Gå til innhold

Er jeg gjerrig

Gjest det er min musikk

Anbefalte innlegg

• Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

13

• Logitechmusa

12

• keinstein

11

• ShitDiddelyDo

10

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Du må da levere 190 tusen rekker før du neste gang får 6 rette.

Ca 360 år hvis du leverer 10 rekker i uka. Har du flaks, får du 6 rette på første rekka, med uflaks kan det gå 7-800 år.

Med en sansynlighet på 1 / 7^34, så er det jo åpenbart at det går i praksis ikke an å få syv rette :-)

............................................."

Skrevet

Hva tipper du da?

Jeg spiller poker. Da dreier det seg om 2/3 sosial intelligens, og resten en blanding av statistikk og flaks. Mye mer fair spill :-)

"........................................."

Skrevet

Med en sansynlighet på 1 / 7^34, så er det jo åpenbart at det går i praksis ikke an å få syv rette :-)

............................................."

Ca 1:5,5 mill for å få 7 rette.

Med 10 rekker i uka burde det ta litt over 10 tusen år. Tålmodighet gutt, tåmodighet.

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Jeg spiller poker. Da dreier det seg om 2/3 sosial intelligens, og resten en blanding av statistikk og flaks. Mye mer fair spill :-)

Du sier noe der..

Mye større sjanse til å påvirke resultatet, og mye mer underholdende.

Spiller du klespoker, også?

(*håp i blikket*)

Skrevet

I poker hjelper det å være en smule psykopat eller autist.

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Men samtidig, når noen tilbyr meg penger for noe, så sier jeg takk, og dytter det i lommeboka. Jeg sier ikke nei tre-fire ganger som andre ofte gjør.

Nå har jeg kampanje på andres oppfatning av bilkostnader, og klaget høylydt på at jeg fikk så lite bensinpenger av folk. Det vekket noget grinete oppmerksomhet, men de lander snart på bakken. Og så slipper jeg å kjøre :-) De tror jeg er gjerrig, men det stemmer ikke med annet jeg gjør. Noen eter og drikker på min regning uten at jeg nevner det som noe problem.

Jeg har aldri sett på deg som gjerrig. Det er vel mer rettferdighet du er ute etter.

Godt at det finnes folk som virkelig _unner_ andre, i steden for å gremme seg!

Skrevet

I poker hjelper det å være en smule psykopat eller autist.

Heh-heh. Neppe. Ekstreme tenkemønstre lønner seg sjelden eller aldri i lengden. Og det er kun én ting som teller i poker: Hvordan det går over tid. Ett enkelt parti, eller én enkelt turnering, teller i seg selv lite.

"........................................"

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Pøh. Voksne friske folk må tåle såpass.

Ja, du har sikkert rett. Og når du sier det, ser jeg det komiske i det.

Kanskje de lærer en gang, også.

Skrevet

Du sier noe der..

Mye større sjanse til å påvirke resultatet, og mye mer underholdende.

Spiller du klespoker, også?

(*håp i blikket*)

Selvfølgelig. "Problemet" er bare at kvinnene jeg spiller mot som regel er mer opptatt av å få av seg klærne enn å spille. Det blir ikke noen utfordring for meg :-)

"..................................."

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Selvfølgelig. "Problemet" er bare at kvinnene jeg spiller mot som regel er mer opptatt av å få av seg klærne enn å spille. Det blir ikke noen utfordring for meg :-)

Skjønner problemet..

:D

Skrevet

Ja, du har sikkert rett. Og når du sier det, ser jeg det komiske i det.

Kanskje de lærer en gang, også.

Når du ser på metoder som blir brukt av svindlere (con artists), så utnytter de ofte andres egoisme, uærlighet og grådighet.

Skrevet

Jeg tror heller jeg ville blitt smigret over at vennen delte min musikksmak, felles musikksmak er noe jeg setter veldig pris på.

Men det er klart, du har brukt mye tid på dette, har kanskje kompisen din noen DVDer eller noe du kunne kopiere til gjengjeld?

Bryr meg ikke så mye om copyright jeg heller..... :-)

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Når du ser på metoder som blir brukt av svindlere (con artists), så utnytter de ofte andres egoisme, uærlighet og grådighet.

Noen kan sikkert trenge en lærepenge, også.

Men jeg tror sjelden folk forandrer seg, på de områdene du nevner, med griskhet osv..

Tror det sitter litt dypt.

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Kan godt ta en klespoker med deg, jeg.

Lover å ikke rive av meg klærne.

Kanhende det er _du_ som blir sittende naken..

Hi,hi (Men det spørs jo hvor lenge jeg greier å stå i mot)

:)

Gjest det er du
Skrevet

Du kan gi vedkommende noe som han setter stor pris på.

Det koster deg _ingenting_.

Ja du er gjerrig. Utrolig gjerrig.

Skrevet

Det er noe sånt styr i lovgivningen, ja. Du har lov til å la naboen kopiere en plate av deg, etc. Det er et veldig ullent og kronglete lovverk, hvor alt for mye er opp til den som tolker paragrafene. Derfor får vi aldri noen klare og konsise rettningslinjer før det blir modernisert.

Jeg skjønner veldig godt at produsenter vil kopibeskytte ting, selv om det desverre da går ut over de som kjøper det også.

.........................................."

"Jeg skjønner veldig godt at produsenter vil kopibeskytte ting, selv om det desverre da går ut over de som kjøper det også."

Joda, ikke uenig i det. Men jeg skjønner jo også godt at man ikke skal ha lov til å selge en defekt vare. Det er jo det kopibeskyttelsen er, CD-er med kopisperre kan jeg ikke spille i bilen min.

Skrevet

"Jeg skjønner veldig godt at produsenter vil kopibeskytte ting, selv om det desverre da går ut over de som kjøper det også."

Joda, ikke uenig i det. Men jeg skjønner jo også godt at man ikke skal ha lov til å selge en defekt vare. Det er jo det kopibeskyttelsen er, CD-er med kopisperre kan jeg ikke spille i bilen min.

Nei, det er ikke en defekt vare. Det er en begrenset vare. Og det er jeg selvfølgelig ikke særlig interessert i, jeg heller. Men hvis man tenker litt, så blir det ganske åpenbart etterhvert hvorfor produsentene ønsker slike løsninger. Den hele og fulle skylden ligger hos alle de som laster ned piratkopiert musikk i stedet for å kjøpe den.

"........................................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...