meg på kroppen en gang i måneden og lar det så vokse ut igjen. Men haken og overleppen må jeg nuppe nesten daglig. er livredd for at andre skal se skjeggveksten...Hvis jeg prøver å holde det i sjakk (resten av kroppen) ved å barbere daglig så skjærer jeg over hårsekker eller får betennelser på grunn av inngrodde hår. Og jeg ser ut som en jordbæråker i beste blomst :I

Det hele har gjordt at jeg isolerer meg mye i de lyse månedene da hårveksten blir synlig. Jeg føler at skjeggveksten har ødelagt en stor del av livet mitt. Jeg orker ikke å ha kjæreste. Jeg trenger trolig ikke si hvorfor..

Jeg har heller ikke råd til dyre laserbehandlinger. Det er visst det eneste som er effektivt for å fjerne hår varig, men det krever ofte flere behandlinger på et sted for effekt.

Jeg har sjekket med blodprøver hos legen om hårveksten kom av hormonforstyrrelser som det kan være i slike tilfeller, men det var ikke tilfellet hos meg.

En annen ting som og kan hjelpe er p-pillen diane, men den hjalp også minimalt på meg...

For meg er det en funksjonshemning som har gitt meg sosial angst og "allergi" for seksuell nærhet :I

Har du snakket med en hudpleier? Fant noen linker her som jeg håper kan være litt til hjelp for deg.

http://www.avea.no/index2.php?innhold=haarfjerning-info

http://www.laserklinikken-moss.com/Harfjerning.htm

http://www.naturgarden.no/Kroppspleie/HairFreeGel.htm

http://www.mbcsenteret.no/produkter/detail.html?produkter.pid=14

streker paa veggen..!

Høres trist ut at det har blitt så ille, jeg tenker IKKE på hårveksten. Men at det faktisk stopper deg fra og gjøre mye av det du har lyst til?

Kanskje du kunne også ta en prat med en psykolog eller lignenede?

Uansett... hår på jenter er IKKE SÅ ekkelt som media og "alle" vil ha det til.. Det er tøft og leve nå for tiden når man tror man skal blir dømt for alt opp og ned.

Kan bare prate for megselv men litt hår hadde aldri stoppet meg hvis jeg hadde hatt lyst til og prate med deg på stranden en dag!

Høres trist ut at det har blitt så ille, jeg tenker IKKE på hårveksten. Men at det faktisk stopper deg fra og gjøre mye av det du har lyst til?

Kanskje du kunne også ta en prat med en psykolog eller lignenede?

Uansett... hår på jenter er IKKE SÅ ekkelt som media og "alle" vil ha det til.. Det er tøft og leve nå for tiden når man tror man skal blir dømt for alt opp og ned.

Kan bare prate for megselv men litt hår hadde aldri stoppet meg hvis jeg hadde hatt lyst til og prate med deg på stranden en dag!

Tusen takk for støtte. Det var utrolig godt å høre noen oppmuntrende ord. Jeg går allerede til psykolog for mitt fraværende selvbilde etter mange år med mobbing (bl.annet for at jeg hadde "bart" på ungdomskolen) Jeg føler ikke det hjelper så mye. Den forige kjæresten min var utrolig hårfiksert og han krevde at jeg barberte meg nedentil før vi hadde sex og han gjorde narr av meg offentlig på fester og sånnt. Det har gjordt nærhet til gutter til en altfor vanskelig ting til å orke å ydmyke seg selv en gang til...Godt å vite at det finnes noen gutter der ute som ikke bryr seg om hår.,Tusentakk for ditt svar! hilsen teppet..

Jeg har snakket med lege og hudpleiere , klinikker og alt som er, men siden jeg for tiden er trygdet har jeg ikke råd til dyre gjentatte laserbehandlinger. når jeg så vidt har penger til å overleve...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...