Gå til innhold

MÅ man feier 40-årsdag?

Anbefalte innlegg

Gjest 40 år i år

Jeg runder 40 i høst, og venner og familie snakker stadig om at de gleder seg til festen. Jeg tror oppriktig at de har lyst til å feire meg, men jeg har ikke lyst selv.

Ikke fordi det er ille å fylle 40 - har ingen problemer med det. Men jeg og min kjære er hverdagsmennesker - vi liker ikke å feire, liker ikke bruke masse penger på det, liker ikke å slite oss ut for å lage fest for alle andre. Jeg synes det er en bursdag som alle andre bursdager, og jeg feirer vanligvis ikke. Den har helt fra jeg var liten blitt forbigått i relativ stillhet - ligger kliss inntil en del andre bursdager og feiringer.

Er det virkelig et must å feire 40-årsdag?

Har folk grunn til å bli sure hvis jeg ikke feier?

Hører med til historien at jeg har vært invitert - og gått i - en haug slike bursdager selv. Krever det gjengjeld?

Vi har ikke så mye penger heller, for tida.

Jeg vil bare at bursdagen min skal være en vanlig dag- kanskje med en kake hjemme med unger og mann.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/245950-m%C3%A5-man-feier-40-%C3%A5rsdag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg feiret ikke 40-års dag på noen annen måte enn de andre fødelsdagene mine...

Hvis de andre blir sure, får det være deres problem... Synes jeg ;-)

...men nå må jeg kanskje si at jeg ikke har en stor, jevnaldrende vennekrets, så jeg har ikke vært bedt i så mange 40-års-dager selv heller.

Annonse

ylvali1365381015

selvfølgelig må dere ikke feire- ingen må noe som helst i slike sammenhenger. man feirer sin dag fordi man vil.

reis bort med mannen du. ev også med barna.

gjør noe dere har hatt lyst til.

det vil alle som kjenner dere og bryr seg om dere forstå.

Gjest ikke feiretype

huff, jeg er som deg og dette er et dilemma ja...

30 års laget kamuflerte jeg inn i barnedåpen til ungen min.

Tenker med gru på 40 års dagen som er om få år.

Greit nok at det bare er å si at man ikke vil feire, men det er så mange som forventer det.....familie, venner, kollegaer naboer...

Jeg feiret min 40 års dag to ganger... En med venner og en med familie, hadde ikke plass til alle samtidig.

Ellers pleier jeg aldri å feire bursdagen min, men det var to minnerike dager jeg ikke ville vært foruten!

Gjorde alt selv, lagde tilogmed flott middag! Ellers er det jo så sjelden man får samlet alle de man er glad i...

Men jeg hadde ikke blitt fornærmet om en av mine gjester foretrakk en stille 40 års dag...

Og som du sier-det koster penger.

Ha en flott dag uansett hva du velger!

Selvfølgelig MÅ man ikke feire noe som helst.

Noen foretrekker å møte familie og venner kun i begravelser, andre vil også ha et trivelig innslag innimellom. Runde bursdager er gode påskudd for å ha det hyggelig; man sier gjerne at man kan ha et lag uten at det er en bursdag, men det synes veldig vanskelig å få til. Er det bursdag, derimot, har man et godt påskudd og får et aldri så lite "spark i rævva".

For min egen del har jeg et greit prinsipp: Folk som ikke vil feire skal slippe det. Jeg trenger meg heller ikke på med gaver eller gratulasjoner.

Gjest 40 år i år

Selvfølgelig MÅ man ikke feire noe som helst.

Noen foretrekker å møte familie og venner kun i begravelser, andre vil også ha et trivelig innslag innimellom. Runde bursdager er gode påskudd for å ha det hyggelig; man sier gjerne at man kan ha et lag uten at det er en bursdag, men det synes veldig vanskelig å få til. Er det bursdag, derimot, har man et godt påskudd og får et aldri så lite "spark i rævva".

For min egen del har jeg et greit prinsipp: Folk som ikke vil feire skal slippe det. Jeg trenger meg heller ikke på med gaver eller gratulasjoner.

Jeg synes faktisk det er greiere å ha selskap utenom bursdag. Det har vi innimellom, og ganske mye besøk sånn ellers. Det er det å være "begivenhet", sentrum osv jeg ikke har lyst til. Det er man ikke når man inviterer ellers.

Dessuten er andre lag enklere å begrense i antall. Skal jeg feire bursdagen, kommer vi i alle fall ikke under 40 stk. Hvis vi ikek skal splitte venner og familie, men det blir feil det også.

Også har vi som sagt lite penger for tida.

Annonse

Selvsagt MÅ dere ikke, foreldrene mine feiret ikke 40-årsdagene sine, men har dere vært i mange, kan det godt være noen vil føle seg litt snurt. Hvis det er pengene det kommer an på, kan dere ikke bare holde åpent hus og be folk ta med drikkevarer og f.eks. grillmat og sette frem papptallerkner? Eller invitere på skogtur og grille pølser over bål?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...