Gå til innhold

vinen i kveld?

Anbefalte innlegg

ylvali1365381015
Skrevet

for min del en bløt italiensk en.

ikke dyr, men god.

(vet ikke om jeg får kjennere til å rynke på nesa nå, men det altså papp. mezzo mondo).

ikke snobberi her, bare kos.

og foreløpig ingen besøkende heller. kanskje blir det kun meg og mannen- kodelig det også.

Skrevet

Et godt råd: Kjøl ned vinen før du drikker den! Skal ikke være kjøleskapskald, men heller ikke stuevarm.

Skrevet

Ble ikke vin på oss allikevel, ingen som hadde lyst på.

Men nå når du starter en slik tråd, fikk jeg jo voldsomt lyst på ett glass....

ylvali1365381015
Skrevet

Et godt råd: Kjøl ned vinen før du drikker den! Skal ikke være kjøleskapskald, men heller ikke stuevarm.

done.

det er mannen i huset som er så nøye på det, men det smaker saktens bedre da ja.

annerledes med de dyre, tunge vinene, men heller ikke de smaker best "oppvarmet", som det het seg i min ungdom.

kos deg, elextra!

kan ikke huske deg nå, men kjenner deg vel igjen etterhvert. :-)

Skrevet

done.

det er mannen i huset som er så nøye på det, men det smaker saktens bedre da ja.

annerledes med de dyre, tunge vinene, men heller ikke de smaker best "oppvarmet", som det het seg i min ungdom.

kos deg, elextra!

kan ikke huske deg nå, men kjenner deg vel igjen etterhvert. :-)

Kos deg selv. Og skål! :-)

ylvali1365381015
Skrevet

Ble ikke vin på oss allikevel, ingen som hadde lyst på.

Men nå når du starter en slik tråd, fikk jeg jo voldsomt lyst på ett glass....

har alltid lyst på vin på en fredag jeg...

har jeg problemer?

ser det som et aldri så lite høydepunkt etter uka. og ikke er det så ille heller, har jeg lest. øl er derimot bare ille...

:-)

ylvali1365381015
Skrevet

Kos deg selv. Og skål! :-)

*hever glasset og nikker i retning elextra*

:-D

Skrevet

Synes det er flott at dere kan kose dere med vin! Spiller ingen rolle hvilket merke bare dere liker den!

Jeg liker fredagspils, men idag har jeg ikke lyst. Merkelig....

Nyt kvelden!

Skrevet

har jeg problemer?

ser det som et aldri så lite høydepunkt etter uka. og ikke er det så ille heller, har jeg lest. øl er derimot bare ille...

Nei skulle du ha problemer.

Vi har veldig ofte vin i helgene vi, men sambo er syk idag, og jeg var trøtt som en strømpe. Så da ble det ett glass brus på hver :o)

Skrevet

har jeg problemer?

Det skulle stå ett ? bak første setning ;o)

ylvali1365381015
Skrevet

Det skulle stå ett ? bak første setning ;o)

å?

tror jeg overlever opptil fire glass jeg.

men jeg er da også bedervet! ;-)

Skrevet

å?

tror jeg overlever opptil fire glass jeg.

men jeg er da også bedervet! ;-)

Det ble liksom litt feil uten spørsmålstegnet. Men bare så det er klart, du har ikke problemer ;o)

Vi er veldige glade i vin, og når sambo sovner på sofaen etter maten, drikker jeg glatt opp flaska alene :o)

Skrevet

Jeg er veldig glad i rødvin, men ikke sure/tørre. Den jeg pleier å kjøpe for tiden heter Rosemount Estate, Shiraz cabernet.

Må snart ta meg et glass :)

ylvali1365381015
Skrevet

Gato Negro :-)

Kartong her også...

den er faktisk god, synes jeg.

det kommer stadig nye viner på papp-det var før at det var ensbetydende med dårlig kvalitet. mezzo mondo fikk veldig god karakter i mange tester. også uavhengig av pris.

og takk for det.

ylvali1365381015
Skrevet

Jeg er veldig glad i rødvin, men ikke sure/tørre. Den jeg pleier å kjøpe for tiden heter Rosemount Estate, Shiraz cabernet.

Må snart ta meg et glass :)

den er også veldig god!

(i fare for å høres ut som en svamp her jeg sitter- jeg har også smakt den!) i tillegg til gato negro, som også var nevnt et annet sted i pappvin-debatten.

;-)

Skrevet

den er også veldig god!

(i fare for å høres ut som en svamp her jeg sitter- jeg har også smakt den!) i tillegg til gato negro, som også var nevnt et annet sted i pappvin-debatten.

;-)

Gato Negro drakk jeg mye på før, men så kom det en ny årgang som ikke var noe særlig. Etter det har jeg holdt meg unna. Santa Ines er veldig god! Dessverre er de ofte utsolgt for den.

ylvali1365381015
Skrevet

Gato Negro drakk jeg mye på før, men så kom det en ny årgang som ikke var noe særlig. Etter det har jeg holdt meg unna. Santa Ines er veldig god! Dessverre er de ofte utsolgt for den.

lenge siden jeg smakte gato negro selv, faktisk...

tror det må være over ett år siden.

og den andre vinen du nevnte er helt ny for meg.

er det tobakk og lær eller tørkede frukter med hint av jord? ;-)

Skrevet

lenge siden jeg smakte gato negro selv, faktisk...

tror det må være over ett år siden.

og den andre vinen du nevnte er helt ny for meg.

er det tobakk og lær eller tørkede frukter med hint av jord? ;-)

Jeg vil si at Santa Ines er rund og fin og har mye smak. Den er ikke sur på noen måter.Den ligger i samme prisklasse som de andre nevnte her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...