Gå til innhold

Hvor mange av dere har trekt visdomstenner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er en av de tingene jeg gruer meg voldsomt til, visst det skjer da..

Alle 4 visdomstennene har kommet opp, etter 10 pencilinkurer på 10 år, det var et helvete.

Men nå når de er her vil jeg helst slippe å trekke dem da, og tannlegen har heller ikke ymtet frempå om at det er nødvendig..

Så til alle dere som har fått slike tenner, har dere trekt dem, eller har dere dem inntakt?

Har nemlig fått inntrykk av at alle trekker de før eller siden, og det er jo ikke gode nyheter akkurat!

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

De trekkes som regel kun hvis de er dårlige, eller det ikke er plass til dem.

Skrevet

Jeg har dem fortsatt, og ser ingen grunn til å trekke dem så lenge de ikke gir meg noen plager (det var veldig vondt da den ene kom frem).

Skrevet

Har trukket to. Den ene kjente jeg ikke at han trakk. Ingen problemer.

Den andre var et helvete. Ikke vet jeg hva som skjedde, men bedøvelsen ville ikke funke. Mulig den satt for dypt eller noe sånt. Og det å trekke en tann uten bedøvelse er litt pes.

Skrevet

Måtte trekke dem fordi de var dårlige...

Men det gikk greit!

*lol*

ylvali1365381015
Skrevet

har trukket en, som truet med å vokse nedover i kjeven og knekke hele kjevebeinet- det var en nitidig jævel?

og det var _vondt_!

legen fikk ikk has på den, så han måtte bore den sønder og sammen før han fisket den ut i småbiter.

skal si det bruktes krefter og det var lite trivelige lyder å høre på.

men jeg har ekstremt vanskelige tannstilling, arvelig belastet.

vanligvis går det veldig greit, fullt bedøvd som man er.

de fleste har ikke så vondt i etterkant heller, slik jeg hadde. men man får jo sterke bedøvelsesmidler.

fjern dem dersom de er til plage.ingen bruk for dem uansett!

Skrevet

Jeg har fått skåret ut tre og trukket en. Det gikk helt fint det.

Skrevet

Jeg har i hvert fall mine i god behold. Har aldri hatt noen problemer med dem.

Skrevet

Jeg har en igjen, de tre andre er borte.

Jeg grudde meg fælt for å trekke, men det var ikke så ille.

Så det gjør meg ikke så mye og ta den siste når den tid kommer.

Det går nok bra skal du se :o)

Skrevet

jeg har ikke noe problemer med mine.. ikke enda hvertfall :P

Skrevet

Mine er ute.. Pga at de er de siste tennene som kommer og at de kommer sent, så er de veldig ofte dårlige. Jeg hadde trekt de var jeg deg, jøss, ti kurer..hva gjør det med kroppen tro?

Skrevet

Jeg trakk de to oppe da jeg var ca 20 år. Gikk helt fint det.

De to nede har jeg fremdeles, 15 år seinere :-)

Skrevet

Fikk en visdomstann da jeg var 30. Fikk betennelse i den. Tannlegen behandlet først betennelsen og trakk den da jeg ble bra.

Fikk to visdomstenner da jeg var 40, som straks ble trukket uten problem.

Kommer visdomstnn nr 4 noen gang mon tro?

Selv om jeg fikk visdommen sent, fikk min datter den tidlig. Det er "evigheter" siden hun, som nevnt i en annen trår, trakk en visdomstann og ble kjempedårlig.

Skrevet

Jeg har fjerna én, de tre andre har jeg ingen problemer med. Den som måtte bort kom fram helt på skeiva og måtte deles opp og graves ut etter alle kunstens regler, takk og takk for at det finnes bedøvelse:)

Skrevet

Jeg trakk 4 småjeksler før jeg fikk regulering, så min visdom sitter romslig og trygt forankret i kjeven :-)

Skrevet

Måtte operere ut to visdomstenner nede. De var kommet ut, og stod og presset på jekslene bakerst. Var ganske kronglete og de måtte knekke et bein el no slikt for å få de ut. Grudde meg en del (mest pga smerter), men det gikk bra med en del smertestillende de første dagene

Gjest Flystripa
Skrevet

Jeg fikk tre visdomstenner, og trakk alle sammen i løpet av 14 dager. Det var ikke noen nær døden opplevelse - men det var sårt i noen dager etterpå. Fikk Paralgin/Paracet og fikk frivakt i to dager for hver tann (taktikk, jeg dro på fest). Jeg var i flyvåpenet, og Forsvaret betalte *mimre*

Skrevet

Jeg fikk tre visdomstenner, og trakk alle sammen i løpet av 14 dager. Det var ikke noen nær døden opplevelse - men det var sårt i noen dager etterpå. Fikk Paralgin/Paracet og fikk frivakt i to dager for hver tann (taktikk, jeg dro på fest). Jeg var i flyvåpenet, og Forsvaret betalte *mimre*

Er det pga. flyvåpenet du kaller deg Flystripa?

Gjest Flystripa
Skrevet

Er det pga. flyvåpenet du kaller deg Flystripa?

Nei, det var etter en diskusjon herinne for noen år siden. Om sveisen på høna, hehe...

Jeg hadde et annet nick før den tid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...