Gå til innhold

Hvis gutta fikk P-pillene..

Anbefalte innlegg

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Får se om du sier det samme om et par dager. :)

Ja, det gjenstår å se..

Men jeg vil holde meg hard. For jeg har egentlig fått nok av det svineriet, for lenge siden.Dyrt er det også.

Kanskje jeg skal legge planer for hva jeg skal gjøre med pengene jeg vil spare.

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

13

• org

2

• keinstein

2

• Sofline

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, det gjenstår å se..

Men jeg vil holde meg hard. For jeg har egentlig fått nok av det svineriet, for lenge siden.Dyrt er det også.

Kanskje jeg skal legge planer for hva jeg skal gjøre med pengene jeg vil spare.

Hvis du røyker nesten en pakke om dagen kan du jo begynne med å legge av 62 kroner (er det ikke det en tjuepakninger koster i dag?) hver eneste dag, og så gjør du noe for de penga annen hver lørdag eller noe sånt.

Det skulle bli 1860 kroner i måneden.

Eventuelt kan du legge av penger et par-tre måneder, og ta deg en tur til varmere strøk.

Fin motivasjon!

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Hvis du røyker nesten en pakke om dagen kan du jo begynne med å legge av 62 kroner (er det ikke det en tjuepakninger koster i dag?) hver eneste dag, og så gjør du noe for de penga annen hver lørdag eller noe sånt.

Det skulle bli 1860 kroner i måneden.

Eventuelt kan du legge av penger et par-tre måneder, og ta deg en tur til varmere strøk.

Fin motivasjon!

Ja, det var en god ide! Eller om jeg sparer helt til neste sommer, har jeg en bra sum...

Utrolig hvor mye penger en har kastet bort på dette, samtidig som har prøvd å være sparsom med pengene på andre ting.

Nok om røyk. Må se om du har svart på tråden lenger opp..

Skrevet

Ja, det var en god ide! Eller om jeg sparer helt til neste sommer, har jeg en bra sum...

Utrolig hvor mye penger en har kastet bort på dette, samtidig som har prøvd å være sparsom med pengene på andre ting.

Nok om røyk. Må se om du har svart på tråden lenger opp..

Hvis du sparer fram til august neste år vil du ha nesten 21000 kroner.

For den summen får du noen fine uker i et eller annet paradis.

Nesten litt trist at jeg har slutta. Hvis ikke skulle jeg slutta, spart og kjørt en knallferie neste år. :)

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Hvis du sparer fram til august neste år vil du ha nesten 21000 kroner.

For den summen får du noen fine uker i et eller annet paradis.

Nesten litt trist at jeg har slutta. Hvis ikke skulle jeg slutta, spart og kjørt en knallferie neste år. :)

_Så_ mye penger! Jeg hadde ikke regnet på det selv..

Takk for at du regnet det ut for meg!

(Det vil jo gå noen kroner til nikotinprodukter, men det er bare i begynnelsen.)

Skrevet

Hvorfor skulle jeg ikke tørre?

Jeg hadde ikke hatt noen problem med å stole på at min mann tok pillene sine til rett tid, hvis det er det du tenker på. Han er akkurat like så ferdig med å få barn som jeg er.

Men jeg hadde vært litt bekymret på hans vegne. Jeg har så dårlig erfaring med hormonprevensjon selv, at jeg hadde vært litt urolig for hvilke bivirkninger han ville få.

Gjest mmmaaannnn
Skrevet

Kan'ke noen her inne donere en milliard kroner til denne forskningen? Jeg vil også ha p-piller, så får jeg roa meg litt ned.

Skrevet

Hadde sluttet på dagen!!

*Glede seg til den dagen*

Skrevet

sånn statistisk sett så er vel sjansen større for at det er kvinnen som vil ha barn, og derfor "glemmer" pillene, så sånn sett burde jeg sikkert følt meg trygg, men...

Da jeg var noen år yngre, og ikke kunne tenke meg å få barn ennå, så var det greit å kunne være helt 100% sikker på at pillen ble tatt hver dag.

Vanskelig, dette...

Skrevet

Ja. Mannen min er absolutt ikke innstilt på å få flere barn, så han ville neppe turt å slurve.

Skrevet

Spørs helt på mannen!

Tror ikke jeg ville turt det med tidligere kjærester. Både fordi de i varierende grad var noen surrehuer, og fordi jeg da overhodet ikke var innstilt på barn.

Kunne godt turt (og ønsket) å overlate pillespisingen til mannen min, både fordi han er såpass påpasselig og fordi jeg vet at heller ikke han ønsker barn nå :-).

Skrevet

Men for ansvarsfulle gutter er ikke det å stikke et alternativ, og konsekvensene vil for oss bli de samme som for dere - sånn med unntak av fødselssmerter og den slags.

Dere har muligheten til å ta abort hvis dere ikke ønsker barnet. Vi har ikke muligheten til å bestemme noe her (noe vi naturligvis heller ikke bør ha).

Hvis vi hadde hatt muligheten til å bruke p-piller eller p-sprøyte hadde vi i det minste hatt litt kontroll på utfallet av sexen. I dag kan vi også bli lurt av ungekåte kvinnfolk.

"Vi har ikke muligheten til å bestemme noe her (noe vi naturligvis heller ikke bør ha)."

Der er jeg faktisk uenig - jeg synes det er en avgjørelse som burde tas av begge, det er jo like mye deres liv som vårt?

Skrevet

"Vi har ikke muligheten til å bestemme noe her (noe vi naturligvis heller ikke bør ha)."

Der er jeg faktisk uenig - jeg synes det er en avgjørelse som burde tas av begge, det er jo like mye deres liv som vårt?

Men det foregår i deres kropp, og jeg mener at hver og en av oss må ha 100 % kontroll over eget legeme.

Skrevet

Men det foregår i deres kropp, og jeg mener at hver og en av oss må ha 100 % kontroll over eget legeme.

Men likevel - konsekvensen angår oss begge.

Skrevet

Prevensjon og smittevern er den enkeltes ansvar. Hver enkelt.

Så jeg beskytter meg, hun beskytter seg. Alltid.

Så i et _livslangt_ forhold (finnes det slike?) bruker du kondom, samtidig med at kona/ samboeren bruker spiral/ piller/ p-sprøyte eller annet? Hveeeer gang?

Skrevet

Men likevel - konsekvensen angår oss begge.

Det gjør de.

Likevel kan jeg ikke set hvordan vi menn skulle fått kontroll over deres livmor, og det ville vi fått hvis vi hadde noe vi skulle ha sagt angående abort.

Skrevet

Jeg har hørt om det jeg også, og ble for en del år siden forsøkt lurt.

Sleipt og jævlig og en lek med liv, men straffbart kan det jo aldri bli. Alle menn er tross alt den mulige konsekvensen av samleie bevisst.

Selv har jeg aldri ubeskyttet sex med noen jeg ikke kjenner godt eller stoler på.

Fortell! (Altså, om du vil...)

Skrevet

Så i et _livslangt_ forhold (finnes det slike?) bruker du kondom, samtidig med at kona/ samboeren bruker spiral/ piller/ p-sprøyte eller annet? Hveeeer gang?

Alt etter hva en blir enig om. Men som mann er det en fordel å være sterilisert, så han selv har kontroll. Dama kan lett la være å ta pille, og så sitter han i fella.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...