Gå til innhold

Er karrierekvinner skumle?

Anbefalte innlegg

Jeg er 27 år og har egentlig vært mest opptatt av å komme meg opp og fram i livet. Å her sitter jeg med en kjempeeiendom, stort hus og toppjobb. Ser helt normal ut, vil kalle meg sosial inntligent. Tøyser mye samtidig, er utadvent og føler meg til tider som Mor Theresa som skal være snill og hjelpe alle. Men hvorfor er jeg fortsatt singel??? Er ikke så rent sjeldent å jakter på byen,men synest ikke fulle, kåte menn er så attraktiv akkurat. Hvordan traff dere kjæresten deres? Søsteren min har i løpet av de siste 10 årene kanskje hatt 5-8 kjærester og har aldri vært singel mer enn maks 2 uker. Forstår ikke hvordan det går... Føler menn seg truet av damer som tjener bra, vet mye om ting og tang og greier å flislegge et bad alene?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/246034-er-karrierekvinner-skumle/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

6

• ylvali1365381015

5

• petter smart

4

• keinstein

2

Ja, mange menn føler seg truet. Men ikke alle.

Er problemet egentlig at du ikke vil eller de ikke vil? Du skriver jo at fulle kåte menn på byen ikke er så attraktive, og jeg er så enig :-) Jeg skjønner egentlig akkurat hvordan det er... Kan ikke påstå at jeg har gjort noen voldsom karriere, men jeg er sterk og ikke-så-dum og fikser det meste. En gang for lenge siden var det en som fikk advarsel fra en kompis: "du må ikke finne på å bli sammen med henne, hun er altfor intelligent for deg". Nå må det sies at de var ytterst oppegående de også da.

Mange menn liker å være overlegne........

Og forøvrig er jeg helt enig med sofline under: det er bedre å være singel enn å gå fra det ene forholdet til det andre *grøss*

Lykke til... etterhvert finner du en som fortjener deg :-)

Vi mennesker styres av instinkter.

Jeg har aldri følt meg tiltrukket av kvinnelige sjefer generelt, og de liker ikke meg. Tror jeg.

Mannlige preferanser er kanskje noe du ikke oppfyller. Du har kanskje ikke en personlighet de liker. Ikke sikkert du utstråler en invitasjon til forhold. Du har ikke de egenskapene de liker. Mange måter å si det på.

Mange vakre kvinner virker frastøtende på meg. F eks ei på CSI på TV er meget vakker, men et temmelig ufyselig menneske.

Ja, mange menn føler seg truet. Men ikke alle.

Er problemet egentlig at du ikke vil eller de ikke vil? Du skriver jo at fulle kåte menn på byen ikke er så attraktive, og jeg er så enig :-) Jeg skjønner egentlig akkurat hvordan det er... Kan ikke påstå at jeg har gjort noen voldsom karriere, men jeg er sterk og ikke-så-dum og fikser det meste. En gang for lenge siden var det en som fikk advarsel fra en kompis: "du må ikke finne på å bli sammen med henne, hun er altfor intelligent for deg". Nå må det sies at de var ytterst oppegående de også da.

Mange menn liker å være overlegne........

Og forøvrig er jeg helt enig med sofline under: det er bedre å være singel enn å gå fra det ene forholdet til det andre *grøss*

Lykke til... etterhvert finner du en som fortjener deg :-)

Hadde en affære som varte noen uker i fjor. For meg virket det som han hele tiden skulle argumentere mot meg samme hva det var. Var liksom konkurranse om hvem som hadde rett om ting og tang hele tiden.

Vi mennesker styres av instinkter.

Jeg har aldri følt meg tiltrukket av kvinnelige sjefer generelt, og de liker ikke meg. Tror jeg.

Mannlige preferanser er kanskje noe du ikke oppfyller. Du har kanskje ikke en personlighet de liker. Ikke sikkert du utstråler en invitasjon til forhold. Du har ikke de egenskapene de liker. Mange måter å si det på.

Mange vakre kvinner virker frastøtende på meg. F eks ei på CSI på TV er meget vakker, men et temmelig ufyselig menneske.

Men er det virkelig slik at menn føler seg truet av en kvinnes selvsendighet og intligens? Søsteren min er av den hjelpesløse typen, og mannfolkene står omtrent i kø hos henne.

Annonse

ylvali1365381015

er de du treffer redde for sterke eller intelligente kvinner skal du bare prise deg lykkelig for at de er uaktuelle.

men min erfaring er at man sjelden finner gullringen i all den møkka som åpenbarer seg på utesteder i helgene. kan godt være at mange er veldig ålreite sånn egentlig, men de viser seg neppe fra sin beste side i slike sammenhenger.

nei, finn en arena langt borte fra kjøttmarkedet dersom du virkelig er ute etter å finne en du kan dele framtida med. det er ikke umulig å finne dem på pub e.l. en lørdag natt, men sjansen er så mye større for å finne sin likesinnede i en setting der det ikke ligger i kortene at man skal sjekke.

hva med jobbforbindelsene?

dem du treffer via bekjente? og hobbyer?

ikke gi opp da, ikke virk desperat iallefall. det har en lei tendens til å ligge utenpå deg og støte mulige kandidater bort.

slapp bare av, vær deg selv og vær åpen for nye bekjentskaper.

vær en del av ulike sammenhenger der relasjoner kan oppstå. da er det ikke mer å gruble over. bare lev og ta for deg av det livet måtte bringe.

bare vær åpen nok til å se de muligheter som kanskje ligger latent- ikke introduser deg selv med all din ervervede status.

lykke til- det ligger i deg om du bare slapper av tror jeg.

:-)

Men er det virkelig slik at menn føler seg truet av en kvinnes selvsendighet og intligens? Søsteren min er av den hjelpesløse typen, og mannfolkene står omtrent i kø hos henne.

Ikke nødvendigvis truet. De fleste er nok bare ikke interessert.

Folk jeg ikke liker blir luft. Det betyr ikke at de utgjør noen trussel eller hindring. Jeg oppsøker dem bare ikke. Likegyldig.

Jeg kan ikke snakke for andre menn, men selv har jeg aldri falt for karrieretypen. Det har ingenting med intelligens og selvstendighet å gjøre, men jeg føler ofte at dere utstråler noe jeg ikke tiltrekkes av.

Mange av dere minner om Celine Middelfart. En pen dame, men fullstendig blottet for utstråling og sjarm.

Når det gjelder din søster og hennes drag på menn aner jeg like lite om henne som om deg, men jeg tror de færreste menn tiltrekkes av hjelpeløshet. Jeg tror dog sjarm og utstråling betyr nesten alt.

Gjest dette ble dypt....

Vel, jeg er redd det skinner igjennom til folk at du er vellykket. Kan det ha noe med måten du ser på folk? Er de ikke bra om de har mindre utdannelse , mindre hus osv?

Ikke glem at når det gjelder forelskelser så er det ikke lommeboka som virker, men hjertet ditt.......Hvert menneske er unikt på sin måte. Glem karrieren din, og andres, når du jakter på kjærligheten. Og tillat deg å være litt ung, ikke se på deg selv for høytidelig. MÅ mannen i ditt liv være velstående som du? Hans hjerte er like godt som ditt, like verdifullt....

Annonse

Gjest andre steder

Vel, jeg er redd det skinner igjennom til folk at du er vellykket. Kan det ha noe med måten du ser på folk? Er de ikke bra om de har mindre utdannelse , mindre hus osv?

Ikke glem at når det gjelder forelskelser så er det ikke lommeboka som virker, men hjertet ditt.......Hvert menneske er unikt på sin måte. Glem karrieren din, og andres, når du jakter på kjærligheten. Og tillat deg å være litt ung, ikke se på deg selv for høytidelig. MÅ mannen i ditt liv være velstående som du? Hans hjerte er like godt som ditt, like verdifullt....

Det er sikkert ikke på utesteder du skal finne mannen i ditt liv.

Tror ikke menn generelt har noe mot karrierekvinner som sådan, men antakelig liker de ikke jenter som anser seg selv som en!

Nå var jeg litt stygg - men nedtoner man nettopp det at man gjør det bra i jobb og er opptatt av akkurat det. fremstår man fort mer sympatisk.

Har også lagt merke til at den mer "hjelpeløse" typen gjør mer suksess på byen, og ergret meg over det. Men mange menn liker vel nettopp det å føle at de kan ta litt kontroll. Har også venninner som har spilt mer hjelpeløse på byen enn de egentlig er, nettopp for å virke attraktive. Men antar denne strategi neppe er heldig på sikt.

Tror ikke menn generelt har noe mot karrierekvinner som sådan, men antakelig liker de ikke jenter som anser seg selv som en!

Nå var jeg litt stygg - men nedtoner man nettopp det at man gjør det bra i jobb og er opptatt av akkurat det. fremstår man fort mer sympatisk.

Har også lagt merke til at den mer "hjelpeløse" typen gjør mer suksess på byen, og ergret meg over det. Men mange menn liker vel nettopp det å føle at de kan ta litt kontroll. Har også venninner som har spilt mer hjelpeløse på byen enn de egentlig er, nettopp for å virke attraktive. Men antar denne strategi neppe er heldig på sikt.

En ting skal være klart. Jeg sitter aldri å prater om jobben min ute. Jeg kvier meg nesten for å si hva jeg jobber med når folk spør. Men når de begynner å grave så er det "Waw" når jeg forteller det. Men faktisk prøver jeg å unngå i størst mulig grad å snakke om jobben min...

Gjest filosofine

Nå sier du at karierekvinner ikke er å trakte etter. Helst sjule hva du er og spill dum og uvitende så går det bra....

Det er noe med behovet for beskyttelse og å beskytte. Det er godt innarbeidet i kulturen at menn skal jakte på hjelpesløse kvinner for siden å bekytte dem. Kvinner skal være hjelpesløse og la seg jakte på.

En mann uten utdannelse og høy stilling liker som regel ikke en dame som har alt dette. Kvinner derimot som ikke har høy utdannelse og stilling vil gjerne ha en mann som kan gi dem status og økonmisk trygghet. Statusen skal være fra mannen, ikke fra kvinnen.

Nå er dette generelt. Selvfølgelig har du gode muligheter i dagens samfunn til å finne deg en kjæreste som står noenlunde på likefot med deg. Du er ung og det kan komme helt plutselig. Vær åpen for livet og livet åpner seg for deg;)

Gjest filosofine

Har du noen gang opplevd på skolen (i din barndom) at det var ei jente, som var perfekt? Som var søt, populær, god på skolen, hadde mange venner og god i sport?

Jeg husker dem. og jeg hata dem. Fordi, det var aldri noe jeg kunne være for dem. Aldri noe jeg kunne være best i.

I den voksnes verden er kanskje ikke sjalusien like utbredt, men jeg personlig ville føle det vanskelig å gå bort til en person som jeg oppfattet som god i alt og selvstendig, og som hadde alt (hus, jobb og økonomi) og spørre om vi skulle være venner... (eller date om det var en mann).

Saken er at vi mennesker liker å føle oss trengt. At vi betyr noe, og at noen trenger oss. Om du utstråler at du ikke trenger noen, er det ingen der for å si de er der for deg? Skjønner?

Jeg vet ikke hva som er det beste forslag for deg, men for meg hjalp det å bli hjelpesløs i noe. (det var ikke bevisst, men har skjønt det i ettertid at det gjorde meg mer tilgjenngelig)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...