Gå til innhold

For høyt blodtrykk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var ganske full og sov nærmest da de målte blodtrykket. En annen gang jeg var innlagt hadde jeg 150 i puls... Gikk med et apparat som målte puls og blodtrykk, i en uke. Plutselig kom sykepleierene springende og spurte hva det var og sa at jeg hadde så høy puls, mens jeg følte meg veldig avslappet...

Pappa har hjertefeil, så jeg har begynt å lure¨på om jeg også kan ha arvet noe skummelt.

Man vet jo aldri, men vil tro at om mistanken var der så ville de på sykehuset utredet deg eller i det minste gitt beskjed til fastlegen din. Sykehusene skal sende en såkalt epikrise/info til legen ved alle innleggelser mener jeg på...

Men tenker du mye på det, så får du legen din til å utrede deg.

Skrevet

Jeg hadde 100 over 50 en gang. Er det unormalt?

100 over 50 høres lite ut, men jeg mener en venninne av meg har enda lavere blodtrykk. Hun er ellers frisk og sunn.

Skrevet

Jeg måler blodtrykket ganske ofte på sykehuset og spurte der hva som ble ansett å være innenfor normalen, og svaret var:

Overtrykket, din alder + 100, nedre; ikke over 90.

Skrevet

Jeg hadde 100 over 50 en gang. Er det unormalt?

Det er omtrent som meg, jeg tror det er litt lavere enn normalt men ikke farlig.

Skrevet

Det er lett forhøyet.

Jeg er medisinert mot for høyt blodtrykk og det har lett for å stige. Tror ikke at jeg gjør noe særlig ut av det, selvom den amerikanske sykepleieren syntes dette var altfor høyt.

Skrevet

Jeg er medisinert mot for høyt blodtrykk og det har lett for å stige. Tror ikke at jeg gjør noe særlig ut av det, selvom den amerikanske sykepleieren syntes dette var altfor høyt.

Jeg hadde heller ikke gjort noe, men kanskje sjekket det litt sånn med jevne mellomrom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...