Gå til innhold

gule staffylokokker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått påvist gule staffylokokker i underlivet/skjeden, bakterieprøver. Jeg ble ikke foreskrevet behandling, kun anbefalt bruk av melkesyreprodukter for å stabilisere miljøet i skjeden. Jeg har brukt Bioclin gèlè som anvist uten at dette har bedret forholdene. Jeg har mye utflod (luktfri), a.o.t smerter ved samleie, som om penis gnis mot et betent område, og jeg kan se et rødt (ikke sår) felt i skjedeåpningen - på str med et bringebær.

Problemene har vart i snart 8 uker og humøret daler for hver dag: sekslysten er kraftig redusert og jeg er svært bekymret! Må legge til at jeg er 34 år,ingen barn, ellers sunn og frisk, fast partner som er syptomfri. Hva kan jeg (vi?) gjøre?

-som en tesil-

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/246047-gule-staffylokokker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Vanligvis tar man ikke prøver for bakterier som stafylokokker fordi de ikke tillegges betydning for, for eksempel utflod. Luktfri utflod høres ikke ut som noe man skal behandle. Hvis du har lokalisert ømhet med smerte i skjeden, synes jeg du skal få henvisning til en gynekolog som kan vurdere det. Er det mulig å avstå fra vaginalt samleie i noen uker for å se om det blir bedre? I påvente av spesialist-vurderingen. Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/246047-gule-staffylokokker/#findComment-1923507
Del på andre sider

Vanligvis tar man ikke prøver for bakterier som stafylokokker fordi de ikke tillegges betydning for, for eksempel utflod. Luktfri utflod høres ikke ut som noe man skal behandle. Hvis du har lokalisert ømhet med smerte i skjeden, synes jeg du skal få henvisning til en gynekolog som kan vurdere det. Er det mulig å avstå fra vaginalt samleie i noen uker for å se om det blir bedre? I påvente av spesialist-vurderingen. Vennlig hilsen Mette H Moen

så gule staff. er ikke nødvendigvis årsaken til mine utflodsproblemer? Kan du si noe mer om hva gule staff. egentlig er og hva de forårsakes av?

Jeg vet at mange kvinner sliter med utflod; jeg har i 34 år levd et truseløst liv og blei ganske satt ut da det fra intet kom mye utflod (måtte bruke truseinnlegg), så mitt neste sprsmål blir da om det er vanlig at utflod oppstår etter viss nådd alder?

Hva gjør man for evt å redusere utflodsmengden (vil helst bli kvitt det)?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/246047-gule-staffylokokker/#findComment-1934446
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...