Gå til innhold

ADSL på ny laptop

Anbefalte innlegg

Gjest hva gjør jeg nå
Skrevet

Har fått ny Laptop (med WinXP). Har stasjonær som står her også og som jeg har ADSL (Telenor) på. Nå har jeg forsøkt å koble til nettkabelen til Laptopen men ikke søren om jeg får en dritt til å funke. Jeg må vel sette opp en eller annen nett-tilkobling, eller no'? Men hvordan?

Skrevet

Er det ADSL med passord? Da må du sette opp nettverkstilkoblingen via Kontrollpanel; Nettverks- og Internett-tilkoblinger; Nettverkstilkoblinger; høyremeny: Opprette ny tilkobling.

Det er mulig du må gjøre dette selv med "direktetilkobling", altså abonnement uten passord, men jeg trodde det skulle gå automatisk i det du satte i kabelen. Noen med mer peil må gjerne korrigere meg.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Har du router skal det ikke være nødvendig å sette opp noe spesielt på laptopen. Har du ikke det, så skaffer du en.

Min router har både trådløs og kablet tilkobling, så da er det kabel mellom stasjonær PC og router, og brukernavn og passord er satt opp via denne. På laptopen var det nok å skrive inn passord for å komme inn på nettverket første gang den logger på, så er det bare å surfe i vei.

Skrevet

Hva slags "adsl-boks" har du? Det det kun modem, eller modem og ruter? (Merke, modell?)

I tillegg - har du installert nettverk i windows? Under "nettverksoppkoblinger" (eller hva det heter på norsk), har du noe som heter "lokal tilkobling" eller noe i den duren? Hvis du ikke har noe der, så har du mest sannsynlig ikke installert nettverksprotokollene

".........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...