Gjest tenker på mye rart Skrevet 15. september 2006 Skrevet 15. september 2006 Da jeg var på ferie med ei venninde i sommer var vi ute og spiste på restaurant. Jeg bestilte på spansk en omelett med ost og skinke, og min venninde sa hun ville ha det samme som meg til kelneren. Problemet var at hun ikke spiser skinke, men hun trodde jeg sa omelett med ost. Når hun fikk sin mat ble hun skuffet og hun sa til kelneren at hun ikke spiser skinke og at hun hadde misforstått. Da sa kelneren at det var jo synd for henne og så gikk han.. Senere mener min venninde at han burde tilbudt henne ny mat. Jeg mener egentlig at her var det henne som hadde oppfattet feil og at det ikke er en selvfølge at hun skulle få ny mat. Hva mener dere? ER det vanlig praksis å tilby gjestene ny mat når det er gjesten som har bommet på bestillingen? 0 Siter
Gjest pekka Skrevet 15. september 2006 Skrevet 15. september 2006 Desverre kan man ikke få ny når man får det som er bestilt. Derimot så kunne kelneren tilbudt seg å prøve å fjerne skinken kanskje. Men det er jo ikke så enkelt i en omelett da 0 Siter
Sofline Skrevet 15. september 2006 Skrevet 15. september 2006 Tja, det gjør vi i hvertfall der jeg jobber. 0 Siter
Gemini Skrevet 15. september 2006 Skrevet 15. september 2006 Det var jo hennes feil, så hun har jo absolutt ikke krav på noe nytt. Hva som er vanlig vet jeg ikke. Men han kunne jo i det minste spurt om hun ville ha ny mat, mot at hun betalte dobbelt. Og med den ulempen at dere ikke fikk spist samtidig. 0 Siter
Gjest huttix Skrevet 15. september 2006 Skrevet 15. september 2006 Hva faen får deg til å rippe opp i en slik gammel historie nå? Fritidsproblemer? 0 Siter
Gjest servitør om sommeren Skrevet 15. september 2006 Skrevet 15. september 2006 Tja, det gjør vi i hvertfall der jeg jobber. Men hvor ofte bestiller folk feil mat da? Jeg har opplevd at folk klager på maten, type "nei, jeg liker ikke tomater", selv om de har bestilt pizza eller liknende.. Makan. Og da skal de selvsagt ha noe annet. 0 Siter
Sofline Skrevet 15. september 2006 Skrevet 15. september 2006 Men hvor ofte bestiller folk feil mat da? Jeg har opplevd at folk klager på maten, type "nei, jeg liker ikke tomater", selv om de har bestilt pizza eller liknende.. Makan. Og da skal de selvsagt ha noe annet. Jeg har ikke opplevd det ennå, men det står i instruksene våre at de skal få ny mat om de er misfornøyd med den som kommer på bordet. 0 Siter
Gjest tenker på mye rart Skrevet 16. september 2006 Skrevet 16. september 2006 Hva faen får deg til å rippe opp i en slik gammel historie nå? Fritidsproblemer? Nei da, har ikke fritidsproblemer. Ville ikke rippe opp i noen ting heller. Var bare litt nyskjerrig på om det er vanlig praksis i restaurant bransjen å gi ny mat i slike tilfeller:) 0 Siter
hidi Skrevet 16. september 2006 Skrevet 16. september 2006 Bestiller du feil så er det din feil. Men så er det service da.... 0 Siter
keinstein Skrevet 16. september 2006 Skrevet 16. september 2006 Kelneren var lite profesjonell. Servitør er et fag. Meningen med et serviceyrke er ikke å beseire en kunde. De kan aldri beseire kunden, men bare redde stumpene uansett hvem som har feilen. Servitøren burde "satt ræva i gir" og sørget for at kunden kom ut av det med æren i behold. Jeg ville halvert prisen på det som var feil og sørget for at kunden fikk ny så fort som mulig. Men det er mulig å plukke ut skinke av maten, så jeg ville spurt om det var en løsning. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.