Gå til innhold

Julegavehandel, hvem har begynt?

Anbefalte innlegg

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Julegaver nå? Nei, hjelpe meg det blir for sprøtt! Er over 20 grader ute. Jeg kniper meg fast i den siste resten av sommeren. Julegaver er kosligst å handle i desember. Sitter med en følelse av at folk har lite å gjøre på når en begynner å tenke på julegaver i september....

Du har muligens rett..

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

6

• org

2

• rose23

2

• hare1365380455

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg sitter på verandaen og nyter sommeren jeg.

Selv irriterer jeg meg bare over sommeren når jeg ikke har mulighet til å komme ut.

Skrevet

Julegaver nå? Nei, hjelpe meg det blir for sprøtt! Er over 20 grader ute. Jeg kniper meg fast i den siste resten av sommeren. Julegaver er kosligst å handle i desember. Sitter med en følelse av at folk har lite å gjøre på når en begynner å tenke på julegaver i september....

Ville tro at de som tenkte på julegaver nå, ikke ville blakke seg helt i desember?

Men, helt enig. Å tenke på julegaver nå, gir ikke mye julestemning:)

Men jeg skjønner folk som posjonerer det ut. Ikke alle som klarer å legge av penger, eller bruke av en månedslønn til en hel slekt!

Skrevet

Jeg også, selv om det når sant skal sies var en glipp. Jeg klarte *host* å bestille samme dings på nettet to ganger, så da blir det julegave til ho mor. Og _nei_, ikke en sånn dings. Helt uskyldig;)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Hørtes deilig ut!

Ha en deilig sommernatt og en god helg!

:)

Takk i lige måde.

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Jeg også, selv om det når sant skal sies var en glipp. Jeg klarte *host* å bestille samme dings på nettet to ganger, så da blir det julegave til ho mor. Og _nei_, ikke en sånn dings. Helt uskyldig;)

Skjønner!

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Selv irriterer jeg meg bare over sommeren når jeg ikke har mulighet til å komme ut.

Hvorfor har du ikke mulighet til å komme ut?

Vi skulle egentlig på hytta i helga , men jeg har fått bronkitt og orker ikke. Føler meg likevel piggere i kveld. Og da ble det tent lykter og drukket lin vin på verandaen. Sommeren må nytes til siste slutt:)

Skrevet

Ville tro at de som tenkte på julegaver nå, ikke ville blakke seg helt i desember?

Men, helt enig. Å tenke på julegaver nå, gir ikke mye julestemning:)

Men jeg skjønner folk som posjonerer det ut. Ikke alle som klarer å legge av penger, eller bruke av en månedslønn til en hel slekt!

Hva er vitsen med å blakke seg? De fleste har alt en trenger, eller råd til å kjøpe det. Ønsker en å gi en stor og flott julegave kan det være en ide å gå sammen med søsken el. venner å spleise. Å det jeg tror barn trenger, er noe å virkelig ønske seg. Da blir gleden større.

Skrevet

Hvorfor har du ikke mulighet til å komme ut?

Vi skulle egentlig på hytta i helga , men jeg har fått bronkitt og orker ikke. Føler meg likevel piggere i kveld. Og da ble det tent lykter og drukket lin vin på verandaen. Sommeren må nytes til siste slutt:)

Ingen veranda og ingen hage. Det er ikke det samme å gå en tur (i hvertfall ikke når jeg er alene). Men i morgen drar jeg og besøker moren min, og hun har hage. :-)

Skrevet

Har kjøpt 11. Er veldig stolt, jeg pleier ikke å begynne så tidlig!

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Har kjøpt 11. Er veldig stolt, jeg pleier ikke å begynne så tidlig!

Godt med det som er unnagjort!

Skrevet

Godt med det som er unnagjort!

absolutt! Har det vært mere penger å hente så har jeg kjøpt flere...

Skrevet

Syns det julegavehysteriet når nye høyer hvert år. Folk bruker vanvittig mye penger på det. Selv kjøper jeg kun fin gave til kjæresten, resten får hjemmelaget eller noe billig. Familie litt opp i åra har ikke bruk for noe som helst uansett, så de blir mye mer fornøyd med noe man lager selv, gjerne noe spiselig. Kjøper iallefall aldri gaver til familie for over 100 kr pr stk. (Mamma og pappa får kanskje noe ekstra da) Det er da tanken som teller! Hva har skjedd med den gode gammeldagse jula? Før i tida var ungene fornøyd sålenge de fikk en gave, idag får ungene gjerne 30 gaver. Syns hele greia har blitt latterlig egentlig.

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Syns det julegavehysteriet når nye høyer hvert år. Folk bruker vanvittig mye penger på det. Selv kjøper jeg kun fin gave til kjæresten, resten får hjemmelaget eller noe billig. Familie litt opp i åra har ikke bruk for noe som helst uansett, så de blir mye mer fornøyd med noe man lager selv, gjerne noe spiselig. Kjøper iallefall aldri gaver til familie for over 100 kr pr stk. (Mamma og pappa får kanskje noe ekstra da) Det er da tanken som teller! Hva har skjedd med den gode gammeldagse jula? Før i tida var ungene fornøyd sålenge de fikk en gave, idag får ungene gjerne 30 gaver. Syns hele greia har blitt latterlig egentlig.

Du har et fornuftig syn på det, synes jeg.

Det er tanken som teller.Jeg skjøper heller ikke dyre gaver, men forsøker å finne noe de trenger eller jeg vet at de blir glad for.

Skrevet

*misunnelig* Hva skal du i Sidney? *nysgjerrig*

Besøke søsteren min :)

Hun studerer der, så jeg tenkte at jeg skulle ta meg en liten svipptur dit nå når høsten kommer - ligge litt på stranden :)

Bor ikke så langt fra Bondai beach, så litt strandliv må det jo bli!

Og så skal jeg i operaen og se på ballett, shoppe, og se om jeg finner en kjekke surfer eller to...

Skrevet

... eller så slår vi til når vi finn gode tilbud, og hugsar på at vi alltid blir så stressa med alle moglege *andre* ting i desember, som vi ikkje kan gjere ferdig i september - som å ordne med mat og husvask ;-)

Skrevet

Er ferdig med alle smågaver til mine, dine og våre venner. MAngler til barna, mannen, svigers og mor.

Skrevet

Jeg har igjen til egne barn og foreldre. I år begynte jeg tidlig. Det har vært koselig å handle julegaver uten tidspress.

Skrevet

Nei, julegaver har ikke vært i tankene mine enda :), da må jeg ha julestemning rundt meg for å "få det til".

Jeg er litt sånn jeg at hvis jeg kjøper noe tidlig (spesielt til våre barn), så har jeg lett for å ta det fram før tiden, .... for det er jo så lenge til jul enda at jeg finner nok på noe.

Vi kjøper ikke til så mange heller vi da. Har kuttet ut søskenbarna til barna, så det blir til oldemor, besteforeldre, to enslige onkler, barna og til oss voksne.

Skrevet

Besøke søsteren min :)

Hun studerer der, så jeg tenkte at jeg skulle ta meg en liten svipptur dit nå når høsten kommer - ligge litt på stranden :)

Bor ikke så langt fra Bondai beach, så litt strandliv må det jo bli!

Og så skal jeg i operaen og se på ballett, shoppe, og se om jeg finner en kjekke surfer eller to...

God tur! Det høres herlig ut. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...