Gå til innhold

Er karrierekvinner skumle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En ting skal være klart. Jeg sitter aldri å prater om jobben min ute. Jeg kvier meg nesten for å si hva jeg jobber med når folk spør. Men når de begynner å grave så er det "Waw" når jeg forteller det. Men faktisk prøver jeg å unngå i størst mulig grad å snakke om jobben min...

Hva slags folk er det egentlig du omgås ute? Så sjelden er det tross alt ikke at kvinner har høye/gode stillinger.

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

6

• ylvali1365381015

5

• petter smart

4

• keinstein

2

Skrevet

Noen menn, ja. Jeg gjør det ikke, så kom til meg. Så kan jeg ta en løpetur mens du legger fliser.

Skrevet

Noen menn, ja. Jeg gjør det ikke, så kom til meg. Så kan jeg ta en løpetur mens du legger fliser.

He he. Jeg er ikke flink til å stelle huset. Så da kan du stå får vasking, støvsuging og slikt, så skal jeg ta meg av andre ting :-)

Skrevet

Jeg har intrykk av at karierredamene ikke er av de peneste. Ikke for å generalisere altså, men jeg tror menn hadde hoppet glatt på om også utseendet hadde vært 100%. Menn er enkle sånn, dessverre!

Gjest unødvendig å trekke inn navn...
Skrevet

Jeg kan ikke snakke for andre menn, men selv har jeg aldri falt for karrieretypen. Det har ingenting med intelligens og selvstendighet å gjøre, men jeg føler ofte at dere utstråler noe jeg ikke tiltrekkes av.

Mange av dere minner om Celine Middelfart. En pen dame, men fullstendig blottet for utstråling og sjarm.

Når det gjelder din søster og hennes drag på menn aner jeg like lite om henne som om deg, men jeg tror de færreste menn tiltrekkes av hjelpeløshet. Jeg tror dog sjarm og utstråling betyr nesten alt.

kanskje det nettopp ER Celina Midelfart du skriver med?

Skrevet

kanskje det nettopp ER Celina Midelfart du skriver med?

Jeg er ganske sikker på at Celina Middelfart hadde overlevd å høre at hun ikke er min type. :)

Gjest unødvendig å trekke inn navn...
Skrevet

Jeg er ganske sikker på at Celina Middelfart hadde overlevd å høre at hun ikke er min type. :)

hehe.. joa.. ;)

Men dama sliter jo med samme problematikk, så mulig det er et sårt tema...

ylvali1365381015
Skrevet

Jeg kan ikke snakke for andre menn, men selv har jeg aldri falt for karrieretypen. Det har ingenting med intelligens og selvstendighet å gjøre, men jeg føler ofte at dere utstråler noe jeg ikke tiltrekkes av.

Mange av dere minner om Celine Middelfart. En pen dame, men fullstendig blottet for utstråling og sjarm.

Når det gjelder din søster og hennes drag på menn aner jeg like lite om henne som om deg, men jeg tror de færreste menn tiltrekkes av hjelpeløshet. Jeg tror dog sjarm og utstråling betyr nesten alt.

enig ang celina- hun er bare innstudert og alltid korrekt til fingerspissene. ikke mye som myker opp perfeksjonen eller vitner om en levende,leken eller åpen personlighet.

men det handler da mer om de egenskaper man utifra dette antar at hun har-kjedelig, kalkulerende eller nevrotisk detaljert. det handler om våre kognitive skjema og fordommer, ikke om at hun gjør det bra og

utståler uavhengigihet og integritet?

kan skjønne at mange menn som føler de ligger nede innenfor et opplevd hierarki, plages så til de grader av dette at de ubevisst ser seg om etter en partner som "selvhjelp". den underbevisste funksjonen dette forholdet har er å gjenopprette den manlige stolthet, en dynamikk som får ham til å føle seg som den sterke, dominerende.

synes det er patetisk!

mannen som det nye "svake" kjønn har jo vært debattert i løpet av de siste åra. de utkonkurreres av jentene hele veien, fra grunnskolen opp til universitetsnivå, både når det gjelder prestasjoner og andel.

det nye samfunnet har ikke bruk for dem som overvant tigre og isbjørner. vi trenger en integrert og trygg mann- det vil si en som er trygg på alle sidene ved den menneskelige ekistens. en som utforsker og setter pris på emosjonelle såvel som intellektuelle sider av seg selv og andre. en som er såppas selvsikker at han ikke knekkes av at partneren tjener mer eller har større akademisk status. eller ambisjoner.

til deg, sukka: vær bare glad for alle dem som virker skremt av deg, avviser deg i utgangspunktet. dem er ikke verdt din oppmerksomhet!

kan det tenkes mange menn antar at du er for kresen eller har mange nok å velge blandt? at det er grunnen til at de holder litt avstand?

å spille ynkelig og hjelpeløs er iallefall det siste du skal gjøre. da tiltrekker du bare ynkelige og patetiske menn!!

slapp av, vær åpen og løs i snippen. rydd plass til gleden i livet ditt, glem bekymringen!

det vil også synes utad og virke mer appellerende enn en innstudert følt eller en perfeksjonistisk dukke.

senk skuldrene. tenk på annet!

lykke til. jeg vet det ordner seg.

:-)

Skrevet

hehe.. joa.. ;)

Men dama sliter jo med samme problematikk, så mulig det er et sårt tema...

Hennes mannfolkproblemer vet jeg fint lite om.

ylvali1365381015
Skrevet

eneste måten vi kan kvitte oss med menn som ev skyr kvinner som er på linje med dem - fysisk, intellektuelt, økonomisk eller mht status er som følger:

vi overser dem bare. la dem velge disse ynkelig hjelpetrengende, som lar seg redusere til en gallionsfigur. som villig opptrer som blanding av statussymbol og en sårt trengende som degger for mannens ego.

hvorfor sørge over slike?

du ville blitt en gullring i et grisetryne! perler for svin!

nei, velger vi dem som etterhvert viser seg å være dugelige (les svar til sdd lenger ned), kan de utrygge machomennene bare velge utifra sine preferanser.

let them go! burde være en lettelse?

du må da ikke ha en mann for enhver pris så fort som mulig?

den som venter på noe godt osv...

Skrevet

enig ang celina- hun er bare innstudert og alltid korrekt til fingerspissene. ikke mye som myker opp perfeksjonen eller vitner om en levende,leken eller åpen personlighet.

men det handler da mer om de egenskaper man utifra dette antar at hun har-kjedelig, kalkulerende eller nevrotisk detaljert. det handler om våre kognitive skjema og fordommer, ikke om at hun gjør det bra og

utståler uavhengigihet og integritet?

kan skjønne at mange menn som føler de ligger nede innenfor et opplevd hierarki, plages så til de grader av dette at de ubevisst ser seg om etter en partner som "selvhjelp". den underbevisste funksjonen dette forholdet har er å gjenopprette den manlige stolthet, en dynamikk som får ham til å føle seg som den sterke, dominerende.

synes det er patetisk!

mannen som det nye "svake" kjønn har jo vært debattert i løpet av de siste åra. de utkonkurreres av jentene hele veien, fra grunnskolen opp til universitetsnivå, både når det gjelder prestasjoner og andel.

det nye samfunnet har ikke bruk for dem som overvant tigre og isbjørner. vi trenger en integrert og trygg mann- det vil si en som er trygg på alle sidene ved den menneskelige ekistens. en som utforsker og setter pris på emosjonelle såvel som intellektuelle sider av seg selv og andre. en som er såppas selvsikker at han ikke knekkes av at partneren tjener mer eller har større akademisk status. eller ambisjoner.

til deg, sukka: vær bare glad for alle dem som virker skremt av deg, avviser deg i utgangspunktet. dem er ikke verdt din oppmerksomhet!

kan det tenkes mange menn antar at du er for kresen eller har mange nok å velge blandt? at det er grunnen til at de holder litt avstand?

å spille ynkelig og hjelpeløs er iallefall det siste du skal gjøre. da tiltrekker du bare ynkelige og patetiske menn!!

slapp av, vær åpen og løs i snippen. rydd plass til gleden i livet ditt, glem bekymringen!

det vil også synes utad og virke mer appellerende enn en innstudert følt eller en perfeksjonistisk dukke.

senk skuldrene. tenk på annet!

lykke til. jeg vet det ordner seg.

"men det handler da mer om de egenskaper man utifra dette antar at hun har-kjedelig, kalkulerende eller nevrotisk detaljert. det handler om våre kognitive skjema og fordommer, ikke om at hun gjør det bra og utståler uavhengigihet og integritet?"

Enig. Men min erfaring er at svært mange "karrierekvinner" utstråler det samme som Celina.

Det var derfor jeg brukte henne som eksempel.

Jeg liker den lekne typen. Ikke den typen som vier sitt liv til arbeid og mer penger/status (noe jeg igjen ikke forstår - uansett kjønn).

Men dama over burde jo bare lete blant likesinnede. Det er nok karrieremenn der ute. Kan umulig å være så vanskelig å finne en med hennes verdier.

Skrevet

Menn velger ikke partner ut fra sosial status og penger, det er det kvinner som gjør det...

Skrevet

Er vel en manndomsting, menn er redd for å miste sin manndom, og en kvinne som har kommet lenger enn han - virker sterkere og mer truende på hans mannlige identitet. Selv om vi er i 2006 så tror jeg en del menn fortsatt er litt gammeldagse - det er de som skal tjene mest, forsørge familien...

ylvali1365381015
Skrevet

"men det handler da mer om de egenskaper man utifra dette antar at hun har-kjedelig, kalkulerende eller nevrotisk detaljert. det handler om våre kognitive skjema og fordommer, ikke om at hun gjør det bra og utståler uavhengigihet og integritet?"

Enig. Men min erfaring er at svært mange "karrierekvinner" utstråler det samme som Celina.

Det var derfor jeg brukte henne som eksempel.

Jeg liker den lekne typen. Ikke den typen som vier sitt liv til arbeid og mer penger/status (noe jeg igjen ikke forstår - uansett kjønn).

Men dama over burde jo bare lete blant likesinnede. Det er nok karrieremenn der ute. Kan umulig å være så vanskelig å finne en med hennes verdier.

nei. synes det er synd med mennesker som oppslukes av kun ett av livets utfoldelsesmuligheter. når man ev får barn kreves det feks temaskifte av både kvinner og menn. og det handler ikke om offer eller likestilling, men barnets rett.

overfladiskhet og overdreven fokus på ytre verdier er temmelig lite sjarmerende. synes jeg.

men for dem som selv ikke kjenner annet (fra barndommen?)er det vel bare slik det er?

tror ikke nødvendigvis sukka er slik. hun har bare gjort seg erfaringer og refleksjoner utifra dem. og leser vi svarene hun får fra menn, er det ikke oppløftende, synes jeg...

Skrevet

Har du prøvd deg på markedet da? Tenker på - har du vært ute på byen? Prøv internett, jeg var skeptisk til sjekking på internett før, men tro meg, der er det mye lettere å finne en likesinnet enn ute på byen.

Lag deg en profil på spraydate, blink etc... der du er åpen og ærlig om hvem du er. Ikke skriv at du er rik og suksessrik, du vil jo ikke tiltrekke deg en mann av feil grunner, en som bare er ute etter penga dine. Det kan du komme til senere.

Tenker litt på Celina Midelfart jeg, hun er rik, suksessrik og vakker - men singel og uten barn. Joa, hun har hatt sine kjærester, men forholdene har ikke funket. Kanskje hun har gått etter feil type, hva vet jeg. Like barn leker best, men ikke alltid?

Tenker du finner kjærligheten en vakker dag. Penger gir ikke lykke, men det gjør kjærlighet.

Skrevet

nei. synes det er synd med mennesker som oppslukes av kun ett av livets utfoldelsesmuligheter. når man ev får barn kreves det feks temaskifte av både kvinner og menn. og det handler ikke om offer eller likestilling, men barnets rett.

overfladiskhet og overdreven fokus på ytre verdier er temmelig lite sjarmerende. synes jeg.

men for dem som selv ikke kjenner annet (fra barndommen?)er det vel bare slik det er?

tror ikke nødvendigvis sukka er slik. hun har bare gjort seg erfaringer og refleksjoner utifra dem. og leser vi svarene hun får fra menn, er det ikke oppløftende, synes jeg...

Jeg aner ikke hvordan Sukka er. Hun skriver jo ikke spesielt mye om seg selv - utover at hun er en suksessfull karrierekvinne.

Det er klart folk som vokser opp som f.eks. Celina Middelfart får et annet syn på ting enn folk som vokser opp under mer nøkterne forhold.

ylvali1365381015
Skrevet

Jeg aner ikke hvordan Sukka er. Hun skriver jo ikke spesielt mye om seg selv - utover at hun er en suksessfull karrierekvinne.

Det er klart folk som vokser opp som f.eks. Celina Middelfart får et annet syn på ting enn folk som vokser opp under mer nøkterne forhold.

huff, ja... de blir uhyre bevisste sitt eget inntrykk på andre, ser det ut til. og krampaktig opptatt av egen rolle i familiekrøniken- den skal jo føres videre med suksess!

synes kanskje litt synd på henne, og andre med lignende forventninger fra all verden...

vi må ikke dømme for hardt- hun prøver jo bare å være snill pike, fortjene fars kjærlighet og respekt og forøvrig alle andres...

tenk hva det krever av guts.

og neglisjering av sitt indre!

nei, glad jeg er en simpel lektordatter! ;-)

Skrevet

Er ikke redd slike kvinner, men jeg tviler på om jeg ville ha hatt et forhold til ei. Men når det er sagt så hadde jeg satt pris på at du hadde tjent godt og vært oppegående, men jeg er ikke så glad i ytterligheter.

De som er karriere mennesker er ofte svært opptatt av jobb. Det er jobb, jobb, og atter jobb, livet blir ikke akkurat så veldig givende, etter min mening.

De gjør omtrent alt for å klatre i systemet, smisker og står på for at andre skal synes de er flinke i håp om høyere stilling og høyere lønn.

Det er utrolig mye falskhet blant dere, uten at jeg skal si at du er det.

Det finnes svært mange andre aktiviteter som kan gjøres sammen som familie enn at den andre skal jobbe hele tiden.

Det snakkes og tenkes jobb hele tiden også på fritiden.

Jeg har alltid lurt på hva et sånt menneske som deg tenker når du blir 80 år, vil du føle at du prioriterte riktig tro?

Kanskje vært lite hjemme med barna, lite hjemme med mannen og virkelig følt at du har levd livet? Eller er livet å sitte på et kontor og se ut på det fine været og kose deg foran pc'en?

Jeg tror ikke jeg har så veldig mye til felles med en slik kvinne.

Når det er sagt så har jeg relativ høy utdannelse og har til tider jobbet mye, men fritiden min holder jeg svært hellig.

Nå prioriterer jeg helt annerledes enn hva jeg gjorde for noen år siden. Livet er så mye mer enn å sitte å jobbe. Kvalitetstid for meg er å gjøre noe sammen med familien og spesielt sammen med barna mine.

Skrevet

Menn liker å være hjelpsomme, problemløsere. Selv om få ønsker å innrømme det vil de nok ha en kvinne som ikke klarer ALT selv. Men hjelpeløs skal hun selvfølgelig ikke være.

At du er praktis anlagt og tjener godt er store pluss i min bok (i de flestes bok).

Men jeg er enig i de som sier at karrierepersoner ikke er tiltrekkende. Jeg har en 8-4 jobb og selv om jeg kunne jobbet langt mer og tjent mye mer så ønsker jeg ikke det. Jeg vil ha et privatliv, tilbringe tid med familie og venner.

Du virker kanskje noe kald, noe overlegen på menn. De merker kanskje en "jeg-trenger-ingen-mann"-holdning?

Kanskje virker du uoppnåelig. Kanskje tror menn at siden du er så suksessfull at du krever minst det samme av dem.

Videre kan du ikke klage på at du fortsatt er singel når du i første setning sier at du har vært mest opptatt av å komme deg opp og fram. Da har du jo ikke satset på å få et forhold.

Hvis du ikke liker fulle og kåte menn (og hvem gjør vel det?) så er vel neppe byen det beste stedet å prøve å finne en mann.

Skrevet

Jeg har intrykk av at karierredamene ikke er av de peneste. Ikke for å generalisere altså, men jeg tror menn hadde hoppet glatt på om også utseendet hadde vært 100%. Menn er enkle sånn, dessverre!

Karrierekvinner kler og oppfører seg kanske ikke alltid like feminint, men at de er stygge er vel å ta vel i.

Ta Celina Midelfart som flere under her nevner. Hun er pen, men virker likevel lite koselig. Tror heller ikke hun ville tilbrunget mye tid hjemme sammen med familien.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...