Gå til innhold

For høyt blodtrykk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 142 - 92 altfor høyt slik at det går ikke an å gå rundt med slikt blodtrykk, eller er det slik at en bør være obs på at det ikke stiger siden det er i grensesonen?

Skrevet

Det er ikke så høyt at man ikke kan gå rundt med det uten å merke noe (bestefaren min hadde overtrykk på nærmere 200 uten å merke noe til det), men det bør ikke bli høyere.

Skrevet

Det er litt høyt. Men legg deg ned i 20 min og lukk øynene eller hør på musikk. Mål så trykket.

Dette er en greie for eksperter, så gå til lege.

Skrevet

Bare pass på at du har det trygt og godt.Jeg mener blodtrykket øker når man stresser og har det ugreit. Dvs eks dårlig trivsel i amerika kanskje? Det er kanskje ikke en lege som målte deg? Hvis du har målt deg selv så ville jeg tatt turen til lege for å ha kontroll på det hele.

Skrevet

Bare pass på at du har det trygt og godt.Jeg mener blodtrykket øker når man stresser og har det ugreit. Dvs eks dårlig trivsel i amerika kanskje? Det er kanskje ikke en lege som målte deg? Hvis du har målt deg selv så ville jeg tatt turen til lege for å ha kontroll på det hele.

Det var en sykepleier som målte det og mente at jeg skulle til lege her i USA. Jeg går på medisiner for høyt blodtrykk og tror ikke dette er noe å stresse for, men vil ha det sjekket snart igjen.

Dårlig trivsel er det ikke. Jeg trives bra, men jeg har mye å gjøre og har ikke lagt livet mitt opp til å gå i stille og rolig farvei.

Skrevet

Det er litt høyt. Men legg deg ned i 20 min og lukk øynene eller hør på musikk. Mål så trykket.

Dette er en greie for eksperter, så gå til lege.

Jeg gidder ikke gå til fremmed lege så jeg venter til jeg kommer hjem til min egen lege. Jeg fikk det målt hos en sykepleier som syntes det var alt for høyt.

Jeg følger rådet ditt og hører på cd med sound therapy;)

Skrevet

Det er ikke så høyt at man ikke kan gå rundt med det uten å merke noe (bestefaren min hadde overtrykk på nærmere 200 uten å merke noe til det), men det bør ikke bli høyere.

Sykepleieren sa at det ikke gikk an å gå rundt med slikt blodtrykk (ikke at jeg merker noe til det). Jeg vet at det ikke bør bli høyere, men jeg orker ikke å gå til fremmed lege og begynne å styre med medisineringen. Jeg har ofte hatt 90 i nedre grensen uten at noen har tatt helt av for det slik hun gjorde.

Skrevet

Jeg gidder ikke gå til fremmed lege så jeg venter til jeg kommer hjem til min egen lege. Jeg fikk det målt hos en sykepleier som syntes det var alt for høyt.

Jeg følger rådet ditt og hører på cd med sound therapy;)

Generelt er at mange som tror de har det, bare er stresset av måling. Men som sagt er det ekspertgreier.

Skrevet

Jeg har 145/95 da. Tar ikke noe for det og legen sa aldri at jeg skulle ta noe heller.

Men jeg var HYPER stresset over å ta det da, for jeg skulle få Reductil. Menneh, det fikk jeg jo ikke for det var altså grensen.

Skrevet

Sykepleieren sa at det ikke gikk an å gå rundt med slikt blodtrykk (ikke at jeg merker noe til det). Jeg vet at det ikke bør bli høyere, men jeg orker ikke å gå til fremmed lege og begynne å styre med medisineringen. Jeg har ofte hatt 90 i nedre grensen uten at noen har tatt helt av for det slik hun gjorde.

Så lenge kroppens andre organer ikke er svake, så bør det kanskje gå bra å vente..? Men det går jo an å ringe til legen din selv om du er i utlandet vel? Bare for å ha gjort det liksom... Jaja, nyt roen musikk kan gi :)

Skrevet

Generelt er at mange som tror de har det, bare er stresset av måling. Men som sagt er det ekspertgreier.

Jeg vet at det er ekspertgreier, men jeg er også ekspert på meg selv;) Jeg har et blodtrykk som varierer veldig og blir fort for høyt når jeg er stressa. Jeg vet at det går ned når jeg ikke er stresset.

Det er lite moro å leve hvis en skal aldri bli stresset av noen ting;) Jeg har tenkt å ha det moro til jeg dør.

Skrevet

Jeg har 145/95 da. Tar ikke noe for det og legen sa aldri at jeg skulle ta noe heller.

Men jeg var HYPER stresset over å ta det da, for jeg skulle få Reductil. Menneh, det fikk jeg jo ikke for det var altså grensen.

Jeg har hatt mye høyere blodtrykk og går på medisiner mot det så reductil er ikke aktuelt for meg;( Skulle ønske det var det, men nå har jeg gått ned i vekt. Har tatt to timer med akupunktur og tror det hjelper.

Skrevet

Så lenge kroppens andre organer ikke er svake, så bør det kanskje gå bra å vente..? Men det går jo an å ringe til legen din selv om du er i utlandet vel? Bare for å ha gjort det liksom... Jaja, nyt roen musikk kan gi :)

Ja det kan godt hende jeg ringer min egen lege, men jeg tror dette var en overivrig sykepleier som vil gjøre det aller aller beste;)

Ro har jeg mye av, men nå går jeg og venter på en spesiell tlf. Kanskje det gjør at blodtrykket stiger;)

Skrevet

Jeg målte undertrykk på 95 i 1990 og 1998, uten at det var snakk om å begynne med blodtrykksmedisin. Først tidlig i fjor, da blodtrykket hadde steget ganske mye, fikk jeg medisin, som hjalp. I sommer gikk trykket opp litt, så da fikk jeg et annet preparat. Nå er blodtrykket kommet ned i 120/80, og så lavt har jeg ikke hatt før (har bare ført "statistikk" i 30 år)!

Men forstod jeg deg rett når du skriver at du allerede går på tabletter? Kanskje du da skulle prøve en litt høyere dose eller et annet preparat?

Du kan også lete øitt på nettet etter mat og alternativ medisin som kan hjelpe. Og se hva du bør unngå å spise.

Gjest or not....
Skrevet

Jeg målte undertrykk på 95 i 1990 og 1998, uten at det var snakk om å begynne med blodtrykksmedisin. Først tidlig i fjor, da blodtrykket hadde steget ganske mye, fikk jeg medisin, som hjalp. I sommer gikk trykket opp litt, så da fikk jeg et annet preparat. Nå er blodtrykket kommet ned i 120/80, og så lavt har jeg ikke hatt før (har bare ført "statistikk" i 30 år)!

Men forstod jeg deg rett når du skriver at du allerede går på tabletter? Kanskje du da skulle prøve en litt høyere dose eller et annet preparat?

Du kan også lete øitt på nettet etter mat og alternativ medisin som kan hjelpe. Og se hva du bør unngå å spise.

Det heter ikke undertrykk, men nedre trykk. Ellers er det jo vel vakum? :)

Skrevet

Jammen forskjell på leger.....her på legesenteret blir man medisinert når undertrykket er over 85.

Jeg har såkalt "hvitfrakktrykk" så gikk med 24timers apparat i sommer for å sjekke trykket gjennom hele døgnet. Gikk veldig greit det, hadde et snittblodtrykk på 123 over 78 på dagtid og lavere på nattetid. På legekontoret hadde jeg 156 over 95..... så kan jammen variere.

Skrevet

Typisk helsepersonale: "Det går ikke an å ha det sånn som du har det."

Skrevet

Jeg hadde 100 over 50 en gang. Er det unormalt?

Skrevet

Jeg hadde 100 over 50 en gang. Er det unormalt?

50 er veldig lavt... du var nok trøtt da...

Skrevet

50 er veldig lavt... du var nok trøtt da...

Var ganske full og sov nærmest da de målte blodtrykket. En annen gang jeg var innlagt hadde jeg 150 i puls... Gikk med et apparat som målte puls og blodtrykk, i en uke. Plutselig kom sykepleierene springende og spurte hva det var og sa at jeg hadde så høy puls, mens jeg følte meg veldig avslappet...

Pappa har hjertefeil, så jeg har begynt å lure¨på om jeg også kan ha arvet noe skummelt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...