Gå til innhold

Sjalusi??

Gjest kjærringa-te-gubben

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært kjærester i et og et halvt år, og forlovet i et halvt.Jeg elsker kjæresten min over alt og ville aldrii funnet på å vært utro eller gjort noe som ødela forholdet vårt.Jeg er veldig flink og si det til han også, at han er mannen i mitt liv, og jeg elsker han. Sier det ofte. Vi har tre barn til sammen, han ett, og jeg to.

Nå har jeg begynt i ny jobb som butikksjef, og var derfor forrige helg på kurs. Jeg merket det allerede på fredag før jeg dro, at han var så rar. Og da jeg spurte hva det var så sa han han var så lei, så spurte jeg om det var av meg, men nei han var lei av hele opplegget sa han. Hva han nå mente med det. Dro så på kurs. Jeg bruker når vi er fra hverandre og sende koselige nattameldinger, ikke hele tida men ja, ofte. Gjorde det på fredagskvelden. Så kom lørdagen, møte hele dagen, og middag og fest etterpå.Pratet med han i halv elleve tida på kvelden, alt virka ok da. Jeg var sliten og gikk å la meg lenge før de andre. Jeg skrev ikke nattamld til han siden jeg hadde prata med han på tlf.Ringte han i 10 tiden på morgenen søn, da jeg hadde spist frokost.

Kom hjem på søndagskvelden, og da var helvete løs!!

Jeg ble beskyldt for å ha pult hele natta, han kalte meg ludder og det ene og det andre, helt syke påstander.Jeg ble så lei meg å gråt, for jeg hadde slettes ikke gjort det!! Mest gråt jeg for han kunne tro noe sånt om meg. Og jeg sa bare at det ikke var fakta og han måtte bare skjerpe seg med sjalusien sin. Men nei han var ikke sjalu, bare jeg som var et ludder.

Jeg orket ikke bruke tid på å forsvare meg for noe jeg ikke hadde gjort!! Orket ikke sitt å messe på det.

Mandagen kom, og han var like sur. Når jeg sa at vi måtte prate ordentlig om det her så sa han at han orka ikke!! jeg var så frustrert! Gikk å la meg og var så lei meg.

Tirsdagen var jeg på jobb, og plagdes så med faxen, da kom han å hjalp meg, og var litt blidere. På kvelden var alt som før igjen, og vi hadde deilig sex, som alltid... og da sa han han elsket meg osv... Men jeg fikk ingen unnskylding for hvordan han oppførte seg!!!Men jeg var bare glad det var over at han var så sjalu og sur. Jeg synes han e sjuk i hauet sitt når han oppfører seg på den måten han gjorde. Hva synes dere andre her. Nå er alt som før liksom.

Jeg kommer aldrii til å gå fra han, men han får jaggu skjerpe seg!!

Gjest veldig sjalu ja..
Skrevet

Huff dette er hans måte å psyke deg ut på? Du vil i fremtiden grue deg hvis du må på kurs.

Jeg ville også vært litt på vakt (desverre) for på seg selv kjenner man andre (eller noe sånt). Kan han være el ha vært utro siden mistanken rettes mot deg?

Gjest kjærringe-te-gubben
Skrevet

Huff dette er hans måte å psyke deg ut på? Du vil i fremtiden grue deg hvis du må på kurs.

Jeg ville også vært litt på vakt (desverre) for på seg selv kjenner man andre (eller noe sånt). Kan han være el ha vært utro siden mistanken rettes mot deg?

Ja, nettopp.Jeg gruer meg til neste gang jeg skal på kurs! Mens han selv er borte ganske ofte, på kurs, gutteturer og div.

Hører med til historien at jeg har vært hjemme hele tiden mens vi har vært sammen, gått nettstudier, middagen har stått på bordet halv 4 hver dag, huset har vært strøkent. Jeg har passet barna, både hans og mine mens han har vært på jobb, eller gjort sine interesser. Nå når jeg har begynt å jobbe må han ta sin del av det der. Men uansett skal han ikke oppføre seg sånn!!!

Gjest veldig sjalu ja..
Skrevet

Ja, nettopp.Jeg gruer meg til neste gang jeg skal på kurs! Mens han selv er borte ganske ofte, på kurs, gutteturer og div.

Hører med til historien at jeg har vært hjemme hele tiden mens vi har vært sammen, gått nettstudier, middagen har stått på bordet halv 4 hver dag, huset har vært strøkent. Jeg har passet barna, både hans og mine mens han har vært på jobb, eller gjort sine interesser. Nå når jeg har begynt å jobbe må han ta sin del av det der. Men uansett skal han ikke oppføre seg sånn!!!

Sånn oppførsel må du bare sette en stopper for med en gang, finn på noe lurt! Men ha i bakhodet at han er redd for å miste deg nå som du ikke "bare går hjemme" og steller for han. Ikke lag veldig store forandringer ellers, ta det gradvis og pass på å elsk ham som før. Verken mere eller mindre, ellers begynner han å lure. :) -Det ordner seg for snille jenter!! HUsk det.

Gjest Jente27:!
Skrevet

Det der hadde jeg aldri funnet meg i! Og jeg ser for meg at det bare kommer til å bli verre.

Jeg hadde ihvertfall ikke orket å ha sex med fyren når han ikke kan si unnskyld for å beskylde deg for utroskap og å være et ludder!

Eier du ikke selvrespekt?

Gjest kjærringe-te-gubben
Skrevet

Det der hadde jeg aldri funnet meg i! Og jeg ser for meg at det bare kommer til å bli verre.

Jeg hadde ihvertfall ikke orket å ha sex med fyren når han ikke kan si unnskyld for å beskylde deg for utroskap og å være et ludder!

Eier du ikke selvrespekt?

Du kan så si ja, men han skulle reise bort dagen etter og være borte ei uke, men jeg var bare så happy for han var blitt blid igjenn. Dum som jeg er...

Skrevet

Her må det ringe noen varselbjeller!

Dette høres ut som opptakten til noe som kan utvikle seg til et stort sjalusi og kontrollbehov.

Utifra hvor lenge dere har vært sammen, er det også et typisk tidspunkt for når slike "syke" personlighets trekk kan komme frem.

Jeg kjenner igjen det du skriver fra en tidligere ungdomskjæreste: Han kunne plutselig bli sjalu og rasende for ting som bare hadde hendt i hans eget hode...

Når han hadde slike "anfall" gikk det overhodet ikke an å snakke logikk eller fornuft til ham. Han sa de styggeste ting, og kom med beskyldninger som ikke hadde rot i virkeligheten i det hele tatt..

Etterpå virket det som han ikke husket hva han hadde gjort og sagt. Og han kunne være så hyggelig som bare det..

Til info har han senere fått diagnose på psykisk lidelse, og vært til psykiatisk behandling..

Mitt råd er at du bør være veldig oppmerksom i fremtiden om dette gjentar seg.

Kanskje han har psykopatiske trekk som kan bli til store problemer på sikt..

Skrevet

Her må det ringe noen varselbjeller!

Dette høres ut som opptakten til noe som kan utvikle seg til et stort sjalusi og kontrollbehov.

Utifra hvor lenge dere har vært sammen, er det også et typisk tidspunkt for når slike "syke" personlighets trekk kan komme frem.

Jeg kjenner igjen det du skriver fra en tidligere ungdomskjæreste: Han kunne plutselig bli sjalu og rasende for ting som bare hadde hendt i hans eget hode...

Når han hadde slike "anfall" gikk det overhodet ikke an å snakke logikk eller fornuft til ham. Han sa de styggeste ting, og kom med beskyldninger som ikke hadde rot i virkeligheten i det hele tatt..

Etterpå virket det som han ikke husket hva han hadde gjort og sagt. Og han kunne være så hyggelig som bare det..

Til info har han senere fått diagnose på psykisk lidelse, og vært til psykiatisk behandling..

Mitt råd er at du bør være veldig oppmerksom i fremtiden om dette gjentar seg.

Kanskje han har psykopatiske trekk som kan bli til store problemer på sikt..

Huff og huff, han du forteller om høres ut som forloveden min...veldig! Å, hadde jeg ikke vært så glad i han!! Men jeg er virkelig i tenkeboksen etter dette "anfallet" hans. Er det virkelig verdt det...

Skrevet

Jeg hadde nok tenkt meg om to ganger før jeg giftet meg med denne fyren.

Hans sjalusi grenser til det sykelige. De fleste kan sikkert føle en viss usikkerhet hvis kjæresten reiser bort, men det er ikke akseptabelt at han kaller deg ludder og beskylder deg for å pule hele natta.

Skrevet

Dette er alvorlig.

Alvorlig ja, det sier alle veninnene mine også!!!

Huff å huff, hvorfor møter jeg bestandig slike idioter? Å, men jeg er så forbanna glad i han, jeg er mere glad i han enn hva jeg noen gang har vært i faren til barna mine! Som jeg var sammen med i ti år!

Men skjerper han seg ikke, eller evt. får hjelp så går jeg. Men han nekter jo for han er sjalu! Det gjør jo alle. ikke enkelt neei:(

Skrevet

Huff og huff, han du forteller om høres ut som forloveden min...veldig! Å, hadde jeg ikke vært så glad i han!! Men jeg er virkelig i tenkeboksen etter dette "anfallet" hans. Er det virkelig verdt det...

Føler med deg!

Det er jo nettopp det at man blir glad i de gode sidene deres, som gjør at man finner seg i / venner seg til ting som egentlig føles galt.

Derfor blir man jo ofte i dårlige forhold mye lenger enn man kanskje burde..

Er jo ikke sikkert at din mann en like ille som min ex.. For han ble også fysisk voldelig etterhvert...

Men du bør ihvertfall være ekstra oppmerksom hvis du føler at han begynner å manipulere deg. Eller hvis det han sier og gjør ikke virker urimelig og urettferdig.

Da er det faktisk ikke deg det er noe galt med! Og det er viktig å huske på!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...